Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: sm31-131PESA BYDGOSZCZ
#46
Na myśli mam to, że aktualnie mamy mniej więcej dwa równe podmioty produkujące pojazdy szynowe w Polsce. Może jednak lepiej zainwestować w jeden.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz
#47
O naprawdę dużych problemach może mówić spółka Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz. Jeszcze niedawno nie mogła sobie poradzić z ilością zamówień, teraz mogą one zostać przejęte przez zagraniczną konkurencję.

http://wmeritum.pl/polska-spolka-ogromny...wni/223846

Ratunkiem dla spółki może być pomoc państwa. Premier Mateusz Morawiecki przedstawiał ją jako lidera polskiej branży szynowej.

No tak... ciekawe czy by tak reagowali w sprawie NEWAGu Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz
#48
Czeska Škoda Transportation i Polski Fundusz Rozwoju starają się o przejęcie bydgoskiej Pesy. Który z inwestorów dostanie zaproszenie do dokończenia negocjacji w sprawie przejęcia? Dowiemy się wkrótce.

Szczegóły: Rynek Kolejowy
Odpowiedz
#49
Byłoby zabawnie, gdyby wyprowadzili taki majątek za granicę Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz
#50
Jeszcze niedawno była mowa o tym że Stadler był zainteresowany Pesą, ale jakoś ucichło.
Odpowiedz
#51
Ostatnie kilkanaście lat to dominacja bydgoskiej Pesy na polskim rynku taborowym. Pomimo że kroku dotrzymywał jej Newag Nowy Sącz, producent z jednej ze stolic województwa kujawsko-pomorskiego postrzegany był jako wizytówka polskiego przemysłu taborowego, nie tylko w kontekście rodzimego rynku. Niestety, problemy z realizacją największych kontraktów i płynnością finansową spółki sprawiły, że sytuacja spółki stała się bardzo ciężka, a konieczność restrukturyzacji ewidentna. Czy producentowi grozi upadłość, nawet pomimo zainteresowania, jakie wejściem do spółki wyraził PFR?

Rynek Kolejowy
Odpowiedz
#52
„Mamy się złożyć i nie pytać, czy to ma sens”. Rząd mobilizuje do ratowania dołującej firmy.

INN : Poland

A według Was ma sens?
Odpowiedz
#53
Kapitalizm działa tak, że firma, która powinna upaść (z różnych przyczyn: złego zarządzania, dekoniunktury, nietrafionych inwestycji itd.) zwyczajnie upada. Ratowanie prywatnej firmy tylko dlatego, że jest naszą wątpliwą chlubą albo dlatego, że jej upadek miałby złe skutki społeczne to nie głupota - to zwyczajnie zbrodnia na gospodarce. Bo powinni zadać pytanie byli pracownicy firm, które faktycznie miały renomę i upadły (przykładów od początku lat 90. są setki), oraz ci, którzy wylecieli z roboty i miało to tragiczne skutki społeczne (że pierwszy z brzegu upadek przemysłu na Śląsku przytoczę). Jelcz upadł i nikt nie pytał, czy pomóc, a efekt dla przedsiębiorstw (utrata gwarancji na pojazdy) był podobny do tego, który pojawiłby się w momencie upadku Pesy. Kończąc: pozwolić paskudztwu upaść, b. prezesowi T. Zaboklickiemu przyznać ekonomicznego Nobla za dorobienie się na upadających ZNTK i zwianiu w odpowiednim momencie, konstruktorów rozstrzelać, pozostałe ruchomości i nieruchomości sprzedać i postawić mentalny nagrobek gdzieś w rogu cmentarza, daleko od Pierwszej Fabryki Lokomotyw.

P.S. Tak, wolę kible - i jako pasażer, i jako maszynista.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz
#54
Pesa jakby produkowała tabor pokroju Newagu,czy Stadlera to by się utrzymali na rynku. Jednak jak się idzie na ilość, a nie jakość, to później efekty są takie jakie są. Dlatego uważam że zamiast na siłę wskrzeszać trupa i pompować w to kasę, powinien to przejąć jakiś sensowny koncern, nawet zachodni żeby później był z tego jakiś pożytek
Odpowiedz
#55
Ciekawe, czy gdyby taki los spotkał konkurencję z Nowego Sącza, to czy też byłby taki pomysł ratowania.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz
#56
W ostatni piątek czerwca będzie wiadomo, jakie są perspektywy bygdoskiej Pesy na przyszłość. Będzie bowiem wiadomo czy Pesa dostanie gwarancje na dostawy Tramwajów Śląskich i czy banki będą chciały finansować kontrakty firmy.

Źródło: Business Insider
Info : @DamianT
Odpowiedz
#57
Nie jestem zwolennikiem PESY, i raczej nigdy nie będę. Mimo to uważam że warto ratować tą fabrykę, aczkolwiek powinno to odbywać się inaczej. Z tego samego powodu wiele zachodnich krajów ratuje niektóre własne przedsiębiorstwa. O tym się nie mówi, ale wiele zachodnich dużych marek już dziś by nie istniało gdyby nie wsparcie rządu. Problem w tym że na zachodzie potrafią wykorzystać sowje szansy, w Polsce (PESIE) to już dość wątpliwa sprawa.
Odpowiedz
#58
I jeśli wejdzie w to polska polityka, to będzie tylko gorzej. Porównywalnie do sztucznego utrzymywania życia gdy większość narządów już nie pracuje.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PESA+NEWAG+FPS w holdingu Adams 1 353 29.04.2018, 18:59
Ostatni post: ET40

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości