Witaj w nowej odsłonie ForumKolejowe.pl

Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leo Express
#16
(11.05.2017, 08:03)ET40 napisał(a): No nareszcie!
Może nie trzeba będzie jeździć z 5 przesiadkami, żeby jechać pociągiem do Czech w miarę tanio.

Skąd? Z Krakowa jest i frekwencja odnotowywania w forum: 0%... Tanio? Znasz jakiś cennik na taki kurs?
Odpowiedz
#17
Cytat:– W tym tygodniu złożymy do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek o uruchomienie tej trasy. Chcielibyśmy, aby nasze pociągi zaczęły na niej kursować od grudnia – mówi Peter Jancovic, dyrektor Leo Express Polska.
Wejście czeskiej firmy na polskie tory budzi wielkie emocje, bo Leo będzie pierwszym zagranicznym przewoźnikiem kolejowym, który na trasach międzynarodowych będzie rywalizował z monopolem PKP Intercity. Pierwotnie pociągi Leo miały zacząć kursować w naszym kraju już w grudniu, a pierwszą trasą miało być połączenie Warszawa-Praga. Nie udało się jednak uzyskać na czas wszystkich niezbędnych zezwoleń, a w międzyczasie czesko-słowacki przewoźnik zrezygnował z tej trasy.
Cytat:– Między Warszawą i Pragą funkcjonuje już kilka połączeń kolejowych w ciągu doby, oba miasta są ze sobą dobrze połączone. Uznaliśmy, że nie będziemy na tej trasie konkurować z PKP Intercity i że w Polsce jest wiele innych tras, na których możemy się rozwijać – mówi Jancovic.
Takim połączeniem jest trasa z Krakowa do Pragi. Pociąg po drodze będzie zatrzymywał się w Katowicach, Ołomuńcu i Ostrawie. Dokładny rozkład ani trasa pociągu (między Katowicami a Krakowem) nie jest jeszcze znany, ale prawdopodobnie pociąg będzie wyjeżdżał z Krakowa o świcie, tak by w Pradze znaleźć się w okolicach południa. W tym tygodniu wniosek o uruchomienie tej trasy trafi do Urzędu Transportu Kolejowego, który w ciągu kilku miesięcy powinien rozpatrzyć go pozytywnie.

http://www.fly4free.pl/pociagi-leo-expre...a-na-tory/
Odpowiedz
#18
nareszcie spadek cenn...
Odpowiedz
#19
No ja bym się specjalnie nie napalał... Smile
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-PKPC
Odpowiedz
#20
(04.05.2017, 08:51)SAP102 napisał(a): Napisano wyżej, że nie będzie się starać już o obsługę W-wa-Katowice-Praga, więc może z Krakowa albo z Poznania do Pragi przez Wrocław?
Swoją droga na fanpage PKP IC ktoś pisał, że nie może się doczekać aż wejdzie Leo Express.

Jechałeś kiedyś trasą między Jakuszycami a Tanvaldem? Imho tam nic większego od podwójnych motoraków nie wyrobi na tych zakrętach przy zachowaniu przyzwoitej prędkości. Która i tak jest na większości długości trasy ograniczona do skromnych 50 km/h. Już lepiej przez Lichkov i Pardubice.
Odpowiedz
#21
Witaj ET40, miło Cię znowu widzieć na forum.... Tongue Tongue
Nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem - ale Jeśli jakiś pociąg może wyrobić przez ograniczenie max. 50 km/h to chyba nie będzie to atrakcyjne.
Swoją drogą sporym minusem jest to, że biletów międzynarodowych nie idzie kupić przez internet :/
TLK Kopernik (dawniej pociąg pospieszny)
Bydgoszcz Główna-Bydgoszcz Leśna-Solec Kujawski-Toruń Główny-Aleksandrów Kujawski-Włocławek-Kutno-Łowicz Główny-Sochaczew-Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna

HCP 112A
EN-57


Zapraszam na dyskutujesz.pl - forum dyskusyjne o serialach i nie tylko
Odpowiedz
#22
No cześć Smile
Sens by miało połączenie przez Wrocław, Kłodzko i Pardubice. Zresztą bezpośrednie kible do Pardubic z Wrocławia już były i komuś przeszkadzały, więc ich nie ma.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości