Witaj w nowej odsłonie ForumKolejowe.pl

Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koniec 200km/h!
#16
@masovian, Ty czytasz po łebkach, @wołodyjowskiIC zresztą też. 200 nie będzie na sporym fragmencie trasy, ale nie oznacza to końca dwusetki w ogóle. Czas jazdy nieco się wydłuży i tyle. Trudno. Nie tylko u nas Pendo się marnuje. W Czechach/Słowacji puszczają swoje do Żyliny, gdzie ledwo rozpędzają się do 120-140 i jakoś wszyscy żyją. Tongue
Odpowiedz
#17
To kup sobie "malucha" po autostradach też tylko można 130-140 km/h ( zgodnie z KK).
I tu nie chodzi o pisownię ale o twoją "niewiedzę" nt Ustawy o Zamówieniach Publicznych.
greenman1435
Odpowiedz
#18
Widzę, że najwyraźniej masz poważne braki w czytaniu ze zrozumieniem.

Wytłumaczę więc ostatni raz: oragnizowanie przetargu było bez sensu nie z powodu Ustawy, co jest wytworem jedynie twojej wyobraźni, że ja tak twierdzę, ale z powodu tego, że nie było i w zasadzie nie ma infrastraktury (bo 30 km to żadna infrastruktura) dla pojazdów na 200 km/h. Zrozumiałeś czy dalej to dla ciebie zbyt trudne?
Odpowiedz
#19
Ale co ma piernik do wiatraka ?
Ty raczej nie rozumiesz zagadnienia. Kiedy miały być dostarczone PENDOLINO ? Kiedy miało być 200 km/h na CMK i lk 8 ?
Wszystko z perspektywy "obiecanek" prędkości nałożone w czasie kiedy pisano SIWZ. To , że jest obsuwa z prędkościami na obu liniach nie oznacza, że przetarg na takie pojazdy był bez sensu.
A teraz odwracamy sytuację. SIWZ na pojazdy jest na 160 km/h a zarządca w chwili dostaw pojazdów gwarantuje prędkość 200 km/h na większości CMK i lk 8. I co wtedy ? Nie bierzemy pojazdów, bo się przewoźnik pomylił z prędkością ? To, że obecnie nie ma ( no prawie nie ma ) prędkości 200 km/h nie oznacza, że jej nie będzie w perspektywie kilku lat. Taboru nie kupuje się na 5 lat a na 20-30 !
greenman1435
Odpowiedz
#20
(23.03.2017, 13:33)wołodyjowskiIC napisał(a):
(23.03.2017, 11:52)Afrika_Bambaata napisał(a): @Wołodyjowski - Twój pierwszy post wskazuje, że nie przeczytałeś jednak całego artykułu. Policzyłem jak zmiana prędkości przełoży się na stratę czasową. Te 31 kilometrów to strata ok. 2 minut 30 sekund.
A w pierwszym poście coś mówiłem o czasie jazdy? Powiedziałem, że koniec dużych prędkości na okres pięciu lat, a o czasie jazdy nic nie wspominałem. Nie powiedziałem również, że czas jazdy jakoś się przedłuży.
A co do Pesy to nie pieję z zachwytu, bo wiem, że ich pojazdy nie są z najwyższej półki, ale sam na pewno pamiętasz, że kupowano Pendolino z powodów czysto politycznych.

Od kiedy taka sobie jakość wyrobów krajowego producenta to polityczny powód wyboru produktów zagranicznych?

Jeżeli nie skończycie pyskówki, zacznę ciąć i rozdawać nagrody. Chcecie?
Odpowiedz
#21
Miliardy wyrzucone w błoto? Jak zauważa w środowym wydaniu "Dziennik Gazeta Prawna", ponad 15 mld zł kosztowało dostosowanie linii kolejowych do wymagań szybkich pociągów. Jednak są to pieniądze cześciowo wyrzucone w błoto skoro tam, gdzie składy miały się rozpędzać, wciaż nie udało się zbudować bezkolizyjnych przejazdów.
Np. tylko na odcinku 50 km Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) pociągi mogą obecnie jeździć z szybkością 200 km/godz.



http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/zd...ino/h2l76j
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości