Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: [KD] Koleje Dolnośląskie
#46
Koleje Dolnośląskie już od kilku lat regularnie osiągają ok. 2-milionowy przyrost liczby pasażerów w ciągu roku. W minionych dwunastu miesiącach przewiozły 9 380 000 osób. Rok 2016 spółka zakończyła z wynikiem 7,3 mln pasażerów na pokładzie, w 2015 było to 5,2 mln, a w 2014 – 3,6 mln. Dzięki temu KD pozostają jednym z najdynamiczniej rozwijających się przewoźników kolejowych w Polsce.
Kolejny rekord to wspaniały prezent na dziesiąte urodziny spółki. Przyrost liczby przewiezionych pasażerów cieszy nas tym bardziej, że w minionych dwunastu miesiącach wzrost pracy przewozowej był relatywnie mały. Poza uruchomieniem wiosną nowej linii do Wojnowa i od połowy grudnia niewielką obecnością w Międzylesiu, przez cały rok jeździliśmy na tych samych trasach co w 2016 roku. Dodatkowo obsługiwaliśmy pasażerów w zasadzie taką samą liczbą pociągów jak rok wcześniej - nowoczesne Impulsy 45WE zaczęły regularnie kursować dopiero od grudniowego rozkładu jazdy, więc nie miały dużego wpływu na osiągnięty wynik. To daje też nadzieję, że nowy rok będzie jeszcze lepszy od poprzedniego – komentuje Piotr Rachwalski, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich.

Szczegóły: Kurier Kolejowy
Odpowiedz
#47
Cytat:Zgodnie z zapowiedzią spółka Koleje Dolnośląskie ogłosiła przetarg na sprzedaż autobusów szynowych typu 212M, serii SA109.
Próba naprawy i modernizacji dwóch autobusów szynowych wyprodukowanych w zakładach Kolzam w Raciborzu zakończyła się niepowodzeniem. Dlatego Koleje Dolnośląskie zdecydowały się sprzedać pojazdy SA109(...)
więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...86244.html
Odpowiedz
#48
Wielkim wygranym w konkursowym naborze projektów na zakup taboru z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko są Koleje Dolnośląskie. Dzięki pieniądzom, które przyznało jej Centrum Unijnych Projektów Transportowych spółka wzbogaci się o 11 nowych składów. Właśnie podpisano w tej sprawie stosowne dokumenty.

Szczegóły:  Rynek Kolejowy
Odpowiedz
#49
Od siebie dodam że już najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu w KD odbędą sie egzaminy na świadectwo maszynisty dla pierwszej szkolącej się tam grupy. Także trzymamy kciuki Smile
Odpowiedz
#50
SA109 to buble, ale jako rezerwa zamiast zaszynobusów może dałyby gdzieś radę...

Cytat:Nikt nie chce kupić SA109 od Kolei Dolnośląskich
Koleje Dolnośląskie po raz drugi zmuszone były unieważnić przetarg na sprzedaż dwóch autobusów szynowych SA109.

Ani w kwietniu, ani w maju nie udało się Kolejom Dolnośląskim sprzedać posiadanych autobusów szynowych SA109 o numerach fabrycznych 016 i 017. Przewoźnik za każdy z pojazdów chciał trochę ponad pół miliona złotych. Nikt nie był zainteresowany zakupem tych pojazdów.
Więcej: http://zbiorowy.info/2018/05/nikt-nie-ch...oslaskich/
Odpowiedz
#51
Ponad 1000 funtów znalezionych w pociągu Kolei Dolnośląskich dostał konduktor. Ale przewoźnik też je chce.
Szczegóły: Gazeta Wrocławska

Po kim jak po kim, ale po KD takiej kompromitacji i to na całej linii bym się nie spodziewał. Nie dość że spółka się ośmieszyła w oczach społeczeństwa, to dodatkowo dostarczyła dużą dawkę pokarmu legnicko-zgorzeleckim trollom, którzy od zawsze byli delikatnie mówiąc mało przychylni spółce.
Odpowiedz
#52
Kuźwa 5 tys zł będą zabierać...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz
#53
Przyszłość pociągu relacji Wrocław - Drezno znów stoi pod znakiem zapytania

W 2015 roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i Związek Komunikacyjny Górnych Łużyc i Dolnego Śląska (ZVON) podpisały umowę o przywróceniu międzynarodowego połączenia kolejowego relacji Wrocław - Drezno. Umowa obowiązuje do końca 2018 roku i jak przyznaje przewoźnik, Koleje Dolnośląskie, przyszłość tego połączenia stoi znów pod znakiem zapytania.

Szczegóły: Gazeta Wrocławska

Tak sobie myślę, że jak już elektryfikują linię (tylko) do Zgorzelca, to chyba bardziej sensowniejsze byłoby skrócenie tych pociągów z Drezna tylko do Zgorzelca i tam skomunikowanie z Impulsami do Wrocławia lub druga opcja w postaci Drezno - Lubań. Wówczas w Zgorzelcu można by się było przesiąść na pociąg w kierunku Wrocławia, a w Lubaniu w kier. Jeleniej Góry i wtedy miałoby to ręce i nogi. Tam gdzie jest drut jeździłyby pociągi elektryczne, a SZT tylko tam gdzie go nie ma. Szynobusy KD zamiast jeździć pod drutem między Jelenią Górą a Lubaniem mogłyby zostać wykorzystane na inne niezelektryfikowane trasy jak min Legnica - Kamieniec - Kłodzko, czy Wałbrzych - Kłodzko - Kudowa.  

Podejrzewam jednak że lobby legnicko-zgorzeleckie będzie o bezpośrednie połączenie Drezna z Wrocławiem lamentować. To że mało kto w pełnej relacji tym jeździ jest mało istotne, bo przecież im się należy i basta Big Grin
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje Dolnośląskie z expressami premium norbis97 2 399 14.01.2018, 14:01
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości