Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: SAP102Czy pierwsze klasy są opłacalne i mają przyszłość?
#31
No a PIC twierdzi, że usuwa 1 kl. bo jest słabe zainteresowanie...
Odpowiedz
#32
W miarę dostosowywania się do norm cywilizowanego świata i zastępowania 8-osobowych przedziałów 6-osobowymi, 1 klasa w takim kształcie będzie traciła sens. Więc też będzie trzeba podwyższać jej standard, może np. wprowadzając część przedziałów 4-osobowych?
Odpowiedz
#33
Mnie wystarczy, że jest tam mniej ludzi.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz
#34
Ja myślę, że wagony 1 klasy w połączeniach dalekobieżnych, w TLK są potrzebne, gdyż przedziały tam są wygodniejsze, chociażby z uwagi na fakt rozłożenia sobie siedzenia do spania, do leżenia.
W dzieciństwie, jeszcze w Polskich Kolejach Państwowych jechałem prawie przez całą Polskę w wagonie i przedziale 1 klasy i pamiętam, że spałem na rozłożonym siedzeniu.

Na pewno jest to też taka zaleta, że mniej podróżnych korzysta z 1 klasy, gdyż trzeba dopłacać do takich przedziałów więcej, no a nie każdy ma zawsze więcej kasy, żeby zapłacić więcej za wygodniejszą podróż.
Chociaż to nie są chyba duże koszty dopłaty do 1 klasy w wagonie? Coś ok. 40 zł. więcej się płaci, ale dokładnie nie wiem.
Mi osobiście nie przeszkadza to, że podróżuję 2 klasą w dalekobieżnym i zawsze wybierałem 2 klasę w pociągu.
Teraz już, PKP Intercity zakupiło nowiutkie wagony do dalekobieżnych połączeń, więc myślę, że w takich wagonach, nowoczesnych nawet i 2 klasa to będzie wygoda.
Być może i nie ma już nawet w tych wagonach podziału na klasy, tylko w ogóle, każdy "podróżny", gdzie by nie siedział, podróżuje wygodnie.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.
W dzieciństwie również podróżowałem pośpiesznymi pociągami Polskich Kolei Państwowych.
Odpowiedz
#35
Zapomniałem jeszcze o szerokości przedziału. Mnie się nie uśmiecha dotykać innych kolan Smile W pierwszej klasie tego nie mam Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz
#36
No właśnie zwróćcie uwagę na ilość przedziałów w wagonach pierwszej i drugiej klasy. Są wagony "jedynki" posiadające tylko 8 przedziałów a są też dwójki z 11.
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
Odpowiedz
#37
Dokładnie, pewien standard się w nich liczy, Oczywiście warto niejednokrotnie za niego zapłacić.
Odpowiedz
#38
(02.01.2018, 20:43)norbis97 napisał(a): Sprawa jest prosta, kto chce jechać w "lepszych" warunkach, tzn wygodniejszy przedział, mniej ludzi o czym pisał  DamianT , ogółem większy komfort aniżeli w klasie drugiej, jak to mówią "za luksus się płaci" to wybierze pierwszą klasę.

Czy podział na klasy jest opłacalny i ma przyszłość ? sądzę że tak, Ci którym zależy aby jechać gdzieś szybciej, niż "osobówką" a nie mają zbyt dużo funduszy, a chcą jechać "pośpiechem"  wybiorą klasę drugą, a tym którzy zależy na wygodzie podróży wybiorą "first claas" Wink
Pomijając pociągi zestawiane z wagonów zdeklasowanych, vide "Bory Tucholskie" i "Kociewie" , tam płacisz za 2 klasę , a komfort masz jak w pierwszej Wink

Zgadzam się z tobą, zawsze są ludzie, którzy chcą mieć więcej komfortu i będą za to płacić, a kto uważa że I i II klasa - to jest to samo i nie ma sensu płacić więcej, ten będzie jeżdził II klasąSmile
Odpowiedz
#39
W maju tego roku z dziewczyną zrobiliśmy sobie na weekendowcu na 1 kl. w majówkę trasę Solec Kujawski - Białystok, Białystok-Bydgoszcz, Bydgoszcz <-> Gdynia i zaobserwowałem, że w pociągu TLK z Solca do Warszawy w 1 kl. prócz pani, która od Włocławka jechała z nami w przedziale jechały bodajże 3 osoby, a w poc. TLK z Warszawy do Białegostoku prócz nas nie widziałem nikogo. W powrotną stronę wracaliśmy do W-wy Dartem i frekwencja wynosiła 100 procent, a z W-wy do Solca w Kujawiaku także frekwencja na ok. 80 procent. Z Bdg do Gdyni i z powrotem już aż tk dużej frekwencji nie było.
Biorąc pod uwagę to, że w zmodernizowanych wagonach 6 osobowe przedziały stają się standardem to PKP powoli do pociągów IC/TLK będzie musiało podnieść standard 1 kl. i po 4 miejsca w przedziale.
Odpowiedz
#40
Jeden posłów zaproponował aby część wagonów klasy 1 przerobić na gastronomiczne. Pomysł się chyba przyjął i takiego zadania podjął się poznański Cegielski. Myślę że opcja całkiem nie głupia, bo wagonów restauracyjnych jest mało, a przy 17 godzinnej jeździe np. "Ustroniem" z Przemyśla do Kołobrzegu Wars wydaje się niemal niezbędny, a w chwili obecnej ten pociąg go nie prowadzi.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości