Witaj w nowej odsłonie ForumKolejowe.pl

Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arriva
#1
przem710 napisał(a):Nie widziałem na forum, ale warto wspomnieć że Arriva już teraz zaczyna ofensywę wprowadzając połączenia Multi Region. Na razie jest skromnie, ale frekwencja już na samym początku jest bardzo duża.

http://arriva.pl/art/691/bezposrednio-z ... gion-.html

Zobaczymy czy im będzie się opłacać. Ale dziwi mnie ten Wrzeszcz jako początek i koniec kursów. Ktoś im do Gdyni zabronił wjazdu?
Odpowiedz
#2
Opłaca się, póki co kursy jeżdżą pełne, bardzo dobrze dobrano godziny kursowania. Już w pierwszym kursie frekwencja na terasie Piła - Gdańsk Wrzeszcz wynosiła 100%.

Dlaczego do Wrzeszcz? Oficjalnie brak przepustowości. Natomiast i tak uważam że dobry chociaż Wrzeszcz gdzie bardzo łatwo przesiąść się do SKM.
Odpowiedz
#3
iR też kursowały nabite, a skończyły jak skończyły :-P . Wejdzie w to polityka, to i Arriva "ekspresy" się skończą. Przy okazji, pamiętacie taki wynalazek Arrivy, który kursował między Bydgoszczą i Gdynią przez starą "węglówkę", kiedy jeszcze na 131 między Maksymilianowem i Tczewem pociągi kursowały z prędkością tramwajową? Wink
Odpowiedz
#4
ET40 napisał(a):Wejdzie w to polityka, to i Arriva "ekspresy" się skończą.

Mało prawdopodobne. PLK musiałoby im podnieść ceny za tory, co byłoby "nieuczciwą konkurencję" albo woj. kuj.-pom. zagrozić końcem współpracy. Ale to województwo jest z rządem niekompatybilne.
Odpowiedz
#5
ET40 napisał(a):iR też kursowały nabite, a skończyły jak skończyły :-P . Wejdzie w to polityka, to i Arriva "ekspresy" się skończą. Przy okazji, pamiętacie taki wynalazek Arrivy, który kursował między Bydgoszczą i Gdynią przez starą "węglówkę", kiedy jeszcze na 131 między Maksymilianowem i Tczewem pociągi kursowały z prędkością tramwajową? Wink

W zasadzie wszystkiego można się spodziewać ze strony PLK. Z drugiej strony Arriva jest nastawiona na zysk, nie jest też przerośniętą biurokratyczną maszyną która jest zdolna przejść wypracowany zysk. Dlatego osobiście uważam że sukces tych połączeń jest juz przesądzony, no chyba że nie będzie "przepustowości" :-P . Śmiem twierdzić że połączenie do Piły utrzymałoby się nawet w tygodniu.
Odpowiedz
#6
Do Arrivy trafiły trzy jednostki VT628. Obecnie są one przygotowywane do kursowania po Polsce.

http://inforail.pl/trzy-jednostki-vt628-...98277.html

[Obrazek: Trzy-jednostki-VT628-w-Arrivie-foto-Facebook-0.jpg]
Odpowiedz
#7
Wyglądają jak nieco unowocześnione MR; osobiście nie przepadam za jazdą MR bo strasznie śmierdzi tam spalinami, czego nie rekompensuje nawet dość szeroka przestrzeń pasażerska.
TLK Kopernik (dawniej pociąg pospieszny)
Bydgoszcz Główna-Bydgoszcz Leśna-Solec Kujawski-Toruń Główny-Aleksandrów Kujawski-Włocławek-Kutno-Łowicz Główny-Sochaczew-Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna

IC 5122 Kujawiak Bydgoszcz Główna <-> Warszawa Zachodnia
R 75106 Poznań Główny <-> Łódź Kaliska

HCP112A
EN57
EN57AL-2101
Odpowiedz
#8
No to powiem Ci, że w 628 nie jest dużo lepiej Tongue Fajne jest to, że w jednym wagonie jest głośno, a w drugim cisza, bo drugi jest tylko sterowniczy Tongue No i bardzo długo się rozpędza
Odpowiedz
#9
W ogóle dla mnie Arriva ma dość dziwne pojazdy - albo te spalinowe zespoły trakcyjne MR, albo jakieś małe szynobusiki gdzie nie ma miejsca, albo pojazdy, gdzie klima daje tak, że nie idzie wytrzymać Tongue Swoją drogą - odkąd Arrivie zabrano Bdg-Toruń to czy mają jakąś zelektryfikowaną trasę?
TLK Kopernik (dawniej pociąg pospieszny)
Bydgoszcz Główna-Bydgoszcz Leśna-Solec Kujawski-Toruń Główny-Aleksandrów Kujawski-Włocławek-Kutno-Łowicz Główny-Sochaczew-Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna

IC 5122 Kujawiak Bydgoszcz Główna <-> Warszawa Zachodnia
R 75106 Poznań Główny <-> Łódź Kaliska

HCP112A
EN57
EN57AL-2101
Odpowiedz
#10
Arriva chce z Gdyni do Warszawy jechać w czasie Pendolino

Na pewno połączenia Arrivy Warszawa – Gdynia nie będą obsługiwane Pendolino. Ale czas przejazdu będzie dokładnie taki sam. Około 3 godzin i 15 minut. Szykuje się zatem konkurencja dla PKP Intercity, tym bardziej, że godziny odjazdu zaproponowane przez Arrivę wydają się całkiem atrakcyjne. Wyjazd z Gdyni o godzinie 5:57 i przyjazd na Centralny o 9:14. W drogę powrotną pociąg Arrivy miałby wyjeżdżać o 16:53 i dotrzeć do Gdyni o 20:09. Kwestią otwartą pozostaje natomiast cena biletu. Tej nie znamy. Jeżeli będzie ona atrakcyjna to Arriva ma szansę na sukces.

Szczegóły: InfoRail
Odpowiedz
#11
Ciekawe jakim taborem. Cena na pewno będzie niższa.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz
#12
Duńczykami Big Grin Big Grin Big Grin
Odpowiedz
#13
Albo MR? Tongue A na poważnie to wg mnie to przedsięwzięcie może mieć sukces w porównaniu z IC i Pendolino: niższa cena i czas przejazdu (w porównaniu do np TLK Pobrzeże, który jedzie 4:35)z Centralnego do Gdyni.
TLK Kopernik (dawniej pociąg pospieszny)
Bydgoszcz Główna-Bydgoszcz Leśna-Solec Kujawski-Toruń Główny-Aleksandrów Kujawski-Włocławek-Kutno-Łowicz Główny-Sochaczew-Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna

IC 5122 Kujawiak Bydgoszcz Główna <-> Warszawa Zachodnia
R 75106 Poznań Główny <-> Łódź Kaliska

HCP112A
EN57
EN57AL-2101
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości