Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przyszłość kolei
#1
Jak uważacie jaka będzie przyszłość kolejowa? Taka ogólna :-)
Odpowiedz

#2
To jest ogólnie wróżenie z fusów, ale jak chcesz iść robić-idź Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Trudno tu cokolwiek przewidywać, scenariuszy może być bardzo dużo. Jeżeli chodzi o przewozy towarowe myślę że tu sprawa wygląda i wyglądać będzie dobrze. PKP Cargo oraz inni przewoźnicy najgorsze mają już za sobą teraz powinno być tylko lepiej. Tabor w przewozach towarowych nie powinien ulec znaczącej zmianie, Cargo stawia na modernizacje i wątpię żeby w ciągu najbliższych 10 lat kupiło cokolwiek nowego mają spore nadwyżki taboru. Przewoźnicy prywatni, tu trudno przewidywać lecz myślę że tu powinno być coraz więcej nowego taboru, czymś trzeba w końcu zastąpić ET21,181,182. Przewozy pasażerskie, cóż moim zdaniem PR wygrają wojnę z PKP IC, PR będą obsługiwać połączenia między wojewódzkie, IC natomiast skupi się na klientach bardziej wymagających stworzy połączenia o wysokim standardzie. Oczywiście kupią Pendolino lecz KDP nigdy nie powstanie. PKP PLK dalej będzie modernizować, lecz głównie ważniejsze szlaki więc w ciągu paru lat sporo przybędzie nowych tras do 160 km/h, kosztem mniejszych lokalnych linii które zapewne zostaną zamknięte. I żyli długo i szczęśliwie, a potem zjadł wszystkich smokSmile
Odpowiedz

#4
A mo¿e by tak spojrzeæ trochê szerzej ni¿ na nasze zacofane podwórko? Bo przysz³o¶æ kolejowa u nas, to jest co¶ co w cywilizowanej czê¶ci ¶wiata jest standardem b±d¼ (o zgrozo!) przesz³o¶ci±.
Przysz³o¶æ kolejowa to KDP i kolej magnetyczna (choæ dla mnie to ju¿ nie kolej) w przewozach pasa¿erskich oraz przewozy intermodalne towarów - ale faktycznie intermodalne, a nie przewiezienie kolej± paru kontenerów i kilku tirów.
Odpowiedz

#5
Ja w miarę optymistycznie patrzę na przyszłość kolei w Polsce z bardzo prostego powodu - 38-milionowy, duży, stosunkowo uprzemysłowiony kraj bez kolei się po prostu nie obejdzie. Lokalne linie przebiegające przez różne wichury już zostały pouwalane, ich już raczej się nie uratuje, ew. tylko ruch towarowy, ale linie główne i ważniejsze linie lokalne, chociaż dzisiaj mocno niedoinwestowane doczekają się lepszych czasów, gdyż w końcu tzw. "decydenci" pójdą po rozum do głowy i skończy się hołubienie dróg.

Swoją drogą przydałaby się większa współpraca spółek kolejowych i PKS.
Jaro

Odpowiedz

#6
PRy zapowiadały że są zainteresowane współpracą z przewoźnikami (auto)busowymi. Może doczekamy się przemiany słów w czyny.

Jeśli chodzi o polskie podwórko, to czekam aż p. Annie Streżyńskiej skończy się (już za miesiąc!) druga kadencja na stanowisku przezesa UKE i mam wielką nadzieję, że przeniesie się ta wielce zasłużona osoba do UTK robić porządki kolejowe. 8-) Myślę że rychło nastąpiłaby rewolucja na miarę co najmniej wprowadzenia interREGIO.

Sądzę że kolej równie dobrze może się w poszczególnych krajach zmarginalizować, jak i rozkwitnąć. Nic nie jest przesądzone i wszystko zależy od lokalnych uwarunkowań, ciężkiej pracy (również politycznej) i od ludzi którzy podejmują decyzje (wielkie i małe).

Uważam że jeśli nastąpi zmiana sposobu finansowania infrastruktury i opłaty za dostęp, to doczekamy się że z czasem kol. Aron uruchomi z przyjaciółmi prywatne koleje pasażerskie na liniach lokalnych. Postępujące zakorkowanie dróg i brak miejsca w miastach i na dojazdach to wymusi. No chyba, że kraj będzie się jednak wyludniał.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#7
PKP IC na pewno będzie miała połączenia międzywojewódzkie typu dalekobieżne pośpiechy(TLK). Cargo będzie się rozwijać. PR może w ogóle już znikną z rynku jako PR. A kolej magnetyczna na bank nie powstanie zresztą raczej stracili by na tym. Czas pokaże słyszałem plotki że w przeciągu 30 lat chcą zmniejszyć transport kolejowy i wozić tirami! ale to chore wypowiedzi polityków mam nadzieje ze do tego nigdy nie dojdzie.
Odpowiedz

#8
Domio napisał(a):PR mo¿e wgle ju¿ znikn± z rynku jako PR.

Co masz na my¶li? Zlikwidowanie spó³ki? Rozwiñ wypowied¼.
Odpowiedz

#9
Przypuszczam, że kolega miał na myśli, że skoro rozwija się kolejowa "Polska dzielnicowa", to PR już niedługo przestaną być regionalne i zaczną rozwijać IR i RE.
Odpowiedz

#10
Dokładnie o to mi chodziło jak pisze @rysiogeniusz ale to moje tylko myśli zobaczymy jak to w przyszłości będzie.
Odpowiedz

#11
psim napisał(a):czekam aż p. Annie Streżyńskiej skończy się (już za miesiąc!) druga kadencja na stanowisku przezesa UKE i mam wielką nadzieję, że przeniesie się ta wielce zasłużona osoba do UTK robić porządki kolejowe. 8-)

Cytat:Wybór nowego prezesa UKE nastąpi dopiero na jesieni, po wyborach - spodziewa się Komisja Europejska. Ma to być spowodowane wypadającymi w sierpniu wakacjami parlamentarnymi, po których nastąpi przedwyborcza gorączka.

(...)

Kadencja Anny Streżyńskiej zakończyła się w maju 2011 roku, jednak jak do tej pory premier nie zdążył przedstawić nowego kandydata na to stanowisko. W związku z tym od maja Streżyńska zajmuje stanowisko pełniącego obowiązki prezesa UKE.

źródło: http://telepolis.pl/news.php?id=22124
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Atom to zguba czy przyszłość? ET40 102 25 105 03.08.2012, 18:51
Ostatni post: Lubuszanin

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.