Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej a metro
#16
rustsaltz napisał(a):Dla kształtowego sygnałem miarodajnym jest ramię, a te raczej trudno wygasić Wink

Sygnał nocy na kształcie według Ie-1 musi być oświetlony i przepis mówi wyraźnie. Nocny sygnał Sr1 to czerwone światło na semaforze, nie ma wzmianki o opadniętym ramieniu.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#17
Ta sama instrukcja mówi, że światła są "dodatkowo" Wink

Cytat:Ale teoretycznie może się to ramie zwiesić - chociaż konstrukcja mechaniczna takiego semafora powinna gwarantować opadnięcie ramion do sygnału stój w przypadku np. zerwania pędni.
Tak też jest. W każdym przypadku zerwania pędni urządzenia są doprowadzane do stanu bezpieczniejszego dla ruchu. To samo tyczy się zaniku napięcia w urządzeniach.

Cytat:Ale przejechać obok wygaszonego wolno, oczywiście na rozkaz.
Na rozkaz wszędzie można Smile. Rozpatrujemy sytuacje normalne.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#18
Kiedyś na PKP można było przejechać (w nocy) koło nieoświetlonego lub wskazującego sygnał nocny wątpliwy semafora kształtowego bez rozkazu, ale po wcześniejszym upewnieniu się co do podawanego sygnału dziennego. Upewniali się maszynista i kierownik pociągu.
Teraz jest inaczej Smile
Odpowiedz

#19
Sprawdziłem, faktycznie w starym E1 jest o tym mowa, w nowych nie ma. Jaki jest więc sygnał miarodajny?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#20
W zasadzie najważniejszy jest sygnał dzienny, gdyż nocny jest tylko jego powtórzeniem.
Stare przepisy dotyczące minięcia nieoświetlonego kształtowca pochodzą jeszcze z czasów gdy nie były rozpowszechnione radia na lokomotywach, stąd możliwość przejazdu po upewnieniu się załogi co do ustawienia ramion.
Teraz jest ciągły kontakt radiowy z osobami prowadzącymi ruch pociągów więc prościej, szybciej i bezpieczniej jest zapytać dyżurnego ruchu który może jednym spojrzeniem ocenić położenie semafora od siebie z nastawni.


Ten wątek ma coraz mniej wspólnego z metrem, może by tak wydzielić tę dyskusję o semaforach żeby nie robić tu offtopu? Smile
Odpowiedz

#21
Pomijać sygnał "na gębę" można przy manewrach, przy jazdach pociągowych musi być rozkaz lub Sz. W sumie widząc czerwone i podniesione ramię należałoby wybrać sygnał bezpieczniejszy i drzeć się o semafor.

EDIT: A jednak, nowe Ie-1 mówi o tym, że sygnał dzienny jest miarodajny. Doczytałem, przepraszam za zamieszanie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#22
Lutek napisał(a):
mikrobart napisał(a):Oto instrukcja E1 - przepisy sygnalizacji na PKP:
http://kolej.krb.com.pl/e1/e1.htm

Ta E-1 jest z 2000 roku, ).
Z 1998 roku jest E-1
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz

#23
Cytat:Na tej stronie podany jest pełny tekst przepisów E1 zgodny z
książkowym wydaniem z 15 sierpnia 1998 roku.
poprawiony zgodnie z Zarządzeniem nr 152 Zarządu PKP
z dnia 7 listopada 2000 r
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#24
W weekend, prawdopodonie w niedzielę otwarcie drugiej linii metra:

http://www.rynek-kolejowy.pl/56128/metr ... arcia.html
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.