Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogłoszenia lokomotyw, wagonów i drezyn
#16
Cytat:Miejska Energetyka Cieplna sprzedaje nietypowy pojazd: spalinową, 42-tonową lokomotywę spalinową.
To model 401 Da. Ma już 37 lat. Jest polskiej produkcji, waży aż 42 tony. Jej prędkość maksymalna to 60 km/h, a moc to blisko 400 koni mechanicznych.
http://www.strefabiznesu.gp24.pl/artyku ... 72540.html
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#17
Obleśny Szczur napisał(a):A wiadomo dlaczego się go pozbywają? I w ogóle w jakim jest stanie (co trzeba ewentualnie naprawić, żeby jeździł)?

Szkoda że się go pozbywają bo albo trafi w prywatne ręce albo za granice.
Pytasz co trzeba by ewentualnie naprawić po pierwsze należało by zrobić podwozie i kocioł, we własnym zakres remont takiego małego parowozika nie powinien przekroczyć 50tyś zł. potem odebrać kocioł i podwozie czyli zrobić przegląd następnie uzyskać licencje i można jeździć ;-)
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#18
Dokładniej o stanie parowozika można poczytać tu
http://750mm.pl/index.php?topic=3647.0
Odpowiedz

#19
TOMEKKOT, W artykule do którego link podałeś jest parę błędów.
Lokomotywkę 401Da produkowano oficjalnie 10 lat, jej masa jest trochę zawyżona bo powinna ważyć między 39,4 tony a 40,5 tony. Moc fabrycznie miały 350KM, prędkość konstrukcyjna 60km/h możliwa do osiągnięcia z bardzo lekkim składem osobowym czyli tak jeden lub dwa pulmany na haku. W prowadzeniu manewrów są bardzo dobre, kabina jest w nich umieszczona wyżej niż w SM03, duży zbiornik paliwa ponad 1000 litrów i niskie godzinne spalanie około 14 litrów - 18 litrów, dzięki trzem osiom maszyna ma niski nacisk na tor a tym samym lubi często rolować zwłaszcza jak jeździ się bez wiązarów ;-)
Jednym słowem jest to maszyna dla miłośnika kolei który chciałby mieć tanią w eksploatacji maszynę która poradzi sobie z salonką lub innym wagonem na większości polskich szlaków. Cena podana w artykule nie jest taka wysoka jeśli maszyna jest zadbana a właściciel posiada pełną dokumentacje techniczną lokomotywki.

[ Dodano: 2011-11-18, 19:40 ]
Kolejna aukcja spalinowozu na Allegro tym razem jest to lokomotywka serii SM30 czyli prawie normalna ciężka lokomotywa ;-)
http://allegro.pl/lokomotywa-sm-30-cena ... 38435.html
Jak wyżej opisana mało pali, fajna w prowadzeniu, trochę głośniejsza od wyżej opisanej i trochę lżejsza masa jej to 36 ton czyli też podobnie, no i to co powinna mieć prawdziwa rasowa lokomotywa cztery lub sześć osi :-) Niestety niewiele wiadomo co do jej stanu technicznego jak i kompletnej dokumentacji, a bez tego ani rusz jeśli chcieli byśmy jeździć po torach PLK w przyszłości.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#20
Co jak co ale w pracy manewrowej 401Da jest dużo lepsza od Ls300 vel SM30 właśnie przez to że ma napęd wiązarowy i większy nacisk od sm30 żeby się poślizgnęła musi to zrobić na 3 osiach na raz. Często widywałem 401Da na manewrach w cementowni gdzie nie wesoło jest z przyczepnością szyn i dawały radę.

A gdzie to tak jeździli 401Da bez wiązarów ?
Odpowiedz

#21
http://allegro.pl/szybkosciomierz-do-pa ... 44918.html

Oj chciałoby się mieć taki Smile
Odpowiedz

#22
18000 zł!? To chyba jednak spora kwota.

[ Dodano: 2011-11-24, 14:42 ]
Pt 47 z lat 20, czy aby na pewno?
Odpowiedz

#23
Może sam prędkościomierz pochodzi z lat 20, tylko był założony na pecie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#24
MichałŁ, Bez wiązarów 401Da bardzo często się transportuje na dalsze odległości podobnie jak jadące parowozy na Wolsztyn lub Chabówkę. Bez wiązarów lokomotywka prawie zawsze wpadała mi w poślizgi. Pytasz gdzie się jeździ bez wiązarów a choćby parę lat temu w naszym skansenie, parę razy również widywałem takie jazdy w pewnej cementowni na Opolszczyźnie ;-)
rysiogeniusz, Za taką kwotę to bym wolał sobie lokomotywkę kupić , a nie sam prędkościomierz.

[ Dodano: 2011-11-24, 23:12 ]
Pytał mi się kiedyś jeden z forumowiczów o ceny kolejki parkowej i oto natrafiłem na coś co można zaliczyć do kolejki parkowo-ogrodowej. Tabor pozostawia wiele do życzenia ale podstawa jest. http://allegro.pl/show_item.php?item=1949941862
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#25
No to prawda, taki tabor to nawet do wesołych miasteczek nie powinnien pójść ;-)

Co do tego prędkościomerza wstawiłem oczywiście jako ciekawostkę, cena lekko mówiąc odstrasza ;-)
Odpowiedz

#26
*ARTUR* napisał(a):MichałŁ, Bez wiązarów 401Da bardzo często się transportuje na dalsze odległości podobnie jak jadące parowozy na Wolsztyn lub Chabówkę. Bez wiązarów lokomotywka prawie zawsze wpadała mi w poślizgi. Pytasz gdzie się jeździ bez wiązarów a choćby parę lat temu w naszym skansenie, parę razy również widywałem takie jazdy w pewnej cementowni na Opolszczyźnie ;-)
Do transportu to wiem że się wiązary ściąga. ale w pracy jeszcze takiego numeru nie widziałem.

Co do ceny tego Teloca jeżeli pójdzie za tą cenę to mam sposób na biznes a mianowicie
Kupuje u wschodnich sąsiadów takie oto ustrojstwo
http://www.parovoz.com/newgallery/pg_vi ... EN#picture
a potem sprzedaję za słuszne pieniądze na allegro jako prędkościomierz z jakiegoś parowozu, najlepiej jeszcze dopisać że cudem uratowany przed kasacją czy coś podobnego i biznes się kręci.
PS
Tak mi się wydaje że za 18000zł to bym sobie kupił nowego Haslera. Przynajmniej sam rejestrator.
Odpowiedz

#27
MichałŁ, Zamiast nowego Haslera to już lepiej lokomotywkę jakąś zakupić lub zamówić parę drezynek u któregoś z producentów.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#28
Chyba nie do końca zgodne z tytułem wątku, jednak na allegro pojawił się chyba rarytas z Warszawy Wschodniej:

http://allegro.pl/tablica-warszawa-wsch ... 30724.html
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.