Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Poznań] Tatra/HCP RT6N1
#1
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tatra_RT6N1

Miałem okazję jechać tym tramwajem i przyznam, że z punktu widzenia pasażera jest to tramwaj wygodny i naprawdę przyjazny dla pasażera. Jednak oczywiście nie zakładam tego tematu tylko w celu podzielenia się wrażeniami z jazdy tym wozem, ale też w celu zadania kilku pytań:
1. Które wozy (nr boczne) będą remontowane w Modertransie? Wikipedia podaje, że 5 z 10 poznańskich Tatr będzie zmodernizowanych w zakładach Modertrans.
2. Jaki ma być zakres tych modernizacji? W tej sprawie jeszcze niewiele wiadomo, a mnie interesuje czy te dość udane stylistycznie tramwaje będą przerobione z zewnątrz na modłę Alfy/Bety i czy bardzo wygodne siedzenia fabryczne zostaną wymienione na niezbyt wygodne Stery?
3. Czy nadal w tych wozach problemem są pożary elektryki i układów hamulcowych?

Szkoda, że pod względem technicznym to mało udana konstrukcja, gdyż stylistycznie i funkcjonalnie jest jak najbardziej w porządku i zaryzykuję stwierdzenie, że trochę zazdroszczę mieszkańcom Poznania tych wozów, chociaż moje stanowisko w tej sprawie zapewne byłoby diametralnie inne gdybym znał te tramwaje z pozycji mechanika lub motorniczego.
Jaro

Odpowiedz

#2
Jedyną Tatrą, która póki co pojechała do Modertransu na naprawę, jest wóz o numerze bocznym #405.
Jakie dokładnie będą zmiany - nie wiadomo. Na pewno silniki zostaną zmienione na AC (obecnie DC) oraz wymienione zostaną wózki i układ hamulcowy.
W hali Modertransu w Biskupicach znajdują się ponadto dwie niedawno zakupione Tatry z Czech. Być może zostaną wykorzystane jako części do naprawy poznańskich wozów, ewentualnie nastąpi podmiana.
Odpowiedz

#3
Cytat:Miałem okazję jechać tym tramwajem i przyznam, że z punktu widzenia pasażera jest to tramwaj wygodny i naprawdę przyjazny dla pasażera

Nie wiem w którym miejscu, hałaśliwe to jak diabli, na rozjazdach to RT6N1 idzie poznać z kilometrów, tak głośno pracuje :]

Cytat:2. Jaki ma być zakres tych modernizacji? W tej sprawie jeszcze niewiele wiadomo, a mnie interesuje czy te dość udane stylistycznie tramwaje będą przerobione z zewnątrz na modłę Alfy/Bety i czy bardzo wygodne siedzenia fabryczne zostaną wymienione na niezbyt wygodne Stery?

Na pewno silniki do wymiany i robota przy nieudanej konstrukcji wózków. Nie uważam, że te siedzenia są wygodne.

Cytat:3. Czy nadal w tych wozach problemem są pożary elektryki i układów hamulcowych?

Awarie występowały dość często, nie wiem jak to ma się obecnie gdyż zniknęły z mojej trasy ( PST ) którą często użytkuję. Od momentu kiedy je ściągnęli z PST to awarii było o wiele mniej. Aczkolwiek problemy z hamulcami występowały bardzo często, mechanicy- motorniczy nie chwalili sobie tego pojazdu.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#4
A tam, że hałasuje...Stopiątka i jej mutacje to dopiero hałasują a wcale nie jest trudno znaleźć osoby, które chwalą te wozy z punktu widzenia pasażera :-)
Jaro

Odpowiedz

#5
W porównaniu 105Na z RT6N1 na zewnątrz względem hałasu to nie ma porównania :] Tatra przegrywa.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Poznań] MPK/ZTM Virakocha 229 70 076 07.06.2016, 16:29
Ostatni post: sm31-131
  [Poznań] Podwyżka cen biletów w MPK Poznań Maciej 9 4 958 31.03.2012, 20:54
Ostatni post: Gżągal

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.