23.10.2011, 11:59
Cinek napisał(a):Jeśli nie dojdzie do prawdziwej prywatyzacji PKP nie będzie lepiej. :-(
A co ty, przepraszam bardzo, chcesz prywatyzować? Kolej należy to tzw. przemysłu strategicznego, można więc powiedzieć, że nie wolno jej prywatyzować. Chociaż PKP Cargo i PKP IC już są wstępnie na sprzedaż, chociaż w obu dzieje się coraz lepiej, a Cargo w ogóle wymiata. Moim zdaniem totalnym strzałem w stopę było rozdzielenie PKP PR między województwa. robić porządek jeszcze w starym układzie.
MK_ŚLĄSK napisał(a):No to koniec interREGIO.... :-|Ale kolego, zapotrzebowanie na połączenia dalsze aniżeli granica przyszłej kompanii nie zniknie. Ja widzę przyszłość iR w połączeniach międzykompanyjnych (jak to brzmi o.O ), np. Szczecin - Gdańsk, Poznań - Gdańsk itp. A wewnątrz, no to skoro te wszystkie spółeczki są takie mądre, to niech sobie stworzą pociągi trochę wyższej kategorii typu iR wewnątrz kompanii (np, wymieniony wyżej iR z Podlasia do Warszawy).
Ale co do taniego podróżowania, istnieje jeszcze druga możliwość, o której pisałem już kilka razy, mianowicie powstanie czegoś na wzór ZTM (świetny przykład - ZTM W-wa). Mogłoby się tym zająć wielebne PKP S.A. Myślę, że mogłoby to wypalić.