• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakie instrukcje do nauki na Egzamin Licencja Maszynisty
#1
Heart 
Witam wszystkich kolejarzy, z jakich instrukcji uczyć się do egzaminu na licencje maszynisty, lub jak najlepiej byłoby się zacząć uczyć do tego egzaminu, tak aby przyswoić faktycznie rzeczy które mogą być na egzaminie, a nie takie które tylko niepotrzebnie zajmowałby miejsce w głowie. Pozdrawiam
  Odpowiedz
#2
Ze wszystkich   Big Grin
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
  Odpowiedz
#3
Ie-1, Ir-1, Ir-5, Ir-8, Ir-9, Ir-16, hamulcowa, dla rewidentów, bhp, tak na dzień dobry
  Odpowiedz
#4
Wssystkie instrukcje. Przeciez masz test podzielony na działy
  Odpowiedz
#5
Ciekawe, kto przeczytał wszystkie instrukcje na stronie PKP PLK, zwłaszcza takie perełki jak: Ir-3, Ir-13, Ir-20, Ir-27 (moja ulubiona), Ie-2, Ie-3, Ie-4, Ie-6, Ie-7...
  Odpowiedz
#6
Masz racje kolego przeczytac wszystkie instrukcje i sie ich nauczyc to masakra. Ale taka chora prawda na tych egzaminach pytanie w stylu jakimi literami oznacza sie posterunki, stacje wezlowe. Serio ??? Kolejne to sygnaly ręczne ?? Do mnie , ode mnie itp. Do huja pana mamy XXI wiek kto sie dupi w tych czasach w jakies machanie reka i swiecenie latarka ?? W DB cargo maja latarki ale tylko czołowki ustawiacze. To jest wlasnie polska kolej. Albo semafory ramieniowe no ok dobra są jeszcze chyba w polsce gdzie sie tego uzywa ale ile tego jest. Albo tarcza ostrzegawcza " nocna" ta blaszana widzialem jedna w zyciu w dodatku zjebaną. Wiec te testy są moim zdaniem z dupy na maxa. Ale kolego musisz to umiec. Bo takie sa wlasnie pytania. Wiadomo Ir1 musi byc na 100% inaczej caly test dupa.
  Odpowiedz
#7
No jak ktoś nie zna sygnałów ręcznych to nie powinien pracować na stanowisku ruchowym. Semafory kształtowe są akurat całkiem proste - tylko trzy sygnały. Tarcze ostrzegawcze kształtowe to ta taka sytuacja.
  Odpowiedz
#8
@Kamilnexia, sygnały ręczne są stosowane bardzo często, nie wyobrażam sobie zresztą by na radiu na stacji gdzie naraz prowadzonych jest kilka manewrów podawane były komunikaty dla kilku pociągów jednocześnie. Semafory kształtowe są na co najmniej kilkudziesięciu stacjach w Polsce, duża część pociągów podczas swojego kursu przejeżdża przez co najmniej jedną taką stację. Tych sygnałów i urządzeń jest zresztą zaledwie kilka do nauczenia się. Instrukcję Ir-1 wystarczy znać częściowo, nie wiem dlaczego piszesz że 100%; do czego maszyniście jest potrzebna wiedza na przykład o zapowiadaniu pociągów, prowadzeniu dziennika ruchu, o skomunikowaniu pociągów, podawaniu semafora, przygotowywaniu drogi przebiegu, o regulowaniu ruchu pociągów? I cała masa innych. Na licencji omawiane są tylko części które należy znać i mogą się pojawić na egzaminie.
  Odpowiedz
#9
Narazie sygnalizacje świetlną wkuwam na pamięć, reszta to tak po troche, sam nadal nie wiem z czego dokładnie sie pouczyć i co mi najbardziej potrzebne, troche też ogółu informacji pamietam ze szkoleń.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Licencja maszynisty sonnes1 417 64 890 17.10.2021, 21:29
Ostatni post: CounterSpace838
  Ile nauki w technikum kolejowym? Kibelek 4 274 06.09.2021, 15:02
Ostatni post: Kibelek
  Korekcja wzroku, badania, licencja maszynisty Szymczak101 8 817 25.08.2021, 06:30
Ostatni post: Szymczak101
  Zmiana firmy. Jakie badania? MASZYNISTA 123 0 184 18.08.2021, 14:01
Ostatni post: MASZYNISTA 123
  Licencja, a świadectwo Jaagnieszka 11 1 553 31.03.2021, 17:04
Ostatni post: Refe

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości