• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokomotywy PKP IC
#1
Witam,
chciałbym się dowiedzieć,czy PKP Intercity planuje może zakup kolejnych elektrowozów do ruchu krajowego?
Łącznie na ten moment PKP intercity ma TYLKO 40 fabrycznie nowych elektrowozów kupionych w 21 wieku czyli:
-10 sztuk Siemensów Taurusów oznaczonych jako EU44(w Polsce nazywane Husarzami)
-30 sztuk Griffinów z Newagu oznaczonych jako EU160

W porównaniu do krajów zachodnich takich jak Niemcy,Austria czy nawet Czechy mamy bardzo mało nowoczesnych elektrowozów przeznaczonych do ruchu pasażerskiego.Lubię siódemki,lecz niestety są one przestarzałe i wiecznie jeździć nie będą i trzeba będzie je zastąpić.

Pozdrawiam
  Odpowiedz
#2
W marcu ma być otwarcie ofert na 10 lokomotyw wielosystemowych (Vectron/Traxx). A kolejnych przetargów myślę, że coś wleci w 2021/2022.
  Odpowiedz
#3
O tym przetargu to ja wiem,mi chodziło o lokomotywy do połączeń krajowych.
Obstawiam ,że będą Vectrony
  Odpowiedz
#4
@Kibelek: Powiem jedno; nie narzekaj na to, że coś jest stare. Ważne, żeby działało. I powiem wprost, że w Czechach są używane lokomotywy zbliżone wiekowe z siódemkami i są używane w ruchu pasażerskim. Nawet Arriva czeska używa kilku lokomotyw serii 140, które kiedyś pracowały w STK.

Dobra, ale jeszcze rozpisując się na temat nowych lokomotyw dla IC to uważam, że najpierw powinne zostać dostarczone lokomotywy wielosystemowe do obsługi ruchu granicznego z Niemcami. Jeżeli przetarg o którym pisał @MegaTVHD się powiedzie nowe lokomotywy wielosystemowe mogłyby zastąpić leasingowene trzy Vectrony od MRCE.
  Odpowiedz
#5
(31.12.2020, 14:31)Kibelek napisał(a): O tym przetargu to ja wiem,mi chodziło o lokomotywy do połączeń krajowych.
Obstawiam ,że będą Vectrony

Husarze są wykorzystywane też w ruchu krajowym. ZaPendolino, obecnie Malinowski czy swego czasu Chrobry.
Także cokolwiek wleci, to też na krajówki wpadnie.
  Odpowiedz
#6
Swoją drogą ciekawe ,czy lokomotywy z najnowszego przetargu będą czasem obsługiwać pociągi krajowe
  Odpowiedz
#7
@Kibelek: Zależy to od dostępności taboru.
  Odpowiedz
#8
Czy PKP IC planuje kupić kolejne lokomotywy spalinowe? Gamy podobno strasznie się psują,więc moim zdaniem powinni zainwestować w nowe lokomotywy spalinowe np.Griffiny (czytałem na wikipedii że w ofercie jest spalinowa wersja oznaczona jako D4MSU,pozatym Newag złożył ofertę w tamtym przetargu na 10 spalinowozów co Gamy kupili)
  Odpowiedz
#9
@Kibelek: Na razie rozpoczęli dzierżawę dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych SN84 od SKPL na relacji Kraków - Zagórz. Przetargu na zakup spalinowe lokomotywy chyba nie ma.
  Odpowiedz
#10
Szkoda,jakby kupili to by nie musieli wiecznie wypożyczać "Nurków" z Czech
  Odpowiedz
#11
Na jakich połączeniach krajowych najczęściej można spotkać husarze?
  Odpowiedz
#12
Na obecną chwile stale kursują na TLK 13100/31100 Malinowski na odcinku Warszawa - Kraków - Warszawa. Podsył lokomotywy na IC Wawel.
  Odpowiedz
#13
Mam dwa pytania odnośnie strategii taborowej PKP Intercity na lata 2021-2030
Link do artykułu: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...00461.html

1.Czy przez to ,że chcą kupić lokomotywy wielosystemowe to Polscy producenci nie mają szans?
2.Kiedy można spodziewać się nowych przetargów na lokomotywy?

Pozdrawiam
  Odpowiedz
#14
Czy przez to ,że chcą kupić lokomotywy wielosystemowe to Polscy producenci nie mają szans?"
Zależy dokąd je wysyłamy - na Niemcy nie ma szans. Czechy/Słowacja/Węgry - tu szanse są.

Kiedy przetargi? Nie wiadomo, zwłaszcza, że ICki i tak przekładają termin otwarcia ofert Smile
  Odpowiedz
#15
@Kibelek: Niby dlaczego nie mieliby szans ? Jeżeli chodzi o Newag to istnieje wariant Griffina, który mógłby pracować pod napięciem 15 kV, takim jaki używany jest w Niemczech, ale póki co nikt nie dokonał jeszcze takiego zamówienia.
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości