Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Seria DM90 w Polsce
#1
Dzisiaj pojawiły się informacje o transporcie do Zagórza czterech pojazdach serii DM90 przeznaczonych dla polskiego przewoźnika SKPL (nie znam miejscowości z której cztery SZT są transportowane).  Docelowo podobno przewoźnik ma nabyć 32 pojazdy tego typu, co budzi we mnie trochę wątpliwości, aczkolwiek możliwe przewoźnik mógł nabyć bardzo tanio na podstawie umowy z NS z września tego roku. 

Pojazdy serii DM90 stały się przedmiotem sporów pomiędzy kolejami holenderskimi, a rumuńskim Ferotrans po tym gdy przewoźnik nie odebrał zamówionych jednostek pomimo podpisanych umów, co spowodowało anulowanie kontraktu przez NS i spory sądowe. SKPL nabył pojazdy we wrześniu tego roku, ale zostały zajęte przez Ferotrans co spowodowało kolejne afery pomiędzy NS, a rumuńskim przewoźnikiem.

Cóż jednak w kwestii konstrukcji same pojazdy mogły kiedyś być łączone z DH1 i DH2 (znanymi jako SN82 i SN83). Nie wiem, czy pomimo modernizacji Wadloperów będzie nadal to możliwe ? Pytanie pozostaje też ich wykorzystanie; Jeżeli do Polski faktycznie trafią 32 DM90 to pozostaje pytanie, gdzie byłyby używane w kraju i czy pomogłyby obsłudze lokalnych niezelektryfikowanych szlaków kolejowych, szczególnie tych na Podkarpaciu, Wielkopolsce, Pomorzu, czy również na Warmii i Mazurach ? 

Co sądzicie o tych pojazdach z szalonych lat 90-tych ? Czy byłby dobre na polskie linie kolejowe i zapewniłyby braki taborowe przy okazji niektórym samorządom wojewódzkim ? Czy być może część za pośrednictwem SKPL trafi jeszcze do kogoś innego ? 

Ciekaw jestem opinii osób o tych pojazdach.

Tutaj jest artykuł w niderlandzkojęzyczny opisujący trochę ciekawych rzeczy o serii DM90 (Wiem, że jest na RK też ale tam mniej informacji jest o nich oprócz ich transportu): https://www.treinenweb.nl/nieuws/8692/ns...polen.html
Odpowiedz

#2
Co sądzicie o tych pojazdach z szalonych lat 90-tych?
Cóż, z dyskusji na Facebooku wynika, że pojazdy będą sie nadawały tylko pod wysokie perony.
Znajomy Anglik wspominał, że zdarzały sie jakieś problemy z drzwiami + średnia niezawodność.
Odpowiedz

#3
3 sztuki miały zamontowane stopnie wejściowe, możliwe więc, że SKPL zamontuje coś podobnego. Inaczej będzie to samo co z Waldloperami. Zdjęcia z Legnicy jak dziadek o kuli próbuje się wdrapać z niskiego peronu wyjaśniają wszystko
Odpowiedz

#4
@MegaTVHD: Co dokładnie działo się z tymi drzwiami, czy podczas zamykania lub otwierania zacinały się, albo dochodziło do ich uchylenia podczas jazdy z dużą prędkością, co stanowiło poważne niebezpieczeństwo wypadnięcia osoby stojącej koło drzwi ?

@erap2: Stopnie wejściowe posiadają pojazdy, które trafiły do SKPL, czy chodzi tu po prostu o 3 z 53 wyprodukowanych, które jako jedyne ze swojej serii miały stopnie ?
Odpowiedz

#5
3 z 53. Coś tam było dotyczące wjazdu do Niemiec i chyba EBA wymagała, ale więcej szczegółów nie znam.
Odpowiedz

#6
Odnośnie drzwi - też nie znam wiecej szczegółów.
Odpowiedz

#7
@MegaTVHD: Trochę szkoda, że o problemach drzwi nie wiadomo. Możliwe, że te wady zostaną wyeleminowane podczas napraw przez SKPL.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.