Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EN81
#31
Pytanie ile z tych osób jeździ w pełnej relacji Katowice - Olkusz.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#32
3/4 ludzi pokonuje relacje Olkusz - Sosnowiec, Katowice. Zresztą busiarstwo urosło w siłe z powodu cięć połączeń w Przewozach Regionalnych
Odpowiedz

#33
Cóż, pociąg jedzie 20 min dłużej (10 min w kierunku do Olkusza) niż bus, to może sporo wyjaśniać. Prawda jest taka, że utrzymywanie relacji do Sędziszowa/Kielc w takiej ofercie jak obecnie jest marnowaniem publicznych środków (jak jakieś 90% komunikacji publicznej w GOP).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#34
Na dzisiaj to chyba 100% komunikacji publicznej to jedna lipa.
IC jak Polregio powinny zostać zlikwidowane 'od ręki".  Big Grin
Odpowiedz

#35
Ostatnio Województwo małopolskie dokonało wyceny swoich dwóch EN81: https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/mal...96391.html

Zapowiada się ciekawie, tylko czy możliwe jest, że mogą w przyszłości zostać zakupione przez innego przewoźnika (np: Polregio, Koleje Śląskie, Koleje Mazowieckie, lub SKPL) , a może nabywcą zostanie inny urząd marszałkowski województwa, albo operator z zagranicy ? Co o tym sądzicie, czy eksploatacja tych dwóch pojazdów w innym województwie, bądź zagranicą byłaby możliwa ?
Odpowiedz

#36
(26.04.2020, 19:33)KazET21224142 napisał(a): Co o tym sądzicie, czy eksploatacja tych dwóch pojazdów w innym województwie, bądź zagranicą byłaby możliwa ?

Najlepszy pożytek byłby z nich na linii Wrocław - Kąty Wrocławskie. Samorząd Kątów niedawno wynajął SN84 bodajże, po to aby zasiliły flotę KD, a KD odstąpiło im SA135 na dodatkowe kurys. Jeśli ustanie pandemia i koszty wynajmu tych EN81 nie są zbyt wysokie, to dobrze by było jak by zamiast SA135, które smrodzą pod drutem, kupiono i puszczono te EN81 na tą linię.
Odpowiedz

#37
Najpierw to niech P4 tym dwóm zrobią. A to troche potrwa.
Odpowiedz

#38
(26.04.2020, 21:57)sopelsky napisał(a): Najlepszy pożytek byłby z nich na linii Wrocław - Kąty Wrocławskie. Samorząd Kątów niedawno wynajął SN84 bodajże, po to aby zasiliły flotę KD, a KD odstąpiło im SA135 na dodatkowe kurys. Jeśli ustanie pandemia i koszty wynajmu tych EN81 nie są zbyt wysokie, to dobrze by było jak by zamiast SA135, które smrodzą pod drutem, kupiono i puszczono te EN81 na tą linię.

Na Dolnym Śląsku jeżdżą pojazdy serii Duwag Wadloper SN82-002 i SN83-003. Obecnie z tego co słyszałem od jednej osoby z YouTube, która nagrywała często w Zagórzu podała informacje, że obecnie wszystkie SN84 są wyłączone z ruchu i nie obsługują żadnych pociągów pasażerskich jak na razie z wyjątkiem przejazdów służbowych i technicznych. Pierwszy raz słyszę aby samorząd miasta wynajął pojazdy dla przewoźnika. Raczej to Koleje Dolnośląskie wynajęły je na prośbę samorządu, ale nie mam pewności co do tego, bo z tą informacją pierwszy raz się spotykam.

Rzeczywiście pomysł wysyłania szynobusu na trasy całkowicie zelektryfikowane jest bardzo złym pomysłem (nie licząc prywatnych przewoźników). Podobne kursy wykonywały na śląsku SA109, SA138 (będące wówczas własnością Kolei Śląskich) czy wcześniej wspomniane Duwag Wadlopery, które KŚ dzierżawiło od Sigmy Taboru. EN81 są bardzo dobrymi pojazdami na zelektryfikowane linie kolejowe, które nie mają wielkiego potoku pasażerów i w takim użyciu nadawałyby się co dobrze widać na przykładzie województwa Świętokrzyskiego. Czas jednak pokażę.

Edit: @MegaTVHD: No i oczywiście zmiana malowania.
Odpowiedz

#39
Być może w niedługim czasie jeden lub dwie EN81 powrócą do ruchu i będą kursować do Ciechocinka według artykułu: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...98207.html

Na razie są to plany "ambitne" dla tego regionu. Jeżeli na wrzesień 2021 roku miałyby być jakieś gotowe do ruchu EN81 to musiałby w niedługim czasie przejść naprawę i mieć odnowione malowanie i najważniejsze to jest też to, kto będzie je obsługiwał oraz czy będą własnością jakiegoś przewoźnika (Polregio, Arrivy, czy SKPL, który miał plany uruchomienia swoich kursów na linii kolejowej nr 245), czy województwa kujawsko-pomorskiego ?
Odpowiedz

#40
   

Może wydać się głupie, ale tak na szybko stworzyłem, a w zasadzie przerobiłem jedną grafikę EN81, z której wyszło mi coś takiego. Ciekawy, czy w takim malowaniu mógłby jeździć po linii kolejowej nr 245 ?
Odpowiedz

#41
Do dopełnienia wiedzy brakuje tu tej informacji:

SPS został właścicielem dwóch elektrycznych EN81.

Serwis Pojazdów Szynowych Piotra Mieczkowskiego kupił od małopolskiego urzędu marszałkowskiego dwa wystawione na sprzedaż elektryczne wagony silnikowe EN81.
Przetarg na sprzedaż dwóch niewielkich elektrycznych pojazdów szynowych małopolski urząd marszałkowski przeprowadził jesienią 2020. Zgłosiło się do niego dwóch chętnych: Serwis Pojazdów Szynowych oraz Polregio. Ten pierwszy podmiot, zajmujący się głównie naprawami autobusów szynowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych, przedstawił lepszą ofertę cenową. [...]
– Mamy w planie wykonanie przeglądu P5 w celu przywrócenia EN81 do ruchu. Chcemy je wynajmować lub ewentualnie przeznaczyć na pojazdy zastępcze na czas naprawy innych pojazdów w naszym serwisie – usłyszeliśmy u nowego właściciela.

Źródło - https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...00464.html
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.