25.08.2020, 08:50
Więc jest tam generalnie normalnie. Przy czym wszyscy używają obowiązkowo maseczek w pociągach i wewnątrz budynków dworcowych. Na peronach nie trzeba. Słowacy są w tym temacie bardzo przestrzegający zalecenia (może dlatego mają mało przypadków).
Śmieszna sytuacja na trasie Kralovany - Strba - Poprad gdzie jechałem starym osobowym ze starymi wagonami Bdt (taka Bonanza tylko bez drzwi na środku). Tymczasem pani konduktor mi próbowała tłumaczyć, że mogłem jechać lepszym rychlikiem na nowych wagonach za tą samą cenę i żebym następnym razem popatrzył na stronie z rozkładami. Tymczasem mi specjalnie chodziło o jazdę starym taborem i specjalnie sprawdzałem na VagonWeb czy taki akurat wtedy jedzie Wink
Natomiast no nie sprawdziłem, że kolej zębata "Zubacka" Strba - Strebskie Pleso którą chciałem przejechać jest zamknięta z powodu remontu i jest autobus zastępczy. Którym nie pojechałem bo po co. W ten sposób bez sensu spędziłem godzinę na stacji Strba w upale.
Szczególnie cieszę, się z zaliczenia jednostek 460, odpowiednik naszego EN57, które z Popradu w stronę Koszyc jadą tylko raz dziennie i tylko w dni robocze. Bo w większej ilości to trzeba za nimi jechać aż do Koszyc, najlepiej na linię Koszyce - Presov - Lipany.
Zauważyłem, ze w porównaniu do zeszłego roku w jednostkach 460 jak i w wagonach Bdt wymieniono dermę na siedzeniach na niebieski materiał. Ale nie wiem czy we wszystkich. Do motoraka 811 nie dołączyli bezsilnikowej doczepki, choć była zaznaczona tam i z powrotem w VagonWeb.
Do samej Trsteny dostałem się z Polski swoim samochodem gdyż dojazdu tam nie ma...
Trstena - Kralowany - MOs 7910 (motorak 811)
Kralowany - Strba - Os 7847 (stare wagony Bdt)
Strba - Poprad Os 7825 (zmodernizowane wagony Bdteer)
Poprad - Margecany - Os 7829 (jednostka 460)
Powrót:
Margecany - Kralovany - IR 764 Cassovia (wagony Bmpeer, Bmz)
Kralovany - Trstena - MOs 7937 (motorak 811).
Śmieszna sytuacja na trasie Kralovany - Strba - Poprad gdzie jechałem starym osobowym ze starymi wagonami Bdt (taka Bonanza tylko bez drzwi na środku). Tymczasem pani konduktor mi próbowała tłumaczyć, że mogłem jechać lepszym rychlikiem na nowych wagonach za tą samą cenę i żebym następnym razem popatrzył na stronie z rozkładami. Tymczasem mi specjalnie chodziło o jazdę starym taborem i specjalnie sprawdzałem na VagonWeb czy taki akurat wtedy jedzie Wink
Natomiast no nie sprawdziłem, że kolej zębata "Zubacka" Strba - Strebskie Pleso którą chciałem przejechać jest zamknięta z powodu remontu i jest autobus zastępczy. Którym nie pojechałem bo po co. W ten sposób bez sensu spędziłem godzinę na stacji Strba w upale.
Szczególnie cieszę, się z zaliczenia jednostek 460, odpowiednik naszego EN57, które z Popradu w stronę Koszyc jadą tylko raz dziennie i tylko w dni robocze. Bo w większej ilości to trzeba za nimi jechać aż do Koszyc, najlepiej na linię Koszyce - Presov - Lipany.
Zauważyłem, ze w porównaniu do zeszłego roku w jednostkach 460 jak i w wagonach Bdt wymieniono dermę na siedzeniach na niebieski materiał. Ale nie wiem czy we wszystkich. Do motoraka 811 nie dołączyli bezsilnikowej doczepki, choć była zaznaczona tam i z powrotem w VagonWeb.
Do samej Trsteny dostałem się z Polski swoim samochodem gdyż dojazdu tam nie ma...
Trstena - Kralowany - MOs 7910 (motorak 811)
Kralowany - Strba - Os 7847 (stare wagony Bdt)
Strba - Poprad Os 7825 (zmodernizowane wagony Bdteer)
Poprad - Margecany - Os 7829 (jednostka 460)
Powrót:
Margecany - Kralovany - IR 764 Cassovia (wagony Bmpeer, Bmz)
Kralovany - Trstena - MOs 7937 (motorak 811).
Mám rád Českých Drah.