• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zderzenie SA132-012 z ciężarówką
#1
29 dnia kwietnia 2020 jednostka SA132-012, prowadząc pociąg nr 77472/3 (Gołańcz-Wolsztyn), zderzyła się z samochodem ciężarowym na przejeździe kat. B na szlaku Murowana Goślina-Bolechowo. Wg. informacji dostępnych w internecie SSP działała prawidłowo, a kierowca ciężarówki omijając pas aut oczekujących przed przejazdem wjechał pod pociąg.
Dziś - 30 kwietnia 2020 - około godziny 13 szynobus został usunięty z toru. O godzinie 18 prace w torze ciągle trwały i nie wiadomo kiedy się zakończą. Niestety sytuacja nie wygląda zbyt ciekawie.
Miejmy nadzieję iż ruch od stacji Bolechowo w kierunku Wągrowca zostanie przywrócony jak najszybciej.


Kilka zdjęć nie zaszkodzi  Big Grin

[Obrazek: FREE_840]

[Obrazek: SPygv5N.jpg]
  Odpowiedz
#2
Jakiej marki jest ta ciężarówka i czy drugi człon jest w dobrym stanie żeby można było go dalej używać ?
  Odpowiedz
#3
Godzina 20:30, pierwszy pociąg (nie związany z pracami na torze) dostał zezwolenie na przejazd przez miejsce wypadku.
  Odpowiedz
#4
(30.04.2020, 19:27)KazET21224142 napisał(a): Jakiej marki jest ta ciężarówka i czy drugi człon jest w dobrym stanie żeby można było go dalej używać ?

Marki niestety nie potrafię określić, natomiast drugi człon wyglądał na nienaruszony, chyba, że od wykolejenia coś poszło w wózkach.
  Odpowiedz
#5
Coż teraz pozostaje pytanie co będzie dalej z pojazdem ? Uszkodzenia wyglądają jeszcze gorzej niż w SA109-009. Kabina praktycznie przestała istnieć, choć według jednego z użytkowników w członie, który uderzył w pojazd podobno pękła ostoja pojazdu co może wykluczyć go z naprawy. Owszem Koleje Wielkopolskie w zeszłym roku zamówiło cztery Impulsy w wersji spalinowej z opcją dwa kolejne, ale tutaj pozostaje pytanie, czy zdołają uzupełnić tabor ? Owszem na chwilę obecną cztery szynobusy (SA108 od 003 do 005 i tytułowy SA132-012) w tym również wypożyczony od Arrivy spalinowy zespół trakcyjny 628 są wyłączone z ruchu. Pytanie tylko czy w takim przypadku Impulsy zdołałyby po dostarczeniu co najpewniej nastąpi w przyszłym roku uzupełnić braki taborowe ? I czy lepszym rozwiązaniem byłoby gdyby na chwilę obecną w Wielkopolsce część kursów mogłoby być wykonywanych przez SZT i motoraki 810 SKPL ? Z tego co mi się wydaje to chyba wszystkie 810 SKPLu stacjonują w Pleszewie.
  Odpowiedz
#6
Szczerze to śmiem wątpić w to, że owe Impulsy dadzą radę, szczególnie, że to jeszcze chwila do odbioru. Patrząc na to, że KW wspierało się parowozami na linii 359 (Zbąszynek - Wolsztyn - Leszno) gdy poszły 628/928, to teraz może być problem z taborem  :S.
Z SKPL nie taki głupi pomysł, tylko ciekawe czy KW by na to poszło...
Widać, że ograniczenie liczby kursów do 29 sierpnia poszło KW na rękę Tongue
  Odpowiedz
#7
A z tym pójściem 628/928 to w sensie, że zostały odstawione czy zwrócone właścicielowi ? Gdyż chyba jeden był jeszcze czynny, a drugi wycofany z ruchu po wypadku bodajże z ciężarówką na przejeździe gdzieś w 2018 lub 2019 roku. W sumie to skoro Koleje Dolnośląskie niedawno prowadziły dzierżawę taboru od SKPL, to czemu niby Koleje Wielkopolskie miałyby tego nie robić, zwłaszcza że większość szynobusów SKPL nie obsługuje normalnego ruchu pasażerskiego ?
  Odpowiedz
#8
(30.04.2020, 22:16)KazET21224142 napisał(a): A z tym pójściem 628/928 to w sensie, że zostały odstawione czy zwrócone właścicielowi ? Gdyż chyba jeden był jeszcze czynny, a drugi wycofany z ruchu po wypadku bodajże z ciężarówką na przejeździe gdzieś w 2018 lub 2019 roku.

Z tym "pójściem" chodziło mi ich wypadki akurat,
W lutym tego roku obie jednostki (628/928 619 i 628/928 659) miały wypadki w odstępie chyba 5 dni :/
  Odpowiedz
#9
Aha. To chyba status powinna jedna mieć zmieniony. A co do uszkodzeń to one mają bardzo poważne, czy tylko takie, które można łatwo wyklepać ?
  Odpowiedz
#10
Szczerze powiedziawszy to nie wiem dużo o tych wypadkach, więc niestety nie odpowiem na to pytanie, mając nadzieję, że może ktoś inny odpowie haha
  Odpowiedz
#11
Jak się okazało szynobus stoi w Poznaniu. Zdjęcia z poniższego artykułu niestety są przerażające. Chyba cud, że nikt nie zginął.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...96522.html
  Odpowiedz
#12
Sa132 do kasacji
  Odpowiedz
#13
Masz jakieś dokładne info na ten temat, ponieważ twój komentarz nie posiada żadnego argumentu ani źródła ? Nie wiem, rozmawiałeś z jakimś pracownikiem KW, że wiesz co dalej będzie z SA132-012 ?
  Odpowiedz
#14
Czy wiadomo co dalej będzie z SA132-012 ?
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości