Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stare czy nowe? Zmiana warty w taborze kolejowym PKP CARGO S.A. i innych przewoźników
#18
Generalnie odnośnie produkcji nowych lokomotyw towarowych i LHSu - zgoda. Jeśli zaś chodzi o naprawy lokomotyw serii ET22 to jak wiadomo nie są planowane ich naprawy P5 z racji na politykę przeprowadzania napraw poziomu P4/2 ewentualnie z opcją małej modernizacji poprawiającej komfort pracy maszynisty (to powinien być standard). Masowe inwestowanie w ciężkie ET41 i ET42 w sytuacji spadających na łeb na szyję przewozów węgla (od 2007 roku spadły o ponad 40%) to całkowity bezsens. Polecam tutaj lekturę ciekawego artykułu, na który niedawno trafiłem: https://www.wnp.pl/logistyka/puste-wagon...cLaM6k2iTw

Oczywiście pewna grupa lokomotyw dwuczłonowych powinna zostać utrzymana jednakże z całą pewnością nie powinno być to więcej niż 80-100 sztuk (obecnie czynne jest około 130), na które zapotrzebowanie będzie spadać. Jeżeli w coś ze starego taboru należy inwestować (w dobie powszechnej dostępności nowych lokomotyw nawet krajowej produkcji wydaje się to mało opłacalnym scenariuszem) to w lokomotywy serii EU07 poprzez modernizację do serii 15xx (typ 303Eb) z nowymi gniazdami sterowania wielokrotnego. W okresie zapotrzebowania pojazdów do ciężkich przewozów węgla czy kruszyw mogłyby one pracować w planie ET41/ET42 (co już ma miejsce w relacji Jaszczów - Świerże Górne), zaś po ich spadku i rozłączeniu tandemów z powodzeniem byłyby wykorzystywane do prowadzenia lekkim pociągów kontenerowych.
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Stare czy nowe? Zmiana warty w taborze kolejowym PKP CARGO S.A. i innych przewoźników - przez Kamil Sikora - 10.04.2021, 14:47

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP Cargo kupi nowe lokomotywy DamianT 29 12 772 16.12.2015, 16:17
Ostatni post: yahya

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.