Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stare czy nowe? Zmiana warty w taborze kolejowym PKP CARGO S.A. i innych przewoźników
#3
(10.09.2019, 23:56)Kapsel2696 napisał(a): Mi się wydaje, że gdyby NG byków były opłacalne to Cargo by je wykonywało. W przypadku ET41 w zasadzie nie ma żadnej alternatywy o podobnych parametrach na rynku nowoczesnych lokomotyw, ale dla ET22 następcy już się pojawili, dlatego zaprzestano wykonywania ich napraw głównych. I moim zdaniem takie naprawy już nie będą wykonywane, a Cargo, będzie stopniowo starsze elektrowozy zastępować nowymi. Oczywiście nie mówię o najbliższych latach ale taki proces będzie miał miejsce. Do tego prawie 60 lokomotyw ET22 stoi w zapasie mimo, że są sprawne i mają dopuszczenia do ruchu. W takiej sytuacji wykonywanie NG bykom odstawionym od lat się chyba mija z celem.

Dokładnie tak. Zwłaszcza, że firma posiada odkupioną od ówczesnego ZNLE S.A. Gliwice pełną dokumentację modernizacji lokomotyw ET22 do typu 201El czyli serii ET22-1200. Początkowo (2012-2013 rok) planowano podjęcie modernizacji maszyn serii ET22 do tego typu lecz zostało to zarzucone z powodu spadku przewozów w 2013 roku i zmniejszenia ilości napraw lokomotyw elektrycznych (naprawiono wówczas zaledwie 56 lokomotyw a rok i dwa lata wcześniej odpowiednio 73 i 90 zaś rok później aż 118). Rok i dwa lata później (2014-2015) masowo podjęto się napraw poziomu P4/1 i P4/2 maszyn z najwyższych numerów (10xx i 11xx) odstawionych od wielu lat w oczekiwaniu na naprawy P4 czyli zwykłe rewizje. W sumie trudno się temu dziwić i wykazywać nierozumienie, kto w sytuacji posiadania młodszych egzemplarzy oczekujących zaledwie napraw rewizyjnych będzie inwestował dużo większe środki w te same lokomotywy lecz starsze o kilka lat i oczekujące na wykonanie napraw P5 z modernizacją? (ET22 z numerów 5xx i wyżej). Jeśli chodzi o zastąpienie starych elektrowozów nowymi to następca jest obecny na polskim rynku lokomotyw od blisko 10 lat a jego nazwa do Newag Dragon  Wink Firma Lotos Kolej użytkuje te lokomotywy od 2014 roku prowadząc nimi pociągi o masie ponad 3200 ton zaś rekord obciążenia pociągu prowadzonego przez E6ACT w tej firmie to aż 4644 tony! (o ile dobrze pamiętam). Takich składów nie prowadzają ani nawet nie byłyby w stanie prowadzić (a co dopiero z sensowną prędkością) nawet lokomotywy dwuczłonowe serii ET41 i ET42. Można więc w pełni uznać Dragony za pełnoprawnych następców wszystkich ciężkich towarowych lokomotyw elektrycznych eksploatowanych w Polsce.
Odnośnie ostatniego wniosku w pełni się zgadzam - nawet jeśli przewozy wzrosną i wszystkie te maszyny wrócą i nawet jeśli wystąpią braki w taborze to żadnym problemem nie jest wykonanie napraw poziomu P4/2 (rewizyjnych) kilkunastu odstawionych od kilku lat maszyn serii ET22 (odstawionych w latach 2013-2017 nadal w krzakach jest ponad 60 sztuk z których większość nadaje się do rewizji i jest kompletna) i przywrócenie ich do normalnej jazdy tak jak ostatnimi czasy miało to miejsce właśnie z przedmiotowym ET22-930 czy też ET22-888, 926, 952 a rok wcześniej ET22-900, 905, 925, 933 i 939. Mam już nawet informacje że firma przymierza się do takich działań no ale które to konkretnie będą egzemplarze to już pozostaje niewiadomą  Wink
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Stare czy nowe? Zmiana warty w taborze kolejowym PKP CARGO S.A. i innych przewoźników - przez Kamil Sikora - 11.09.2019, 00:11

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP Cargo kupi nowe lokomotywy DamianT 29 12 771 16.12.2015, 16:17
Ostatni post: yahya

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.