• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Semafor wjazdowy
#1
Witam !

To mój pierwszy post,więc chciałbym wszystkich powitać. I pierwsze pytanie pewnie banalne,ale nie dla mnie. Czy przed każdym przystankiem/stacją powinien znajdować się semafor wjazdowy,czy nie ma takiego wymogu ? I przepraszam za kolejne pytanie,ale wydaje mi się,że jest powiązane z pierwszym. Jak maszynista (oprócz znajomości szlaku) wie,że zbliża się do przystanku /stacji na której ma się zatrzymać. Wiem,że służy do tego wskaźnik W16 ,ale nie wszędzie on jest. 

Bardzo dziękuje za wyrozumiałość i proszę o odpowiedź jak dla "Kowalskiego".
  Odpowiedz
#2
Semafory wjazdowe należy ustawiać przed stacją, mijanką, posterunkiem odgałęźnym oraz bocznicowym. O tym, że maszynista musi zacząć hamować, informuje go semafor wjazdowy, który jest ustawiony w takiej odległości od stacji, żeby jadąc z maksymalną dozwoloną prędkością, zdążył spokojnie wyhamować.

Jeżeli się mylę proszę żeby poprawił mnie ktoś bardziej obeznany w temacie.

Mam nadzieję że pomogłem, pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
  Odpowiedz
#3
Skoro ma być odpowiedź "jak dla Kowalskiego" trzeba zaznaczyć, ze przystanek kolejowy nie jest posterunkiem ruchu, więc przed przystankiem raczej nie będzie semafora wjazdowego (chyba że akurat trafił się odstępowy przy SBL albo czymś podobnym).
Natomiast przed stacją semafor wjazdowy musi być.
Romek_L
  Odpowiedz
#4
Nie semafor wjazdowy tylko tarcza ostrzegawcza informuje, że należy zacząć hamowanie przed semaforem wjazdowym, który znajduje się co najmniej 150 metrów przed pierwszym miejscem niebezpiecznym (proszę poprawić jeśli coś się zmieniło). Skąd wiedzieć, że trzeba rozpocząć hamowanie przed peronem... Stąd, że maszynista się dość długo szkoli, zanim samodzielnie przyjdzie mu ocenić, czy trafi w peron.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#5
dejq z rozkładu jazdy także, zaznaczone są postoje handlowe gdzie należy się zatrzymać, o której godzinie i w którym kilometrze
  Odpowiedz
#6
Bardzo Wam dziękuje za odpowiedzi,rozjaśniło mi to dosyć sytuację,która do tej pory była bardzo niejasna. Jeszcze tylko jedno pytanie. Czy jest możliwość,że przed stacją czy (jak mnie poprawiono) posterunkiem ruchu, nie znajduje się ani tarcza ostrzegawcza sygnalizująca sytuację na semaforze wjazdowym ani też wskaźnik W16 ?
  Odpowiedz
#7
W sygnalizacji świetlnej dla ruchu pociągów każdy sygnał musi być poprzedzony odpowiednim dla niego sygnałem ostrzegawczym.

Powtórnie proszę o poprawienie mnie jeżeli robię błąd.


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
  Odpowiedz
#8
No nie wiem, czy akurat "każdy" - TOP nie jest poprzedzony sygnałem ostrzegawczym (chyba że uznamy wskaźniki za taki sygnał).
O ile wiem semafor powinien znajdować się co najmniej 100 metrów przed pierwszym miejscem niebezpiecznym, np. wskaźnikiem W5.
  Odpowiedz
#9
Czy semafor wjazdowy musi być, czy nie decyduje specyfika stacji. W przypadku, gdy z danego toru nie można zjechać na inny lub na niego wjechać w obrębie posterunku takowy nie jest wymagany. Przykład Poznań Antoninek, gdzie na torze 2 mamy semafory półsamoczynne, a po torze 1 takowe nie występują (nie mylić semaforów wjazdowych z SBL!)

Drogi ochronne wynoszą 50 i 100m. Doprecyzowane jest to w Ie-4 Rozdz 5 par 40.

Jeżeli posterunek nie posiada wskaźnika W16 oraz W4, ani semaforów wjazdowych nie jest traktowany jako posterunek czynny (przebiegi odbywają się bez zatrzymania, a każde zatrzymane musi być zgłoszone DR tak jak każde inne zatrzymanie na szlaku w miejscu do tego nieprzeznaczonym). Zaznaczyć należy, że na szlaku mogą znajdować się W16, a mimo wszystko posterunki do których się odnoszą są wyłączone z ruchu pasażerskiego.

ToP to nie To. To informuje o wskazaniu semafora, ToP wskazuje o poprawności działania sygnalizacji przejazdowej. ToP'y poprzedzane są wskaźnikami W11p w ten sam sposób jak To wskaźnikiem W11a lub W11b.
  Odpowiedz
#10
Nigdzie nie pisałem, że ToP = To. O występowaniu wskaźników również pisałem.
  Odpowiedz
#11
(31.08.2019, 12:22)Ogórkowy napisał(a): Nigdzie nie pisałem, że ToP = To. O występowaniu wskaźników również pisałem.

Faktycznie - mój błąd. Nie zobaczyłem tego "nie" w wypowiedzi Smile
  Odpowiedz
#12
(31.08.2019, 10:21)emik napisał(a): Czy semafor wjazdowy musi być, czy nie decyduje specyfika stacji. W przypadku, gdy z danego toru nie można zjechać na inny lub na niego wjechać w obrębie posterunku takowy nie jest wymagany. Przykład Poznań Antoninek, gdzie na torze 2 mamy semafory półsamoczynne, a po torze 1 takowe nie występują (nie mylić semaforów wjazdowych z SBL!)

Drogi ochronne wynoszą 50 i 100m. Doprecyzowane jest to w Ie-4 Rozdz 5 par 40.

Jeżeli posterunek nie posiada wskaźnika W16 oraz W4, ani semaforów wjazdowych nie jest traktowany jako posterunek czynny (przebiegi odbywają się bez zatrzymania, a każde zatrzymane musi być zgłoszone DR tak jak każde inne zatrzymanie na szlaku w miejscu do tego nieprzeznaczonym). Zaznaczyć należy, że na szlaku mogą znajdować się W16, a mimo wszystko posterunki do których się odnoszą są wyłączone z ruchu pasażerskiego.

ToP to nie To. To informuje o wskazaniu semafora, ToP wskazuje o poprawności działania sygnalizacji przejazdowej. ToP'y poprzedzane są wskaźnikami W11p w ten sam sposób jak To wskaźnikiem W11a lub W11b.

Dziękuje za kolejny cenny głos Smile
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Semafor - dokumentacja kr0p3k 2 2 482 19.09.2011, 12:58
Ostatni post: kr0p3k

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości