• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem ruchowy
#1
Witam 
Na wstępie napiszę że interpretacja omawianego poniżej problemu ruchowego przez ludzi ze środowiska jest różna nie zależnie od stanowiska Maszyniści i Dyżurni ruchu dzielą się na dwa obozy ale nikt sensownie nie może przekonać do swoich racji a więc:

Mamy sytuacje taką że Maszynista na blokadzie 2-kierunkowej "PP" dostaje na wyjazd na tor lewy sygnał zastępczy wraz z wskaźnikiem w24 jako przyczynę "SZ" Dyżurny Ruchu powiadamia maszynistę o niesprawnej blokadzie i co powinien zrobić Maszynista ? z jednej strony sytuacja jest jasna blokada przystosowana mamy sygnał zezwalający w formie "SZ" + W24 więc jedziemy ale z drugiej strony Dyżurny Ruchu powiadamia nas o nie sprawnej blokadzie więc skoro nie działa to tak jakby jej nie było więc powinien być dodatkowo rozkaz pisemny "N" tak jak przy jedno kierunkowej blokadzie bo ona nie działa więc jak nie działa to blokada nie jest przystosowana bo praktycznie jej nie ma.


Co o tym myślicie ?
  Odpowiedz
#2
1. Sygnał zastępczy nie był, nie jest i nigdy nie będzie sygnałem zezwalającym. Dlaczego? Dlatego, że jest nieuzależniony od poprawnie ułożonej drogi przebiegu (nie zamykasz drogi drążkiem, nie utwierdzasz się blokiem Pu - stąd droga może leżeć w krzaki a i tak pojedziesz).
2. Jeżeli blokada jest przystosowana do ruchu zmiennokierunkowego to na tor lewy możesz wyjechać: na sygnał zezwalający z W-24, sygnał zastępczy z W-24 lub rozkaz pisemny N - gdy nie możesz podać wcześniej wymienionych sygnałów.
3. Usterki są różne. Np poprzedni pociąg dojechał do sąsiedniej stacji, ale nie zbiła mu zastawka nad końcowym. Urządzenia traktują szlak jako zajęty, ale czy nie możesz wyjechać na ten szlak? Oczywiście, że możesz. Dyżurny ruchu stwierdza koniec pociągu za każdym razem (a przynajmniej tak powinien robić - rzeczywistość jest jaka jest). W takim przypadku dzwoni do dyżurnego poprzedniej stacji, wprowadzają między sobą telefoniczne zapowiadanie pociągów. Od tej pory telefon jest podstawą prowadzenia ruchu kolejowego. Ale Ciebie jako maszynisty nie interesuje że dyżurni jeżdżą na telefon.

Poza tym będą za niedługo zmiany w Ir1 i Ie1.
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo...190964.pdf

Jeśli masz jakieś dalsze wątpliwości - pisz śmiało. Lubię takie pytania.
  Odpowiedz
#3
Po pierwsze - sygnał Sz NIE JEST SYGNAŁEM ZEZWALAJĄCYM - JEST SYGNAŁEM ZASTĘPCZYM. Po drugie - fakt wystąpienia jakiejkolwiek usterki na blokadzie liniowej NIE OZNACZA, ŻE JEJ NIE MA. Podobnie jak jakakolwiek usterka usrk NIE OZNACZA, ŻE TYCH URZĄDZEŃ NIE MA. Dyżurny ruchu NIE MA OBOWIUĄZKU informowania o przyczynach podania sygnału Sz, bo to nie ma żadnego znaczenia dla prowadzenia ruchu. Od tego są właśnie odpowiednie zapisy w służbowym rozkładzie jazdy, charakteryzujące szlak, które dla maszynisty są wystarczającą informacją, by odpowiednio interpretować podawane sygnały na semaforach i odpowiednio do nich się stosować.
Czy wadliwa izolacja torowa lub zwrotnicowa, która uniemożliwia podanie sygnału zezwalającego, oznacza, że toru czy zwrotnicy nie ma? Chyba nie, prawda?
  Odpowiedz
#4
Dyżurny ruchu NIE MA OBOWIĄZKU informowania o przyczynach podania sygnału Sz? Byłeś kiedyś na nastawni? Na każdej budzie wisi taki duży czerwony plakat, który nakazuje informowanie prowadzącego pojazd o przyczynie jazdy na Sz i podawania nr toru na który wjeżdża lub kierunek jazdy przy wyjeździe.
  Odpowiedz
#5
@centarail @Paweł Piotr dobrze wiem jak każdy z nas wie że SZ to nie sygnał zezwalający myślałem że jak napiszę w "formie "SZ" "to nikt się do tego nie przyczepi i zrozumie o co mi chodzi ale fakt nie jesteście w mojej głowie mój błąd.

@centarail prosiłem o wyrażenie swojej opinii a nie tłumaczenie oczywistych oczywistości .

@Paweł Piotr napisałem wyraźnie gdy Dyżurny powiadomi Maszynistę o nie działającej blokadzie a nie o jakieś usterce na blokadzie .
'Dyżurny ruchu NIE MA OBOWIĄZKU informowania o przyczynach podania sygnału Sz," jeżeli pracujesz na kolei to proszę porozmawiaj na ten temat ze swoim instruktorem ruchowym piszę bez złośliwości od jakiegoś czasu Dyżurny Ruchu MA OBOWIĄZEK POWIADOMIĆ Maszynistę o powodzie jechania na SZ bez takiej informacji teoretycznie maszynista nie ma prawa jechać wprowadzili to bodajże po Szczekocinach.

Proszę o wyrażenie opinii na temat a nie mądrzenie się na temat i pouczania nad tematami oczywistymi jak to że na SZ można pojechać w "krzaki" nie piszę tego z uszczypliwością ,proszę o odpowiedzi na TEMAT.
  Odpowiedz
#6
Szczerze? To jest moim zdaniem trochę głupie. Bo Ty jako maszynista masz obserwować przedpole jazdy (tak wiem nie tylko, bo sieć trakcyjną, wskazania przyrządów pomiarowych w kabinie itp - wiem bo się przebranżowuję) - a zwłaszcza przy takich jazdach i co? Tak czy inaczej: gdy masz informację o przyczynie jazdy na lewy czy też jej nie masz, jesli zauważysz przeszkodę do jazdy, nieleżącą drogę, brak wskaźnika W24 - masz zatrzymać pociąg. Więc nie wiem gdzie tu jakakolwiek poprawa bezpieczeństwa no ale niech będzie...
  Odpowiedz
#7
(03.06.2019, 21:01)centarail napisał(a): Szczerze? To jest moim zdaniem trochę głupie. Bo Ty jako maszynista masz obserwować przedpole jazdy (tak wiem nie tylko, bo sieć trakcyjną, wskazania przyrządów pomiarowych w kabinie itp - wiem bo się przebranżowuję) - a zwłaszcza przy takich jazdach i co? Tak czy inaczej: gdy masz informację o przyczynie jazdy na lewy czy też jej nie masz, jesli zauważysz przeszkodę do jazdy, nieleżącą drogę, brak wskaźnika W24 - masz zatrzymać pociąg. Więc nie wiem gdzie tu jakakolwiek poprawa bezpieczeństwa no ale niech będzie...

Nie ,moim obowiązkiem poza obserwacją jest również przestrzeganie przepisów (oczywiście w miarę możliwości  Tongue ) .To że obserwuje nic nie ma do tego to tak jakby dyżurny mi mówił na radiu niech pan pomija semafor na stój i jedzie dalej ,to co że obserwuje to już "S" nie potrzebuje ? oczywiście że muszę dostać "S" . Przyczynę jazdy na tor lewy zawsze muszę mieć tak jak przy SZ bez tego nie masz prawa teoretycznie też ruszyć w obu przypadkach to samo. Nie masz zatrzymać pociąg tylko użyć wszelkich możliwych sposobów i zatrzymać w ramach możliwości to jest różnica.Dalej nie gadamy na temat ...
  Odpowiedz
#8
No bo jakoś nie bardzo to czaję. Możesz to rozjaśnić?
  Odpowiedz
#9
(03.06.2019, 21:15)centarail napisał(a): No bo jakoś nie bardzo to czaję. Możesz to rozjaśnić?

Bardziej się nie da już niestety ,skoro się szkolisz na Maszynistę to zapytaj Maszynistę który cię szkoli bądź pokaż ten wątek albo przeczytaj instruktorowi może on ci to wytłumaczy od podstaw.
  Odpowiedz
#10
To racja, ja mam "jeszcze" prawo nie wiedzieć, gorzej jak zapytam takiego maszynistę jak Ty i powie mi to samo. Strach siadać nawet na fotelu pomocnika.
  Odpowiedz
#11
(03.06.2019, 21:20)centarail napisał(a): To racja, ja mam "jeszcze" prawo nie wiedzieć, gorzej jak zapytam takiego maszynistę jak Ty i powie mi to samo. Strach siadać nawet na fotelu pomocnika.

nie ma żadnego strachu pytaj pyta pytaj jak najwięcej nie rozumiesz co ci maszynista mówi wal do instruktora od tego są jak będą ci wytykać braki nie bać się z korzyścią dla ciebie czym więcej ci wytkną tym więcej będziesz wiedział. I nie chcę dalej odbiegać od tematu tego wątku.
  Odpowiedz
#12
Zapytałeś o sytuację z podaniem sygnału Sz+W24, a to jest coś innego, niż sam sygnał Sz.
Przyczyną podania sygnału Sz+W24 jest zawsze jakaś usterka usrk, a jej przyczyny będzie szukał monter automatyki, nie dyżurny ruchu. Twoja reakcja może mieć sens, gdy stwierdzisz niezgodność sygnału z ustawioną drogą przebiegu, do obserwacji czego jesteś zobowiązany.
Jeśli masz szlak opisany jako PP, dostajesz sygnał S10+W24, to wg ciebie: Przyczynę jazdy na tor lewy zawsze muszę mieć (…) bez tego nie masz prawa teoretycznie też ruszyć - zatrzymasz pociąg?
  Odpowiedz
#13
(03.06.2019, 21:46)Paweł Piotr napisał(a): Zapytałeś o sytuację z podaniem sygnału Sz+W24, a to jest coś innego, niż sam sygnał Sz.
Przyczyną podania sygnału Sz+W24 jest zawsze jakaś usterka usrk, a jej przyczyny będzie szukał monter automatyki, nie dyżurny ruchu. Twoja reakcja może mieć sens, gdy stwierdzisz niezgodność sygnału z ustawioną drogą przebiegu, do obserwacji czego jesteś zobowiązany.
Jeśli masz szlak opisany jako PP, dostajesz sygnał S10+W24, to wg ciebie: Przyczynę jazdy na tor lewy zawsze muszę mieć (…) bez tego nie masz prawa teoretycznie też ruszyć - zatrzymasz pociąg?

Skoro rozmawiamy o przystosowanej blokadzie to chyba wiadomo że z w24 a nie sam SZ. NIE INTERESUJĄ MNIE PRZYCZYNY SZ i że automatyk będzie to szukał zresztą ameryki nie odkryłeś . Teoretycznie jeżeli dyżurny ruchu mi nie poda przyczyny informacjjazdy na tor lewy to powinienem zatrzymać pociąg nie ważne czy blokada jest przystoswana pp sp ss ! tak samo ma się temat przy s,p,_,w24 . 

rozmawiaj na temat bo narazie piszesz i piszesz i w 3/4 nie masz racji
  Odpowiedz
#14
Gratuluję wiedzy...
  Odpowiedz
#15
Ja również czyli według Ciebie nie musi udzielić informacji/przyczyby że jazda odbędzie się po torze lewym wystarczy np sem+w24 ? I nic więcej? Gratuluję.Czyli wszyscy dyżurni lubią sobie pogadać i sami dla siebie mówią że jazda po torze lewym albo jazda po torze lewym z powodu np.utkniecia pociagu na torze prawym .Według Ciebie wystarczy sam wskaźnik ? Brawo ty mam nadzieje ze nie pracujesz w ruchu ... ,również gratuluje ci tego że odbiegasz od tematu aby prezentować swoją powiedzmy to fwiedze temat o czym innym a zrobił z niego inny wątek dno. Nic tylko usunąć wątek ale niech sobie Paweł jeszcze przeczyta odpowiedz i coś odpisze żeby się rozładował i usuwamy.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z pewnym zadaniem... macc 5 2 170 06.02.2012, 07:38
Ostatni post: macc

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości