Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PKP Cargo zamawia 31 nowych lokomotyw sześcioosiowych!
#6
Nie wiem co wspólnego z tematem pozytywnych informacji z PKP CARGO S.A. ma ten post no ale jednak odpowiem zaczynając od pytania...
A czy masz może Kolego jakieś MERYTORYCZNE i racjonalne argumenty przeciw wprowadzaniu tych przepisów czy tylko powielasz typowo polskie podejście "jest dobrze, nic nie zmieniajmy" i kierujesz się miłośniczym sentymentem wobec starego taboru? Jaką pustką, co to za brednie? Kto będzie w stanie dostosować tabor do NORM (czegoś co jest wyznacznikiem postępu i obecnego stanu techniki) to będzie mógł pracować na sieci kolejowej a kto nie ten będzie miał problem. Czy prawie 20 lat na dostosowanie się do przepisów (Polska wynegocjowała odłożenie ich wdrożenia aż do 31.12.2036 roku czyli za ponad 17 lat!) to jest mało czasu? Przecież to jest prawie cały cykl naprawczy wagonu towarowego między naprawami P5! Już teraz wystarczy zacząć odchodzić o stosowania starych rozwiązań w układach jezdnych pojazdów, aby sukcesywnie odejść od stosowania zestawów kołowych obręczowanych. 
Trzeba też jasno powiedzieć - zestawy kołowe duoblokowe lub też po prostu obręczowane są przeżytkiem i przestarzałą technologią, która w wielu państwach wysokorozwiniętych jest już przeszłością i to od wielu lat!  Czy tak naprawdę trudno jest Ci zrozumieć, że hałas jest czynnikiem szkodliwym dla zdrowia ludzi i nań ma negatywny wpływ? Z tym nie ma dyskusji, powstało zbyt wiele opracowań naukowych i badań ludzi, którzy poświęcili na te sprawy wiele lat kariery naukowej i wskazali jasno że tak jest! Można rzecz jasna nic nie zrobić z tematem i dalej używać rozwiązań opracowanych 50-60 lat temu (tak jak już dziś ma to miejsce w przypadku starych wózków wagonowych w wagonach towarowych i pasażerskich oraz elektrowozów wyprodukowanych przed 2000 rokiem) i budzić całe miasta leżące przy liniach kolejowych przy przejeździe pociągów w porze nocnej. No ale czy to naprawdę jest postęp i rozwój? Oczywiście, że nie jest a jak pewna oczywista myśl mówi - stanie w miejscu oznacza cofanie się - brak postępu oznacza regres. W naszym kraju są ośrodki badawcze, firmy i instytucje, które bez problemu poradzą sobie w ciągu blisko 20 lat z opracowaniem i wdrożeniem nowych technologii, które sprostają tym normom.
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: PKP Cargo zamawia 31 nowych lokomotyw sześcioosiowych! - przez Kamil Sikora - 18.09.2019, 14:32

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Luzowanie nowych lokomotyw wołodyjowskiIC 3 3 095 20.10.2016, 19:08
Ostatni post: zeus04
  Sterowanie napędem w modernizowanych i nowych lokomotywach yahya 33 12 186 03.10.2014, 11:15
Ostatni post: zeus04
  Modernizacja lokomotyw EU07 PKP Cargo mrecel97 41 15 228 14.12.2012, 19:49
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.