Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krótka historia lokomotywy SP47
#16
No niestety HCP zastopowała produkcję w 1977 produkując tak jak powiedział przem710 2 sztuki. Trzeba przyznać że OBRPS w Poznaniu wykonało dość ciekawy projekt.SP47 była najnowocześniejszą krajową konstrukcją lokomotyw spalinowych, jednak wobec odgórnych decyzji jej produkcja seryjna nie została uruchomiona a szkoda bo mogła nawet 140 km/h pociągnąć. A swoją drogą jestem ciekaw jaką ksywę miała by ta lokomotywa.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

#17
Mówiono swego czasu o niej "duża SUka"
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#18
Przeanalizowałem moje materiały odnośnie SP47, po analizie doszedłem do wniosku że lokomotywy te więcej stały niż jeździły.

SP47-001 633031 km 7.04.1978 – 22.12.1998
SP47-002 611674 km 28.12.1978 – 11.12.1998

Przez cały okres służby na PKP to strasznie mało. Działo się to za sprawą szeregu różnych problemów. Np nikt w Polsce w owym czasie nie chciał robić napraw bieżących tej serii oprócz producenta oraz raz wykonał ją Zakład Taboru w Olsztynie. Jak lokomotywy trafiły już do naprawy to ciągnęły się one w nieskończoność np. SP47-002 trafiła do naprawy w czerwcu 1982 a ukończono ją dopiero w marcu 1988! Wszystko to za sprawą braku nieodpowiednich części zamiennych wobec zakończenia wszelkich prac nad tym projektem. Problemy stwarzały też zestawy monoblokowe które zużywały się nadmiernie, był one początkowo montowane na tych lokomotywach. SP47-002 została pocięta na złom 22 kwietnia 2001 roku w Olszynie, a „jedynka” która uległa poważnej awarii 21 maja 1997 została ustawiona w lipcu 2000 roku jako eksponat w skansenie kolejowym w Kościerzynie.
Odpowiedz

#19
Czyli tak jak mówisz to że były tylko dwie powodowało że były problemy z eksploatacją. Przypomniało mi się jaszcze że miała być także towarowa wersja sp47. Ale cóż ZSRR wolał od nas brać cukier mięso i trochę statków niż pozwalać nam na produkcje dobrych lokomotyw które na pewno były by konkurencją dla TE109 (BR232). Mi się wydaje że to właśnie to że produkcja takich lokomotyw w ZSRR była rozwinięta dlatego nas przyblokowali. Przecież Czechosłowacja zrobiła wiele nowoczesnych lokomotyw elektrycznych dla ZSRR bo te rosyjskie to mają technologię porównywalną z eu07. A do tego Czesi zrobili ok 7000 sztuk CzME3 (S200) która zapełniła niedobory TEM2
Odpowiedz

#20
Miejmy nadzieje że kiedyś uda się naprawić SP47 i poprowadzi ona pociągi specjalne.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#21
SP47 na chwile obecną nie ma żadnych szans na to że będzie jeszcze kiedykolwiek jeździła. Nie za obecnej kadencji Jana R. Andrzeja W. Zbigniewa Sz i Pana Boga. Choć nie ukrywam że miło by było zobaczyć SP47 ciągnącą jakieś ciężkie składy pasażerskie (jakiś długi IC z Krakowa, Katowic do Łeby i na Hel przez Węglówkę Tongue ) Smile
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Historia sygnalizatorów w Polsce mich4l_01 1 2 038 15.04.2020, 13:16
Ostatni post: rustsaltz
  Historia kolei - praca licencjacka piter1993 1 3 155 13.07.2015, 16:50
Ostatni post: kazio
  Historia LHS-u Valcyte 0 3 586 27.09.2014, 17:15
Ostatni post: Valcyte
  Historia maszynisty przem710 2 6 560 02.07.2010, 21:28
Ostatni post: zbyszek1030

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.