• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokomotywy serii 21 w Olkol
#16
(16.05.2020, 15:20)KUBUTECH911 napisał(a):
(16.05.2020, 11:11)erap2 napisał(a): Pewnie ściągnięte z Niemiec LINTy Alstomu dla któregoś z krajów Skandynawskich

Tak szczerze to nie wiem czemu jakikolwiek pojazd Corradia LINT miałby być obsługiwany w Olkolu biorąc pod uwagę, że żaden przewoźnik w Polsce takich pojazdów obecnie nie wykorzystuje. Owszem, DB Regio czasem używa tych pojazdów dla przewozów transgranicznych ale nie u nas - do Polski wjeżdżają pojazdy Siemens Desiro lub VT731 produkcji Bombardiera (NEB) Big Grin

Nie sądzę aby LINT`y były ściągnięte do naszego kraju, a Zone w swoim poście użył "szt" jako skrótu od słowa sztuki - choć tutaj kłania się ortografia ponieważ po szt należy postawić w takim wypadku kropkę. Z drugiej strony gdyby chodziło o spalinowe zespoły trakcyjne to poprawnie powinno się napisać "SZT" gdyż każda litera w tym skrótowcu oznacza inne słowo. Rolleyes I nie, nie czepiam się. Tongue


Co do serii 21 to CZ Loko zmodernizowało 3 lata temu kilka tych pojazdów i obecnie występują jako EFFILiner 3000. Nie do końca wiem po co nam takie lokomotywy i kto tak naprawdę je zamówił ale nie przypominam sobie aby kiedykolwiek PKP IC czy Cargo rozważało zakup takich lokomotyw.

Możliwe, że Linty stojące w Olkolu są przeznaczone dla przewoźników z Czech, o ile na tamtejszy rynek są plany ich sprowadzeni, w końcu Ceske Drahy sprowadzały do siebie używany tabor kolejowy z Niemiec i Austrii.

Jednakże warto pamiętać, że w Polsce jeździ trochę taboru sprowadzonego z Niemiec. Mowa tu o serii 614 (znanej w Polsce jako SN84) i również o serii 627 i 628, która jeździ w Arrivie, Kolei Mazowieckich i Kolei Wielkopolskich, które w tym trzecim przypadku są wypożyczone od Arrivy. Same pojazdy 628 też przez DB wjeżdżają do Polski. Oprócz nich w Polsce jeżdżą również pojazdy niemieckiej produkcji Duwag Wadloper sprowadzone z Holandii czy seria MR/MRD sprowadzone z Danii przez Arrivę, czy również eksploatowana w przeszłości seria 624 (eksploatowane w Polsce dawniej jako SA110). Dzięki krajowym producentom sprowadzono mniejszą ilość SZT i wagonów spalinowych z zagranicy.

Jeżeli zaś chodzi o lokomotywy serii 21 (HLE21) to najprawdopodobniej możliwe, że CZ Loko lub Depol Bydgoszcz miały plany ich wprowadzenia, a bynajmniej według plotek z Rynku Kolejowego. Niestety żadna z tych firm nie chciała komentować tej sprawy. Nie wiadomo, czy są jakieś spory pomiędzy Depolem, a CZ Loko odnośnie tych lokomotyw, czy w tym jest też coś innego ?

Jedno jest pewne. Na pewno HLE21 nie trafią do PKP Cargo lub Intercity. Prędzej z państwowych przewoźników Polregio mogłoby je wziąć.
  Odpowiedz
#17
(16.05.2020, 17:39)KazET21224142 napisał(a):
(16.05.2020, 15:20)KUBUTECH911 napisał(a):
(16.05.2020, 11:11)erap2 napisał(a): Pewnie ściągnięte z Niemiec LINTy Alstomu dla któregoś z krajów Skandynawskich

Tak szczerze to nie wiem czemu jakikolwiek pojazd Corradia LINT miałby być obsługiwany w Olkolu biorąc pod uwagę, że żaden przewoźnik w Polsce takich pojazdów obecnie nie wykorzystuje. Owszem, DB Regio czasem używa tych pojazdów dla przewozów transgranicznych ale nie u nas - do Polski wjeżdżają pojazdy Siemens Desiro lub VT731 produkcji Bombardiera (NEB) Big Grin

Nie sądzę aby LINT`y były ściągnięte do naszego kraju, a Zone w swoim poście użył "szt" jako skrótu od słowa sztuki - choć tutaj kłania się ortografia ponieważ po szt należy postawić w takim wypadku kropkę. Z drugiej strony gdyby chodziło o spalinowe zespoły trakcyjne to poprawnie powinno się napisać "SZT" gdyż każda litera w tym skrótowcu oznacza inne słowo. Rolleyes I nie, nie czepiam się. Tongue


Co do serii 21 to CZ Loko zmodernizowało 3 lata temu kilka tych pojazdów i obecnie występują jako EFFILiner 3000. Nie do końca wiem po co nam takie lokomotywy i kto tak naprawdę je zamówił ale nie przypominam sobie aby kiedykolwiek PKP IC czy Cargo rozważało zakup takich lokomotyw.

Możliwe, że Linty stojące w Olkolu są przeznaczone dla przewoźników z Czech, o ile na tamtejszy rynek są plany ich sprowadzeni, w końcu Ceske Drahy sprowadzały do siebie używany tabor kolejowy z Niemiec i Austrii.

Jednakże warto pamiętać, że w Polsce jeździ trochę taboru sprowadzonego z Niemiec. Mowa tu o serii 614 (znanej w Polsce jako SN84) i również o serii 627 i 628, która jeździ w Arrivie, Kolei Mazowieckich i Kolei Wielkopolskich, które w tym trzecim przypadku są wypożyczone od Arrivy. Same pojazdy 628 też przez DB wjeżdżają do Polski. Oprócz nich w Polsce jeżdżą również pojazdy niemieckiej produkcji Duwag Wadloper sprowadzone z Holandii czy seria MR/MRD sprowadzone z Danii przez Arrivę, czy również eksploatowana w przeszłości seria 624 (eksploatowane w Polsce dawniej jako SA110). Dzięki krajowym producentom sprowadzono mniejszą ilość SZT i wagonów spalinowych z zagranicy.

Jeżeli zaś chodzi o lokomotywy serii 21 (HLE21) to najprawdopodobniej możliwe, że CZ Loko lub Depol Bydgoszcz miały plany ich wprowadzenia, a bynajmniej według plotek z Rynku Kolejowego. Niestety żadna z tych firm nie chciała komentować tej sprawy. Nie wiadomo, czy są jakieś spory pomiędzy Depolem, a CZ Loko odnośnie tych lokomotyw, czy w tym jest też coś innego ?

Jedno jest pewne. Na pewno HLE21 nie trafią do PKP Cargo lub Intercity. Prędzej z państwowych przewoźników Polregio mogłoby je wziąć.


Sformułowałeś swoją wypowiedź tak jak gdybym nie miał o pojazdach zielonego pojęcia, a tak się składa, że jest dokładnie na odwrót ...
Mówię o LINT`ach i przywołuje Siemensy Desiro oraz Bombardier`owskie VT731 jako nowoczesne pojazdy, które mają coś wspólnego z LINT`ami, a Ty ni z gruchy ni z pietruchy podrzucasz stare zabytki w postaci serii SN84 (które nota bene jeździły ... stały w bazie KŚ w Katowicach na Raciborskiej), 628 i VT110, które w naszym kraju od wielu lat nie jeżdżą (VT110)... 

Każdy wariant sytuacyjny jeżeli chodzi o LINT`y stojące w Olkolu nie ma najmniejszego sensu. Jeżeli np. miały zostać sprowadzone przez przewoźnika z Czech to po co byłyby akurat w Olkolu, analogicznie do każdego innego kraju. Nikt w naszym kraju nie używa i nie miał w planach używać Coradia LINT, co więcej żadne LINT`y nie mają krajowego dopuszczenia do ruchu.

Ktoś w ogóle ma potwierdzenie odnośnie tego, ze LINT`y stoją w Olkolu ? Jeżeli nie ma ich tam albo takiego potwierdzenia nie ma to skupmy się na temacie lokomotyw HLE21 ...
[Obrazek: EU160-a.gif][Obrazek: EU44-a.gif]
  Odpowiedz
#18
(16.05.2020, 21:06)KUBUTECH911 napisał(a):
(16.05.2020, 17:39)KazET21224142 napisał(a):
(16.05.2020, 15:20)KUBUTECH911 napisał(a):
(16.05.2020, 11:11)erap2 napisał(a): Pewnie ściągnięte z Niemiec LINTy Alstomu dla któregoś z krajów Skandynawskich

Tak szczerze to nie wiem czemu jakikolwiek pojazd Corradia LINT miałby być obsługiwany w Olkolu biorąc pod uwagę, że żaden przewoźnik w Polsce takich pojazdów obecnie nie wykorzystuje. Owszem, DB Regio czasem używa tych pojazdów dla przewozów transgranicznych ale nie u nas - do Polski wjeżdżają pojazdy Siemens Desiro lub VT731 produkcji Bombardiera (NEB) Big Grin

Nie sądzę aby LINT`y były ściągnięte do naszego kraju, a Zone w swoim poście użył "szt" jako skrótu od słowa sztuki - choć tutaj kłania się ortografia ponieważ po szt należy postawić w takim wypadku kropkę. Z drugiej strony gdyby chodziło o spalinowe zespoły trakcyjne to poprawnie powinno się napisać "SZT" gdyż każda litera w tym skrótowcu oznacza inne słowo. Rolleyes I nie, nie czepiam się. Tongue


Co do serii 21 to CZ Loko zmodernizowało 3 lata temu kilka tych pojazdów i obecnie występują jako EFFILiner 3000. Nie do końca wiem po co nam takie lokomotywy i kto tak naprawdę je zamówił ale nie przypominam sobie aby kiedykolwiek PKP IC czy Cargo rozważało zakup takich lokomotyw.

Możliwe, że Linty stojące w Olkolu są przeznaczone dla przewoźników z Czech, o ile na tamtejszy rynek są plany ich sprowadzeni, w końcu Ceske Drahy sprowadzały do siebie używany tabor kolejowy z Niemiec i Austrii.

Jednakże warto pamiętać, że w Polsce jeździ trochę taboru sprowadzonego z Niemiec. Mowa tu o serii 614 (znanej w Polsce jako SN84) i również o serii 627 i 628, która jeździ w Arrivie, Kolei Mazowieckich i Kolei Wielkopolskich, które w tym trzecim przypadku są wypożyczone od Arrivy. Same pojazdy 628 też przez DB wjeżdżają do Polski. Oprócz nich w Polsce jeżdżą również pojazdy niemieckiej produkcji Duwag Wadloper sprowadzone z Holandii czy seria MR/MRD sprowadzone z Danii przez Arrivę, czy również eksploatowana w przeszłości seria 624 (eksploatowane w Polsce dawniej jako SA110). Dzięki krajowym producentom sprowadzono mniejszą ilość SZT i wagonów spalinowych z zagranicy.

Jeżeli zaś chodzi o lokomotywy serii 21 (HLE21) to najprawdopodobniej możliwe, że CZ Loko lub Depol Bydgoszcz miały plany ich wprowadzenia, a bynajmniej według plotek z Rynku Kolejowego. Niestety żadna z tych firm nie chciała komentować tej sprawy. Nie wiadomo, czy są jakieś spory pomiędzy Depolem, a CZ Loko odnośnie tych lokomotyw, czy w tym jest też coś innego ?

Jedno jest pewne. Na pewno HLE21 nie trafią do PKP Cargo lub Intercity. Prędzej z państwowych przewoźników Polregio mogłoby je wziąć.


Sformułowałeś swoją wypowiedź tak jak gdybym nie miał o pojazdach zielonego pojęcia, a tak się składa, że jest dokładnie na odwrót ...
Mówię o LINT`ach i przywołuje Siemensy Desiro oraz Bombardier`owskie VT731 jako nowoczesne pojazdy, które mają coś wspólnego z LINT`ami, a Ty ni z gruchy ni z pietruchy podrzucasz stare zabytki w postaci serii SN84 (które nota bene jeździły ... stały w bazie KŚ w Katowicach na Raciborskiej), 628 i VT110, które w naszym kraju od wielu lat nie jeżdżą (VT110)... 

Każdy wariant sytuacyjny jeżeli chodzi o LINT`y stojące w Olkolu nie ma najmniejszego sensu. Jeżeli np. miały zostać sprowadzone przez przewoźnika z Czech to po co byłyby akurat w Olkolu, analogicznie do każdego innego kraju. Nikt w naszym kraju nie używa i nie miał w planach używać Coradia LINT, co więcej żadne LINT`y nie mają krajowego dopuszczenia do ruchu.

Ktoś w ogóle ma potwierdzenie odnośnie tego, ze LINT`y stoją w Olkolu ? Jeżeli nie ma ich tam albo takiego potwierdzenia nie ma to skupmy się na temacie lokomotyw HLE21 ...

Wypowiedź Zone'a wywołała trochę zamieszania, więc nie byłem pewien jak tu odpisać. Cóż jedno jest pewne na razie przy HLE21 nic się nie zmieniło, a co do Coradia Lint to ta informacja stała się dziwna trochę. Przebywanie w Olkolu Lintów stało się tak samo zagadkowe jak z lokomotywami serii 21.
  Odpowiedz
#19
(16.05.2020, 11:15)MegaTVHD napisał(a): ,,Jak to mówią młodzi ludzie masakracja". Cytat z gier Fifa, który się tu idealnie sprawdza. Kaz, obudz sie! Przecież tu mowa o szt jako sztukach...
Oczywiście, chodziło o SZTUKI...
  Odpowiedz
#20
(17.05.2020, 09:24)Zone napisał(a):
(16.05.2020, 11:15)MegaTVHD napisał(a): ,,Jak to mówią młodzi ludzie masakracja". Cytat z gier Fifa, który się tu idealnie sprawdza. Kaz, obudz sie! Przecież tu mowa o szt jako sztukach...
Oczywiście, chodziło o SZTUKI...

Jak to mówią, pierwsza myśl jest najlepsza  Big Grin


I sprawa się wyjaśniła  Wink
[Obrazek: EU160-a.gif][Obrazek: EU44-a.gif]
  Odpowiedz
#21
LINTy bywały w okolicy - są w Polsce dostosowywane do nowego klienta.
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości