Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokomotywy serii 21 w Olkol
#1
Witam,

Podczas zwiedzania Oleśnickiego ZNTK (ówczesny Olkol) zauważyłem lokomotywy serii 21. Oprowadzający wytłumaczył, że pochodzą one z Belgii. Wspomniał również, że zakupione zostały przez PKP.

Twierdził, że strategia działania PKP w przypadku zakupu tych lokomotyw jest idiotyzem ponieważ w Polsce jest wiele rodzimych lokomotyw których są właścielami i które mogli by wyremontować wyszłoby to o wiele taniej. Zgadzam się z jego wypowiedzią ponieważ naszych lokomotyw PKP nie musiało by kupić tak jak w przypadku tych z serii 21, ponadto części do tych 21 zapewne będą o wiele droższe i ciężej dostępne niż do rodzimych lokomotyw

Jaka jest Wasza opinia na ten temat?
Odpowiedz

#2
Też mi tak wydaje się.
Odpowiedz

#3
Jest jedna zasadnicza różnica między lokomotywami serii 21, a rodzimymi. Taka, że 21 mogą jeździć 160, a na dodatek nie mają rozruchu oporowego, który jest prądożerny, a tyrystory.
Odpowiedz

#4
Swoją drogą jakie PKP? Nie ma już PKP...
Odpowiedz

#5
To chyba w Twoim świecie nie ma PKP. Grupa PKP dalej funkcjonuje, spółki córki dalej mają się "dobrze", więc zanim drugi raz palniesz podobną głupotę zasięgnij języka.
Odpowiedz

#6
Głupotę to Ty palnąłeś w tej chwili! Wróć do szkoły i naucz się czytać ze zrozumieniem! Dobrze wiem, że PKP istnieje jako spółki, ale samo "PKP" już NIE MA!
Przeczytaj sobie jeszcze raz pierwszy post.

(19.02.2019, 23:08)Miłosz1989 napisał(a): Wspomniał również, że zakupione zostały przez PKP.

Jakie PKP? PKP SA, PKP PLK, PKP Cargo itd...

(19.02.2019, 23:08)Miłosz1989 napisał(a): Twierdził, że strategia działania PKP w przypadku zakupu tych lokomotyw jest idiotyzem ponieważ w Polsce jest wiele rodzimych lokomotyw których są właścielami i które mogli by wyremontować wyszłoby to o wiele taniej. Zgadzam się z jego wypowiedzią ponieważ naszych lokomotyw PKP nie musiało by kupić tak jak w przypadku tych z serii 21

Jakie PKP kupiło te lokomotywy? Te co były jednym państwowym przedsiębiorstwem?
Mało tego, dla Twojej świadomości: żadna spółka PKP nie kupiła tych omawianych lokomotyw.

Niedopowiedzenia, skróty myślowe lub po prostu niewiedza to coś co w tym smutnym kraju jest powszechne...
Odpowiedz

#7
Ma ktoś informacje co obecnie się dzieje z lokomotywami serii 21, które zostały sprowadzone do Polski ? Czy trwają jakieś prace nad nimi ?
Odpowiedz

#8
Na luty 2020 stały nietknięte na terenie Olkolu Oleśnica.
Odpowiedz

#9
Dzięki za info. Jak będziesz miał więcej informacji na temat lokomotyw serii 21 stojących w Olkolu to napisz jeżeli coś nowego się na ich temat pojawi.
Odpowiedz

#10
9 maja na pewno też kilka szt stało Wink
Odpowiedz

#11
Jakie SZT ?
Odpowiedz

#12
Pewnie ściągnięte z Niemiec LINTy Alstomu dla któregoś z krajów Skandynawskich
Odpowiedz

#13
,,Jak to mówią młodzi ludzie masakracja". Cytat z gier Fifa, który się tu idealnie sprawdza. Kaz, obudz sie! Przecież tu mowa o szt jako sztukach...
Odpowiedz

#14
Aha. Ale chyba w przypadku szt chodziło o SZT Alostom Lint, tylko niestety nie wiem, czy rzeczywiście tam stoją.
Odpowiedz

#15
(16.05.2020, 11:11)erap2 napisał(a): Pewnie ściągnięte z Niemiec LINTy Alstomu dla któregoś z krajów Skandynawskich

Tak szczerze to nie wiem czemu jakikolwiek pojazd Corradia LINT miałby być obsługiwany w Olkolu biorąc pod uwagę, że żaden przewoźnik w Polsce takich pojazdów obecnie nie wykorzystuje. Owszem, DB Regio czasem używa tych pojazdów dla przewozów transgranicznych ale nie u nas - do Polski wjeżdżają pojazdy Siemens Desiro lub VT731 produkcji Bombardiera (NEB) Big Grin

Nie sądzę aby LINT`y były ściągnięte do naszego kraju, a Zone w swoim poście użył "szt" jako skrótu od słowa sztuki - choć tutaj kłania się ortografia ponieważ po szt należy postawić w takim wypadku kropkę. Z drugiej strony gdyby chodziło o spalinowe zespoły trakcyjne to poprawnie powinno się napisać "SZT" gdyż każda litera w tym skrótowcu oznacza inne słowo. Rolleyes I nie, nie czepiam się. Tongue


Co do serii 21 to CZ Loko zmodernizowało 3 lata temu kilka tych pojazdów i obecnie występują jako EFFILiner 3000. Nie do końca wiem po co nam takie lokomotywy i kto tak naprawdę je zamówił ale nie przypominam sobie aby kiedykolwiek PKP IC czy Cargo rozważało zakup takich lokomotyw.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.