Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wypożyczenia na Euro
#1
Polscy przewoźnicy planują wypożyczyć składy od Niemców i Czechów na przewóz kibiców na Euro 2012. Pytanie... czy kasę, którą wydadzą na wypożyczenie nie lepiej przeznaczyć na naprawy swojego taboru? Czy może po prostu mamy już wszystkiego za mało?

Źródło: Teleexpres.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#2
Hmm ciekawe jakie to beda składy jak mamy inny system zasilania Tongue Parowozy ? Tongue
Odpowiedz

#3
Pewnie wagony Tongue
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#4
Tak, mowa z tego co wiem była o wagonach. A do wagonu doczepimy siódemki i zrobi się nagle masa retro ekspresów. Świetnie rozwiązanie problemów, Europa będzie się miała z czego śmiać.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#5
Cytat:Czy może po prostu mamy już wszystkiego za mało?

Mamy tego mało bo malo co jeździ, a jak jest to stoi bo nie ma firm które wykonałyby naprawę czy modernizację a) wagonu b) składu c) lokomotywy.

Kilka firm kolejowych które teraz działają w Polsce są zapchane robotą po uszy i pewnie dlatego taki a nie inny pomysł. Ratują się jak mogą.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#6
Totalny bezsens... każdy wie że EURO2012 jest swego rodzaju szansą dla polskich dróg, kolei, to dlaczego przewoźnicy nie chcą też skorzystać z tej szansy i wyremontować w końcu wagony które stoją na bocznicach, tylko wolą wypożyczać wagony od innych zarządów...
Odpowiedz

#7
Bo mo¿e patrz± na to realnie i wiedz±, ¿e tak czy siak (z powodu przetargowych procedur) nie zd±¿± z w³asnym taborem. Z dwojga z³ego lepiej niech siê ¶miej±, ¿e bêd± u nas je¼dziæ po¿yczonym (znaczy siê w³asnym :-P ) ale dobrym ni¿ naszym zbli¿onym komfortem do bydlêcych.
Odpowiedz

#8
Jakby tak dało się jeszcze przyciągnąć na lawetach trochę infrastruktury ;-) Mam nadzieję, że pomysł nie wypali i jednak spółki zdecydują się na rewizje wagonów, które gniją na postojówkach, ale jak termin EURO się zbliży, a wagony stać będą jak i stały, to chyba jedynym wyjściem będzie to wypożyczenie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#9
jednak spółki zdecydują się na rewizje wagonów, które gniją na postojówkach, ale jak termin EURO się zbliży

Hah, ciekawe która firma w PL Ci to zrobi :] Chyba Biedronka albo Plus GSM biorąc pod uwagę że takich zakładów mamy tyle, że można je policzyć na palcach jednej ręki.

Teraz? Teraz to za późno.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#10
Uważasz, że żadna firma nie przyjmie już wagonów, jeśli ogłoszony będzie przetarg na NR?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#11
Przyjąć? Przyjmą, chłopie to dla nich kasa nieziemska, pytanie kto się z tym wyrobi mając na to +/- rok. PESA to na drugie ma "zes*aj się, ale nie daj się" im więcej tym lepiej. Zobaczysz co będzie się dziać jak tak naprawdę seryjna produkcja ELFów ruszy. Przecież wagony które teraz modernizuje PESA -> B85 czy G81 na kilka tygodni stanęły, bo nie wyrabiali się z innymi wcześniejszymi zamówieniami -> np. EN77. Brak zaplecza.

Ile tych wagonów potrzeba? 50? Nie. Czas, czas panowie.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#12
Czasu nie ma i oczywiście postojówek się nie "opróżni", bo i na to nie ma pieniędzy, ale nawet te 50 wagonów, które by rewizję przeszły (przy mądrej polityce taborowej na czas EURO) trochę bo sytuację poprawiło.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#13
Druga sprawa. Co łatwiej i taniej jest zrobić? Zmodernizować 50 wagonów ( koszta + babranie się w błotku z przetargami, unieważnieniami itd. ) czy wydzierżawić 200 wagonów od kolegów z zagranicy które standardem przewyższają większość 111A czy 112A, a na deser dostać np. takiego Traxxa :]
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#14
Łatwiej oczywiście wypożyczyć, ale czy taniej? Zrobisz rewizję, to wagony pojeżdżą nie miesiąc, jak te wypożyczone, tylko aż do kolejnej naprawy. Wcale nie wyjdzie jakoś strasznie drożej, a będzie spory pożytek dla przewoźnika i po EURO, bo świat się nie tylko w koło tych mistrzostw kręci.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#15
No a kto na to wpadnie? IC? Nie. Kasa i jeszcze raz kasa. W Polsce jak się buduje drogi to lepiej zrobić 20 km za 1 tys. zł dając asfalt ala smoła bez dobrego podkładu, to nic, ze za rok będą musieli włożyć w tą drogę 3x więcej. Zamiast zrobić niby drożej ale porządnie to wolą się babrać. :] Sytuacja podobna do tej wątkowej.

No a poza tym brak czasu. Teraz to już guzik mogą zrobić. Tyle się mówiło o EURO nowoczesnym taborze i w ogóle o ach naszej kolei jaka to będzie super elo mega full wypas, a wyszło jak zwykle na obiecankach.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.