Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prośba do znawców parowozów
#1
W grze Metro Exodus znajduje się taka rosyjska lokomotywa:

https://vignette.wikia.nocookie.net/metr...ora610.jpg

Tutaj inne zdjęcie:

https://www.gry-online.pl/galeria/galeri...088531.jpg

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy jest ona wzorowana na jakieś prawdziwej lokomotywie? Nie znam się kompletnie na tym i z tego co udało mi się ustalić samemu, to jest to nietypowy parowóz jak na Rosję, bo ma układ kół 2-8-8-0, cokolwiek by to miało znaczyć.
Odpowiedz

#2
Witaj uvimpaler.
Parowóz stylistycznie przypomina radzieckie parowozy konstruowane w latach 1930-ych.
Z całą pewnością w Rosji ani ZSRR nie stosowano na duża skalę lokomotyw systemu Malleta (czyli część osi napędnych pracuje w głównej ostoi parowozu, a część w przeogromnym wózku obrotowym - tak jak np. w węgierskich 601, czy w serii 4000 Union Pacific zwanej Big Boy - o węgierskich Malletach w Czechosłowacji napisałem kiedyś na www.parowozy.net), jak ten na podlinkowanych przez Ciebie zdjęciach. Kojarzę jedynie jakieś prototypy chyba z lat 1940-ych, są o nich wzmianki w książce Rakowa.
Przegubowe parowozy serii F pracowały na linii prowadzącej przez Góry Lichskie (obecnie w Gruzji, łączy Tbilisi i całą Gruzję Wschodnią z portem czarnomorskim Poti , kurortem Batumi...), ale złomowano je ok. 1933 r. po elektryfikacji odcinka Chaszuri - Zestafoni (za cara: Michajłowo - Kwiriły), ale to były niewielkie XIX-wieczne loki systemu Fairliego.
Wracając do Twojego pytania: Nie mam dobrego oka do szczegółó parowozych, więc nie wiem, czy te zdjęcia to bajka, czy też fajktyzne zdjęcia radzieckich proototypów.
Może Kolega MichałŁ poratuje?
Romek_L
Odpowiedz

#3
Dziękuję za udostępnienie.
Odpowiedz

#4