04.05.2014, 01:27
A więc po kolei.
Najpierw kilka pytań.
Czy Twoja mama porusza się na wózku inwalidzkim? Jeśli tak, to czy jest to wózek ręczny czy akumulatorowy? Czy podróż chce spędzić na wózku czy przesiąść się na fotel?
TLK Zefir nie prowadzi wagonu z wózkownią (można sprawdzić w zestawieniach dla st. Gliwice, Leszno, Szczecinek lub Białogard) więc o jakiejkolwiek pochylni nie ma mowy.
Stacjonarne pochylnie są tylko dla st. Warszawa Centralna. Te w Katowicach i Kołobrzegu zostały wycofane.
Miejsca dla niepełnosprawnych są wyznaczone w zwykłym wagonie, z numerem 15, z przedziałami.
Jako alternatywę proponuję wagon rowerowy typu 111Arow z numerem porządkowym 19. Drzwi są tam nowszego typu (na przycisk), są szersze. Schody również są mniej strome.
Wygląda to tak samo jak w tym wagonie:
Po wejściu znajdujemy się w części rowerowej, która zajmuje niecałą połowę długości wagonu. Kibelek także znajduje się w przeciwnej części wagonu. Część pasażerska jest bezprzedziałowa.
Tutaj prezentacja wnętrza tego wagonu:
Na stacji w Katowicach możliwa jest także pomoc ochrony. Pomagają przy dostaniu się na perony i przy wsiadaniu.
Na 1-2 godziny przed podróżą ochrona dworca zatelefonuje po ustalenie szczegółów miejsca spotkania na dworcu w celu ułatwienia dotarcia na peron, albo też pierwszy napotkany ochroniarz rozpocznie procedurę.
Taka pomoc jest niedostępna na stacji Kołobrzeg, tu jedynie możemy liczyć na pomoc drużyny konduktorskiej przy pociągu.
Przejazd należy zgłosić za pomocą formularza:
http://intercity.pl/pl/site/niezbednik- ... niowy.html
Więcej szczegółów podam po odpowiedzeniu na pytania, bo wtedy będę wiedział jakie są bardziej szczegółowe wymagania co do podróży.
Najpierw kilka pytań.
Czy Twoja mama porusza się na wózku inwalidzkim? Jeśli tak, to czy jest to wózek ręczny czy akumulatorowy? Czy podróż chce spędzić na wózku czy przesiąść się na fotel?
TLK Zefir nie prowadzi wagonu z wózkownią (można sprawdzić w zestawieniach dla st. Gliwice, Leszno, Szczecinek lub Białogard) więc o jakiejkolwiek pochylni nie ma mowy.
Stacjonarne pochylnie są tylko dla st. Warszawa Centralna. Te w Katowicach i Kołobrzegu zostały wycofane.
Miejsca dla niepełnosprawnych są wyznaczone w zwykłym wagonie, z numerem 15, z przedziałami.
Jako alternatywę proponuję wagon rowerowy typu 111Arow z numerem porządkowym 19. Drzwi są tam nowszego typu (na przycisk), są szersze. Schody również są mniej strome.
Wygląda to tak samo jak w tym wagonie:
Po wejściu znajdujemy się w części rowerowej, która zajmuje niecałą połowę długości wagonu. Kibelek także znajduje się w przeciwnej części wagonu. Część pasażerska jest bezprzedziałowa.
Tutaj prezentacja wnętrza tego wagonu:
Na stacji w Katowicach możliwa jest także pomoc ochrony. Pomagają przy dostaniu się na perony i przy wsiadaniu.
Na 1-2 godziny przed podróżą ochrona dworca zatelefonuje po ustalenie szczegółów miejsca spotkania na dworcu w celu ułatwienia dotarcia na peron, albo też pierwszy napotkany ochroniarz rozpocznie procedurę.
Taka pomoc jest niedostępna na stacji Kołobrzeg, tu jedynie możemy liczyć na pomoc drużyny konduktorskiej przy pociągu.
Przejazd należy zgłosić za pomocą formularza:
http://intercity.pl/pl/site/niezbednik- ... niowy.html
Więcej szczegółów podam po odpowiedzeniu na pytania, bo wtedy będę wiedział jakie są bardziej szczegółowe wymagania co do podróży.