Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komfort podróży w PKP Intercity
Witam,
trzymajcie kciuki -dzieje się! Po drobnych zgrzytach wywołanych opieszałością w działaniu pewnej instytucji a właściwie jej przedstawiciela i konkretnej reakcji Rady Seniorów z Katowic na opisany powyżej problem sprawy nabrały tempa. Zobaczymy jaki efekt przyniosą te działania-poinformuję Was jak będzie odpowiedz z PKP Intercity Huh
Bea
Odpowiedz

OBY było dobrze Smile
Szukaj pomocy też na lokalnych forach i u lokalnych instytucji.

Jakiś czas temu na fanpage PKP IC chłopak, który jeździ na wózku opisywał, że panowie ochroniarze z dworca Poznań Główny pomogli mu po wielkiej łasce wsiąść do starej przedziałowej "2".

By jednak było sprawiedliwie - w Toruniu Głównym jak byłem na początku maja i jakiś niepełnosprawny wsiadał do EZT to kierownik i ochrona dworca sami z siebie przyszli i pomogli Smile
Odpowiedz

[quote pid='129895' dateline='1497129410']
OBY było dobrze Smile
Szukaj pomocy też na lokalnych forach i u lokalnych instytucji.

Jakiś czas temu na fanpage PKP IC chłopak, który jeździ na wózku opisywał, że panowie ochroniarze z dworca Poznań Główny pomogli mu po wielkiej łasce wsiąść do starej przedziałowej "2".

By jednak było sprawiedliwie - w Toruniu Głównym jak byłem na początku maja i jakiś niepełnosprawny wsiadał do EZT to kierownik i ochrona dworca sami z siebie przyszli i pomogli Smile
[/quote]
Bea
Odpowiedz

Witam,
najświeższe wieści są takie,że indywidualne osoby PKP Intercity ma gdzieś-minęło 30 dni od wysłania mojego pisma i niestety brak odpowiedzi.
Tym razem jednak sprawa zaszła już za daleko-pisma nieco później niż moje-poszły od trzech niezależnych instytucji i..............zobaczymy jak w tej sytuacji zachowa się PKP Intercity.
Nie odpuścimy-sprawa jest zbyt istotna dla sporej liczby osób i nie pozwolimy sobie na lekceważenie. To jest elementarny brak kultury i zasad obowiązujących w dużych firmach -aby NIKT nie był w stanie odpowiedzieć w ustawowych czasie.
cdn......
Bea
Odpowiedz

Drobny szczegół. 30 dni to termin dla urzędów w sprawie załatwiania spraw administracyjnych. Mogą Ci odpisać po dwóch miesiącach i nic złego nie będzie.
Odpowiedz

Noooo niech już będzie byle z pozytywnym efektem. Czekam wobec tego bo cóż mi pozostaje Angry
Bea
Odpowiedz

Witam,
poniżej ostatnia odpowiedz z PKP Intercity dla ścisłości dodam, że zupełnie inna niż w piśmie z PKP Intercity do Urzędu Marszałkowskiego-do dzisiaj uzgadniają wersję ostateczną Huh -jak mi się uda przenieść tutaj skan to zamieszczę.......
Tak więc trzymajcie kciuki i korzystajcie póki można- dalsze kroki już w stronę Ministerstwa infrastruktury i Budownictwa w kwestii przyłączenia tego wagonu na tej trasie  do "Szkunera" na stałe.....
"Póki walczysz -jesteś ZWYCIĘZCĄ" Big Grin 
Oto odpowiedz:
Szanowna Pani,

W imieniu PKP Intercity S.A. serdecznie dziękujemy za korespondencję.


Uprzejmie informuje, iż od 3 września wagon dla osób z niepełnosprawnością z platformą będzie pod warunkiem, że otrzymamy zgodę od Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.


W rozkładzie jazdy 2017/2018 pociąg planowany jest jako IC więc również planowane jest kursowanie wagonu przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niemniej jednak jeżeli wystąpią deficyty w typie tych wagonów to podstawą do włączenia / niewłączenia będzie analiza wykorzystania w okresie lata oraz od września
2017 r.

Podczas prowadzenia korespondencji, proszę skorzystać z opcji "odpowiedz" i nie usuwać wcześniejszego zapytania i odpowiedzi.

Z poważaniem,

Paulina Kroc
Konsultant Infolinii PKP Intercity
Bea
Odpowiedz

Skanu nie będzie jest zbyt obszerny-odrzuca mi.
Streszczając odpowiedz przesłaną przez "PKP Intercity" do Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego: " Z uwagi na szereg zgłoszeń wskazujących potrzebę kursowania wagonu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych Spółka "PKP Intercity" podjęła decyzję ,że w dniach 24 06-31.08.2017 wagon ten zostanie wyłączony z pociągu "Światowid" i dołączony do pociągu "Szkuner"

Jak widać w poprzednim poście z odpowiedzią  infolinii "PKP Intercity" wersje te" NIECO "się różnią -no cóż jeśli chodzi o ten rok i wrzesień to czekamy do początku sierpnia-wtedy będie już chyba wiadomo na 100% co i jak Huh
Bea
Odpowiedz

cd......
"W załączeniu przesyłam skan pisma i koperty, które zostało wysłane do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w Warszawie."[/b]

Powyższą informację otrzymałam dzisiaj ,pismo wystosował Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego przy dużym zaangażowaniu Pełnomocnika ds. Osób Niepełnosprawnych.
BRAWO! Doprowadzimy sprawę do końca! Big Grin

[b]A tak na marginesie ,to ktoś tutaj zagląda ? Czy ja sobie tak tylko piszę "do ściany"
Bea
Odpowiedz

Witam,
napiszę jeszcze parę słów bo mimo, że nikt nie ma ochoty się tutaj odezwać to ilość odsłon tematu jest zaskakująco duża-więc dla tych którzy czytają -małe podsumowanie!
Według informacji uzyskanej od PKP Intercity wagon bezprzedziałowy z platformą dla wózkowiczów w pociągu "Szkuner" relacji Katowice-Kołobrzeg będzie kursował do końca roku!!! Co do roku przyszłego i stanu składu "Szkunera" to nadal czekamy na odpowiedz z Ministerstwa Infrastruktury /pismo wystosowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego/ jestem dobrej myśli Smile
Póki co ,udajemy się w podróż na przełomie sierpnia i września korzystając z tego DUŻEGO udogodnienia do czego zachęcam inne osoby na wózkach lub te które wybierają się z osobą na wózku.
Platforma jest świetnym rozwiązaniem i ułatwia bezproblemowe dostanie się do wagonu. W środku -z przodu-wydzielone miejsca- więcej przestrzeni dla wózkowiczów, bardzo dogodny wjazd do WC-dużo miejsca na wózek, uchwyty, szerokie drzwi otwierane na przycisk.NAWET działa klimatyzacja-ostatnio tylko do połowy trasy ale to zawsze coś Wink

Po powrocie relacja. Hej przygodo!
Bea
Odpowiedz

Co do klimy to ja jej nie lubię, ale jak sie jedzie pociągiem to trzeba się do większości dostosować Tongue
Odpowiedz

Obiecana relacja z podróży: Katowice-Kołobrzeg -Szkuner.
Po krótce;NIESTEY było gorzej.Poczynając od tego,że PKP Intercity wprowadziło odpłatność za rozmowy z Infolinią/1.29 za min/ i PRZESADNIE przeciąga rozmowę-wypisywanie formularza przez konsultantkę, potem ponowne czytanie,pytania typu rozmiar wózka po i przed złożeniem ,waga itd.
Ewidentnie mają za zadanie przetrzymać rozmówcę jak najdłużej i wyciągnąć jak najwięcej kasy.....
Efekt rozmowy taki że: Ochrona która miała nam pomóc na dworcu w Katowicach zjawiła się o 9.10 mimo,że byliśmy umówieni PÓŁ godziny przed odjazdem-podkreślone przez Panią z Infolinii.......Zdążyliśmy się już przemieścić pod windę.
Rozłożenie platformy dość sprawne ,drużyna z Katowic pomocna -gorzej w  Kołobrzegu: młodzi faceci i ze wszystkim problem z platformą, pomocą przy wysiadaniu-PRZYKRE.
Droga powrotna ,sprawa zgłoszona 48 godz.przed wyjazdem -na dworzec przyjeżdżamy 45 min przed odjazdem-NIKOGO! Stoimy jak pajace-mama marznie, pociąg już stoi. Po mojej interwencji u maszynisty który dzwonił i interweniował na 10 min.przed odjazdem zjawia się kierownik i bez słowa wyjaśnienia rozkłada platformę,ochroniarz też doszedł i stwierdził ,że............NIC nie wiedział??? CO ROBIŁA PANI Z INFOLINII???
Dojeżdżamy do Katowic;ochrona już czeka ale działa na "zapalenie płuc" zwozi mamę windą która dwa razy się zacina i panowie przepraszają ,że nie mogą nam pomóc w drodze do samochodu bo już czeka na ich pomoc inna niepełnosprawna osoba.Dobrze ,że w dwie strony towarzyszyła nam na dworcu znajoma bo ........wózek, pies, walizka, torba-dla jednej sprawnej osoby trochę ciężko by było.
Tyle.Pozdrawiam Smile
Bea
Odpowiedz

Zachęcam osoby niepełnosprawne do dzielenia się na tym wątku spostrzeżeniami z podróży. Sporo osób z różnymi dysfunkcjami ma opory przed podróżowaniem np. pociągiem a przecież MOŻNA przy odrobinie zaangażowania innych osób całkiem nieżle sobie poradzić Wink
Bea
Odpowiedz

Z czystej ciekawości - jak dajecie radę przy wsiadaniu do pociągów TLK co mają rozsuwane drzwi i 2 stopnie i są TOTALNIE nieprzystosowane do obsługi niepełnosprawnych?
Odpowiedz

Przypuszczam, że po prostu rezygnują z podróży albo są wnoszone tak jak wcześniej moja mama -zanim nie odkryliśmy dobrodziejstwa jakim jest platforma w wagonie bezprzedziałowym -dla osób niepełnosprawnych schody te są przeszkodą nie do przejścia bez pomocy innych osób i sprawiają problem nawet w miarę sprawnym ale starszym osobom.
Prosimy podzielcie się Waszymi spostrzeżeniami na ten temat.
Bea
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  TLK 407 Warszawa - Budapeszt - jakie wagony i komfort w sypialnym? qlex 4 4 010 01.09.2015, 09:44
Ostatni post: qlex

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.