• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Usypy
#1
10.10.2018, Katowice (PAP) - Złodzieje węgla doprowadzili do zablokowania ruchu na towarowym szlaku kolejowym między Bytomiem a Zabrzem. Sprawcy zatrzymali pociąg przewożący węgiel i wysypali na tory ok. sto ton tego surowca.
Jak podało w środę Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Katowicach, do incydentu doszło we wtorek późnym popołudniem w Bytomiu, między stacjami kolejowymi Bytom Bobrek i Zabrze Biskupice.
"Nieznani sprawcy pozostawili na torowisku fragment wełny mineralnej, przypominający betonowy podkład kolejowy. Po najechaniu na przeszkodę maszynista pociągu towarowego zatrzymał skład. Sprawcy dokonali usypu około 100 ton węgla" - poinformowały służby kryzysowe.
Ponieważ węgiel został wysypany po obu stronach pociągu, zablokowane zostały także sąsiednie tory. W ten sposób sparaliżowali ruch na tym towarowym szlaku. Służby kolejowe pracowały do późnej nocy, aby przywrócić komunikację. W środę po drugiej w nocy udrożniony został jeden z torów.
Ataki złodziei na jadące z kopalń pociągi z węglem powtarzają się na Śląsku od wielu lat. Zjawisko nasila się jesienią i zimą, kiedy trwa sezon grzewczy. W przeszłości złodzieje atakowali m.in. w okolicach Rudy Śląskiej, Zabrza, Bytomia, Siemianowic Śląskich, Katowic i Mysłowic. Wysypują od kilku do kilkudziesięciu ton węgla, miału węglowego i koksu, często powodując utrudnienia w ruchu pociągów towarowych.(PAP)

Jakieś pomysły ?
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
  Odpowiedz
#2
Nie przejmować się. Pojedynka leci.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#3
(10.10.2018, 08:47)PeKaP napisał(a): Jakieś pomysły ?

Pomysły na co ?
  Odpowiedz
#4
Na zabezpieczenie bezpiecznej relacji pociągu towarowego bez zdarzeń nadzwyczajnych typu usypy bądź zatrzymanie składu..
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
  Odpowiedz
#5
Powinno się karać za takie rzeczy złodziei, o ile ich się złapie.
To jest rzeczywiście problem od lat, kiedy to kradną na Śląsku worki z węglem, bo ładują ten węgiel do worków.
Myślę, że jedni kradną węgiel na opał z biedy, a inni kradną, żeby nie płacić za węgiel, a nie musieliby go kraść.

Tam mogą też działać grupy zorganizowane, które kradną spore ilości węgla np. na sprzedaż.
W każdym razie, jeżeli powodują oni blokadę ruchu kolejowego na torach, to jest to niedopuszczalne.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.
W dzieciństwie również podróżowałem pośpiesznymi pociągami Polskich Kolei Państwowych.
  Odpowiedz
#6
Zamykać drzwi wagonów czymś czego nie da się na szybko otworzyć? Poza tym większość węglarek rozładowuje się na obrotnicach, więc takie wagony można na stałe zamykać do transportu.
  Odpowiedz
#7
Nie ma takiego zamknięcia, któremu złodzieje nie daliby rady.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#8
Owszem jak ktoś coś zamknął to i ktoś może to otworzyć, ale tak to nie stosowano by nawet zamków do drzwi.
Jakby zamknąć od środka i przysypać węglem, to chyba nikt już nie otworzy. A przynajmniej "dokopanie" się do tego trochę potrwa, żeby ktoś zdążył zareagować.
  Odpowiedz
#9
Jest różnica pomiędzy użyciem wytrycha a użyciem nożyc do cięcia stali Big Grin Jeśli zamkniesz drzwi od wewnątrz to sztaba musiałaby być elementem wagonu (żeby nie wyleciała wraz z ładunkiem przy wywrocie), ciężko byłoby też wtedy otworzyć drzwi np. do inspekcji pudła, bo wymagałoby to drabiny, żeby się dostać do sztaby.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#10
Kwestia organizacji. Chyba lepiej mieć drabinę na stacji, niż zbierać ciągle węgiel z torów.
  Odpowiedz
#11
I tor bez sieci, bo rewident prąd przewodzi.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości