• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Niebezpieczne incydenty na polskich torach
Pociąg Orlenu, Trzebinia - Kostrzyn nad Odrą.
  Odpowiedz
Kolejne zdarzenie z dnia wczorajszego.Racławice Śląskie,zderzenie pociągu towarowego z traktorem niestety zakończone tragicznie. Sad 48-letni traktorzysta przypłacił swoją lekkomyślność życiem... Sad  Więcej szczegółow tutaj:https://www.tvn24.pl/wroclaw,44/opolszcz...30662.html
  Odpowiedz
Zderzenie lokomotywy i pociągu Intercity na stacji Grodzisko Dolne w woj. podkarpackim. Według pierwszych pięć osób zostało lekko rannych.

Szczegóły: https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-p...Id,5073657
  Odpowiedz
Klasyczny przypadek idioty i człowieka u którego górą jest bezmyślność...
  Odpowiedz
Dzisiaj (29.07.2021.) około godziny 6:30 na przejeździe kolejowo-drogowym wyposażonym w sygnalizację świetlną i dźwiękową, na szlaku Szczecin Gumieńce – Tantow, pod pociąg relacji Szczecin Główny – Tantow z nieznanych przyczyn wjechał samochód ciężarowy. W wyniku zdarzenia wykoleił się pierwszy człon pociągu. Osiem osób w tym maszynista pociągu zostało lekko rannych.

Szczegóły: Kolejowy Portal

Cytując klasyka, uważam że nie ma w słowiku języka polskiego w miarę cenzuralnych słów, które by mogły dosadnie określić tego typa przez pomyłkę nazywanego "kierowcą" i to ponoć "zawodowym" !
  Odpowiedz
@Adams: Nie kiedy podawana jest godzina 6:15, choć z tego co relacjonują pasażerowie na czekanie na służby minęło trochę czasu.

Pozostaje pytanie, czy 646/946 030 wróci do ruchu, czy raczej jako dawca części do innych pojazdów już się tylko nadaje ? Wózki od członu 946 zostały urwane, tak samo jak jeden w członie 646. Tak samo z naczepy nic nie zostało, a ciągnik siodłowy też się wygiął.
Jedynie środkowe przejście się zachowało w miarę w miarę, ale nie najlepiej to wszystko wygląda.
  Odpowiedz
No i kolejny wypadek w Czechach. Tym razem udział wziął Vectron 193 618 przewoźnika Retrack Slovakia, który najechał na wagony osobowe.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...03716.html
  Odpowiedz
Dziś dzień "czołówek" na torach. Tragicznie w Czechach, ale i w Polsce miał miejsce groźny incydent. 

Szczegóły na:  Kurier Kolejowy
  Odpowiedz
(04.08.2021, 13:48)Adams napisał(a): Dziś dzień "czołówek" na torach. Tragicznie w Czechach, ale i w Polsce miał miejsce groźny incydent. 

Szczegóły na:  Kurier Kolejowy
Maszynista - jak zostać, zarobki, kurs (praca.pl)
Nie ma się co dziwić, że jest tyle podobnych zdarzeń na kolei, skoro mamy tak "wykształconych" maszynistów...
  Odpowiedz
(05.08.2021, 14:42)Paweł Piotr napisał(a):
(04.08.2021, 13:48)Adams napisał(a): Dziś dzień "czołówek" na torach. Tragicznie w Czechach, ale i w Polsce miał miejsce groźny incydent. 

Szczegóły na:  Kurier Kolejowy
Maszynista - jak zostać, zarobki, kurs (praca.pl)
Nie ma się co dziwić, że jest tyle podobnych zdarzeń na kolei, skoro mamy tak "wykształconych" maszynistów...
No i po co te zaczepki? Komu to służy? A skąd wiadomo, że zawinił maszynista a nie dyżurny lub system sterowania zawiódł?
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
  Odpowiedz
No i po co te zaczepki? Komu to służy? A skąd wiadomo, że zawinił maszynista a nie dyżurny lub system sterowania zawiódł?
Widać, że przed Tobą jeszcze wiele lat nauki... Pociąg najeżdża na pociąg - proszę podać choćby jeden wiarygodny przykład winy dyżurnego ruchu lub usrk w tym konkretnym przypadku...
  Odpowiedz
Samych zdarzeń gdzie doszło do bezpośrednich najechań było kilka np 2016 rok Zebrzydowice, Inter Cargo i PKP Cargo, dyżurny puścił pociąg na zajęty i doszło do zderzenia.. o wiele wiecej przypadków było gdzie na szczęście w pore użyto RS a wina również dyżurnych... i nie twierdzę, że zawsze jest to wina ich, śmiem twierdzić, że większość przypadków to nawet wina maszynistów pomijających Stój, ale to nie reguła, wiec trochę pokory... tyle.
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
  Odpowiedz
(06.08.2021, 10:19)PeKaP napisał(a): Samych zdarzeń gdzie doszło do bezpośrednich najechań było kilka np 2016 rok Zebrzydowice, Inter Cargo i PKP Cargo, dyżurny puścił pociąg na zajęty i doszło do zderzenia.. o wiele wiecej przypadków było gdzie na szczęście w pore użyto RS a wina również dyżurnych... i nie twierdzę, że zawsze jest to wina ich, śmiem twierdzić, że większość przypadków to nawet wina maszynistów pomijających Stój, ale to nie reguła, wiec trochę pokory... tyle.
Nie mam zamiaru polemizować o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia. Wystarczy poczytać raporty PKBWK - pouczająca lektura.
Zamieszczony link o kształceniu maszynistów pochodzi z oficjalnego portalu praca.pl i pochodzi z 2018 roku. Jakoś nikt tych informacji nie zdementował...
Jeżeli uważasz, że dwa tygodnie kursu na licencję maszynisty oraz trzy miesiące szkolenia wystarczą, by zasiąść za nastawnikiem i samodzielnie poprowadzić pociąg, to prośba o pokorę jest źle zaadresowana. Ciekawe, co na taki sposób "kształcenia" na maszynistę, miałby do powiedzenie prezydent Waszego związku zawodowego.
W Kostrzynie możliwe są dwa scenariusze:
1. Maszynista pociągu z węglarkami przejechał na "stój" poprzedni semafor i nie zdążył zatrzymać się przed lokomotywą luzem, stojącą pod semaforem drogowskazowym K2, wskazującym sygnał "stój".
2. Dyżurny ruchu nastawni KoB (mając zgodę nastawni KoB12 na bloku Oz) podał sygnał zezwalający na jazdę na tor zastawiony lokomotywą luzem (przy założeniu, że nie ma tam układowej kontroli niezajętości toru) - w takim przypadku sygnał zezwalający na poprzednim semaforze musiał informować, że na kolejnym semaforze K2 jest sygnał stój", co zobowiązywało maszynistę pociągu z węglarkami do przygotowania się do zatrzymania pociągu pod semaforem drogowskazowym K2.
Wielkość uszkodzeń wskazuje na scenariusz pierwszy, wręcz można odnieść wrażenie, że gdyby nie stojący pod semaforem drogowskazowym K2 z sygnałem "stój" elektrowóz luzem, pociąg z węglarkami pojechałby dalej...
Z ciekawością poczekam na ustalenia komisji.
Jeszcze raz wrócę do cytatu Twojego postu:
No i po co te zaczepki? Komu to służy? A skąd wiadomo, że zawinił maszynista a nie dyżurny lub system sterowania zawiódł?
To nie zaczepki tylko logiczne wyciąganie wniosków z dostępnych zdjęć ze zdarzenia; służy to bezpieczeństwu ruchu kolejowego, także Wam maszynistom; nie wiadomo, to wyłącznie moje przypuszczenia, wynikające z doświadczenia.
  Odpowiedz
Dziś doszło do kolejnego groźnego incydentu pod Koszalinem. Dwa pociągi IC jadące w przeciwnych kierunkach znalazły się na jednym torze. Czy kolejne Szczekociny to tylko kwestia czasu?

https://www.facebook.com/photo/?fbid=336...1229974733
  Odpowiedz
Kolejne klasyczne "niedogadanie się" dyżurnych ruchu z Koszalina (nast. dysp. Kl) i z Nosówka - nastawnia Ns (jednotorowa linia nr D29:202 z półsamoczynną blokadą liniową).Najpierw pytanie o wolną drogę, potem zgłoszenie odjazdu pociągu ze stacji - szczególnie istotne komunikaty, gdy jest awaria blokady liniowej lub nie jest ona podstawą prowadzenia ruchu. Panowie dyżurni ruchu będą się gęsto tłumaczyć, w jaki sposób i dlaczego zgłosili sobie nawzajem odjazdy pociągów po tym samym torze szlakowym w przeciwnych kierunkach ...
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości