05.12.2016, 21:49
(05.12.2016, 20:20)DamianT napisał(a): Komisja stwierdziła wadliwie działającą sygnalizację Samoczynnej Blokady Liniowej.Jeśli będziesz tak uprzejmy objaśnić prostaczkom, na czym ta wadliwość działania samoczynnej blokady liniowej polegała, będziemy wdzięczni.
(05.12.2016, 20:20)DamianT napisał(a): (...) jeśli Samoczynna Blokada Liniowa pokazywała błędnie, to automatycznie maszynista mógł nie widzieć pociągu przed nim, prawda?Nieprawda. Nie ma takiego łuku na kolei ani takiej sytuacji torowej, by jadąc z prędkością maksymalną 20 km/h, nie zauważyć przeszkody na torze (koniec poprzedniego pociągu), bo do takiego postępowania i takiego regulowania prędkości, by w każdej chwili móc zatrzymać skład, jest zobowiązany maszynista mijając semafor sbl wskazujący sygnał wątpliwy (sygnał wątpliwy - sygnał nie zdefiniowany w przepisach jest równoznaczny z sygnałem "stój"). A przy okazji - zechciej wskazać chociaż jeden komisyjnie stwierdzony przypadek, że semafor sbl wskazywał jeden ze zdefiniowanych sygnałów zezwalających w sytuacji, gdy odstęp nim osłaniany był zajęty przez tabor..
A na koniec słowami poety odniosę się do Twoich "dowcipnych" komentarzy dotyczących nie meritum sprawy, ale mojej osoby:
Próżnoś repliki się spodziewał
Nie dam ci prztyczka ani klapsa
Nie powiem nawet pies cię jebał
Bo to mezalians byłby dla psa.