18.12.2015, 17:05
Wpuszczenie składu PKP Cargo na tor niezelektryfikowany w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice
Wykolejony Lotos w Chojnie
Cytat:la pociągu nr 142044/5(PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe) relacji Łódź Dąbrowa Przemysłowa-Ruda Bielszowice, przy lokomotywie ET22-648, został podany sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym B2, na wjazd z toru nr 1 szlaku Łazy ŁC - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice DZA, na tor stacyjny nr 15- niezelektryfikowany. Po zorientowaniu się przez ISDR nastawni DZA, że został wyprawiony inny pociąg przez ISDR Łazy ŁA, zamiast pociągu nr 441040/1(PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe) relacji Łazy LA-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, przy lok. SM42M - 1284(przy trakcji spalinowej), ISEDR DZA zatrzymała pociąg, używając sygnału "Radio-Stop" radiotelefonem marki Radmor o numerze 1xxxxxx4. Czoło pociągu zatrzymało się w km 291,980(w torze stacynym nr 15). Bez uszkodzeń pantografu na lokomotywie. Do sprawdzenia sieci trakcyjnej, żądano pociąg sieciowy z Dąbrowy Górniczej Ząbkowic o godz.02:40, przybył o godz.03:36 (po zakończeniu robót na szlaku podg. Przemiarki - Dąbrowa Górnicza Towarowa DTA). O godz.04:00 sprawdzono sieć trakcyjną - bez uszkodzeń. Tor nr 1 od Łaz ŁC do Dąbrowy Górniczej Ząbkowic DZA zamknięty od godz.02:35 do godz.04:46. Wprowadzono ruch jednotorowy dwukierunkowy po torze czynnym nr 2. Pociąg ściągnięto o godz.04:45, lokomotywą SM42- 1314(PKP CARGO S.A. - przewozy towarowe) na tor nr 15. Powiadomiono zainteresowanych.Od godz. 00:30 do godz. 02:30 nie działał system SWDR (nr zgłoszenia ZGLxxxxx248) .
Wykolejony Lotos w Chojnie
Cytat:Wypadek pociągowy. Podczas wjazdu poc. nr 782007/6(LOTOS Kolej Sp. z o.o.) relacji Rzepin-Szczecin Dąbie z toru szlakowego nr 1 na tor stacyjny nr 1 nastąpiło wykolejenie lokomotywy 201Eo-14 (6 osiami) i czterech próżnych wagonów za lokomotywą (cysterny po biopaliwie) nr 378478364144 (4 osiami), 378478434251 (4 osiami), 378478435464 (4 osiami), 378478303951 (2 osiami) na rozj. nr 3 (jazda na ostrze). W składzie poc. znajdowało się 30 wagonów. Wjazd odbywał się na sygnał zastępczy. Urządzenia przekaźnikowe. Tor nr 1 od Chojny do Godkowa zamknięty od godz. 12:50 do godz. TRWA oraz tor nr 2 Chojna - Godków od godz. 12:50 do godz.16:00. Przerwa w ruchu od godz.12:50 do godz.16:00. Pociąg ratunkowy (UNISTAR) ze Stargardu Szcz. żądany o godz. 13:20, wyjechał o godz. 13:30, na miejscu o godz. 15:00. Pociąg sieciowy z Dolnej Odry na miejscu godz. 14:11. Uszkodzony 1 słup trakcyjny w lokacie 300-17 i sieć trakcyjna na długości ok. 250 mb nad torem nr 1. Uszkodzeniu uległ rozjazd nr 3, tor nr 1 na długości ok 150 mb oraz tor nr 2 na długości ok 50 mb. Drogą okrężną skierowano pociągi 864006/7 TME POLMIEDŹ przez Szczecin Dąbie. Wprowadzono komunikację zastępczą między Chojną a Godkowem, a od godz. 19:00 między Krzywinem Gryfńskim a Godkowem. IZ na miejscu godz. 13:55. Część przedstawicieli Lotos Kolej na miejscu godz. 21:05 oczekiwanie na Kontrolera, który przybył 0:30 dnia 18.12.2015. Pociąg ratunkowy EDK1000 ze Stargardu Szczecińskiego żądany wyjazd na godz.19:00, wyjechał 20:53, na miejscu 22:18 Dysponowano dźwig EDK300 z Jarocina odj godz 21.43, przyj. Chojna godz 05.25 , oraz lokomotywę spalinową SM42-896 z Kostrzyna wyj. 21:34, Godków przyj. 22:10. Grupę 23 wagonów ściągnięto do stacji Godków na tor nr 9 o godz. 0.35 dnia 18.12.2015. Wkolejono o godz. TRWA. Dnia 18.12.2015r do usuwania skutków wykolejenia wysłano dodatkowo PRT nr 001 ze Stargardu Szcz., wyjazd o godz. 07:40, na miejscu o godz.09:07.