Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przystanek Szczekociny - reaktywacja?
#46
rolmops napisał(a):Masz racje 2km to nie tragedia ale.... podczas rozmowy z PR o IR okazało sie, że mała ilość zatrzymań w Miechowie jest spowodowana małym zainteresowaniem podróżnych(1,7 osoby na pociąg). Jedną z przyczyn takiego stanu jest znaczna odległość stacji od centrum(wg PR). Tak się składa, że odległość naszego peronu i tego w Miechowie od centrum, jest praktycznie taka sama(około 2km). Więc aby uniknąc tego klopotu i odebrac argument PLK/PR/PKP IC załatwiliśmy ten transport.

Wszystko zależy od tego jakie są inne środki lokomocji do wyboru. Nie wiem jak jest w Szczekocinach (choć widzę jakieś prywatne autobusy i busy łączące z Częstochową). Jednak, gdy to ma "zaspokoić" PLK/PR/PKP IC, no to oczywistym jest, że warto mieć czym dowozić pasażerów. No a jak już jest załatwione to już nawet nie ma o czym mówić Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#47
My wybraliśmy autobus do Zawiercia dlatego, że ten do Czewy nic ciekawego po drodze nie mijają :lol:. Dodatkowy argument za połączeniem zawierciańskim jest taki, że nie będzie szybszego/tańszego/łatwiejszego dotarcia na Jure z Krakowa/Warszawy/Poznania, dla turystów czy też skałkowych wspinaczy, niż to przez Szczekociny.
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#48
Interpelacja posla Klepacza:

Cytat:Szanowny Panie Ministrze! PKP PLK SA zamierza modernizować linię
Kozłów – Koniecpol. Pierwszym etapem inwestycji, który ma się rozpocząć w
tym roku, jest m.in. likwidacja szczekocińskiego przystanku kolejowego, nie
przewidując możliwości odbudowy. Natychmiast ruszyła akcja społeczna
„Przystanek Szczekociny”, ukazując tym samym problem, z jakim borykają się
mieszkańcy. Ostatnie pociągi zatrzymywały się tu 10 lat temu, zlikwidowanych
zostało również część autobusów, pozostałe kursują bardzo rzadko. Sytuacja ta
jest uciążliwa dla wszystkich mieszkańców. Bardzo dużo osób pracuje w innych
miastach, również młodzież dojeżdża do szkół ponadgimnazjalnych. Brak
łatwego dostępu to olbrzymi problem również dla studentów. Czynna stacja
kolejowa ułatwi szczekocinianom, jak i mieszkańcom pobliskich miejscowości
dojazd do Warszawy czy Krakowa bez korzystania z oddalonej o kilkadziesiąt
kilometrów stacji Włoszczowa-Północ. Takie rozwiązanie wpłynie również
korzystnie na rozwój miasta i jego perspektywy.
Pod planem odbudowania peronu w miejscu starego lub utworzenia nowego
w pobliżu wiaduktu Szczekociny – Goleniowy (DK nr 78) podpisują się
mieszkańcy oraz władze lokalne. Aby w drugim etapie uwzględniono budowę
peronów, przewoźnicy muszą powiadomić Centrum Realizacji Inwestycji PKP,
że przewidują zatrzymywanie się pociągów w Szczekocinach. Przedstawiciele
Przewozów Regionalnych zapewniają, że dawno to uczynili. Jednak w wyniku
nieporozumienia między poszczególnymi spółkami PKP Szczekociny wraz z
sąsiednimi gminami (to około 50 tys. osób) nadal pozostają bez dostępu do
połączeń kolejowych. Zatrzymywanie pociągów w Szczekocinach z pewnością
przyniesie wiele korzyści zarówno mieszkańcom, jak i przewoźnikom. Podobny
problem dotyczył miasta Włoszczowy, gdzie ostatecznie zaważyło dobro
mieszkańców.
W związku z powyższym kieruję do Pana Ministra następujące pytania:
1. Czy Ministerstwo Infrastruktury jest poinformowane o planowanej
rozbiórce peronu w Szczekocinach, mimo potrzeb społeczności lokalnej i miast
ościennych wyrażanych akcją społeczną i protestami?
2. Jakie jest stanowisko ministerstwa w sprawie uwzględnienia w
planowanej modernizacji linii kolejowej nr 64 na odcinku Kozłów – Psary
przystanku kolejowego w miejscowości Szczekociny?
3. Czy ministerstwo jest w stanie skoordynować prace trwające w PKP PLK
Centrum Realizacji Inwestycji nad modernizacją linii kolejowej nr 64 z planami
Przewozów Regionalnych i PKP InterCity w sprawie zatrzymywania pociągów
na przystanku Szczekociny?

Z poważaniem
Poseł Witold Klepacz

Odpowiedz ministerstwa:

Cytat:Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację pana Witolda
Klepacza, posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, skierowaną do pana
Cezarego Grabarczyka, ministra infrastruktury, pismem nr SPS-023-20863/11,
z dnia 2 marca 2011 r. w sprawie reaktywacji przystanku kolejowego w
miejscowości Szczekociny przedstawiam poniższe informacje.
W przygotowywanym „Wieloletnim programie inwestycji kolejowych
2010–2013” zarządca infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe SA
zawarł zadanie pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 64 Psary – Kozłów”. W
ramach przedmiotowego zadania planowane jest dostosowanie linii do
prędkości V=140 km/h. W zakres prac dostosowawczych linii wchodzi również
przebudowa układu geometrycznego torów w obrębie peronu w Szczekocinach,
co w konsekwencji spowoduje likwidację peronu wyspowego. Zakończenie
prac modernizacyjnych przewidziane jest do końca 2013 r.
Z uzyskanych informacji od PKP Polskie Linie Kolejowe SA wynika, iż
peron ten nie jest użytkowany od 2003 r. Obecny stan techniczny obiektu nie
pozwala na jego otwarcie do eksploatacji bez zaangażowania dodatkowych
środków, które ze względu na brak zainteresowania przewoźników kolejowych
na zatrzymywanie się pociągów na przystanku osobowym w Szczekocinach nie
zostały zaplanowane.
Biorąc pod uwagę wymogi techniczne przy budowie lub modernizacji linii
kolejowych, jak również dostosowanie ich do prędkości V=140 km/h wydaje
się mało realne, aby peron w obecnym miejscu mógł istnieć.
Zgodnie z posiadaną wiedzą od PKP PLK SA informuję, iż istnieje
możliwość budowy nowych peronów w innej lokalizacji niż dotychczas.
Jednakże ostateczna decyzja o ewentualnej budowie peronów w nowej
lokalizacji powinna wynikać z przeprowadzonych analiz ekonomicznofinansowych,
jak również z realnych możliwości pozyskania dodatkowych
środków na jego realizację – również z uwzględnieniem środków będących w
gestii władz samorządowych. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż decyzja ta
powinna wynikać z realnych możliwości leżących po stronie podaży i popytu
na pasażerskie przewozy kolejowe. Bez tych elementów nie ma
ekonomicznego uzasadnienia do wydatkowania dodatkowych środków
finansowych.


[ Dodano: 2011-04-21, 17:54 ]
a teraz SENSACJA!!

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych na odcinku Kozłów-Starzyny, realizowanych w ramach zadania: Modernizacja linii kolejowej nr 64 Psary – Kozłów.

I mały screen z dokumentacji:

[Obrazek: stszczeko.th.png]
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#49
Mam taką prośbę o głosowanie na to "wydarzenie". Głosować można CODZIENNIE oddając jednorazowo PIĘĆ głosów za. Głosowanie trwa do końca stycznia. Z góry wielkie dzięki za pomoc.

http://zawiercie.naszemiasto.pl/artykul ... m,zid.html
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#50
Nie lepiej głosować za dworcem w Zawierciu ?
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#51
Osobi¶cie zag³osowa³em na dworzec w Zawierciu i na parowóz w £azach, nie wydaje mi siê ¿eby ten przystanek w Szczekocinach by³ czym¶ tak mega wa¿nym.

rolmops napisał(a):http://zawiercie.naszemia...d,t,tm,zid.html
A tym panienkom na zdjêciu to nikt nie powiedzia³ ¿e po pierwsze na torach staæ nie wolno, a po drugie karygodnym b³êdem jest stawanie na szynie?
Odpowiedz

#52
Ja głosowałem pięciokrotnie na przystanek Szczekociny, a jutro to głosy trafią na dworzec, w Zawierciu i parowóz w Łazach.
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Odpowiedz

#53
Dzięki Smile
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#54
Nie ma za co, na tą kolej to mogę zawsze popierać Smile
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Odpowiedz

#55
Mamy trzy "kolejowe" wydarzenia w moim powiecie. Ja z oczywistych powodód promuje jedno ale głosowanie na dwa pozostałe jest bardziej niż mile widziane Smile

@ Obleśny Szczur, dla usprawiedliwienia dodam, że tych torów/peronu już nie ma. Teraz wszystko jest nowe, tyle że bez peronu :/
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#56
A jak aktualnie przedstawia się sytuacja z reaktywacją tego przystanku?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#57
"Przystanek Szczekociny - Reaktywacja"
PKP twierdzi, że istnieje możliwość odbudowy peronów w Szczekocinach. Zakładają nawet, że może to nastąpić w miejscu bardziej dogodnym dla podróżnych. Jednak stawiane są trzy warunki:

1) decyzja o budowie peronu będzie wynikać z analiz ekonomiczno-finansowych,

2) możliwości pozyskania dodakowych środków od samorządu,

3) budowy posterunku odgałęźnego Sprowa.

Odnosząc się w skrócie do tego:

ad1 Posiadamy analize z Przewozów Regionalnych, szacującą dzienny potok podróżnych w granicach od 30 do 50 osób. Również PR i PKP IC zadeklarowały chęć zatrzymywania się w Szczekocinach, o ile peron powstanie.

ad2 Trudno uzyskac informacje o jaką dokładnie kwotę chodzi. Jeśli przystanek by powstał to wybudowanie chodnika czy zadbanie o drogę dojazdowa jest w granicach możliwości gminy Szczekociny,

ad3 w/w posterunek został już wybudowany.

Stara i nowa lokalizacja ew. peronu

czarna kropa - centrum miasta
czerwona kreska - stary zlikwidowany peron
zielona kreska - nowa lepsza lokalizacja

[Obrazek: mapaye.th.png]
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#58
Szczekociny: Peron może powstać w pobliżu wiaduktu i drogi krajowej nr 78

Cytat:Walka o peron kolejowy w Szczekocinach wciąż trwa. Być może już nie tak nagłośniona i bez takiego zaangażowania młodzieży, jak kilkanaście miesięcy temu, ale małymi krokami zbliżająca się - na co liczą mieszkańcy gminy - do szczęśliwego finału.
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
Odpowiedz

#59
Tak czy siak bez jakiejś komunikacji dojazdowej, ten przystanek nie będzie miał większego sensu raczej. Mniej pociągów niż we Włoszczowie, więc mniejsze szanse, że ludzie na prawdę będą chcieli jeździć.
Odpowiedz

#60
Zrobienie od razu komunikacji dojazdowej może okazać się nie takie proste. Na sam początek dużo może dać zwykły parking.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Reaktywacja połączeń pasażerskich na linii numer 411 Stargard-Pyrzyce - PETYCJA Mykolej 1 2 661 13.06.2017, 02:37
Ostatni post: vulcan
  Prędkość pociągu przejeżdżającego przez przystanek/stację wizzair98 4 4 821 02.02.2013, 19:14
Ostatni post: mixer
  Przystanek Wrocław Stadion - falstart? mikrobart 25 8 542 10.12.2011, 18:46
Ostatni post: Tomasz K.
  Stary/nowy przystanek w Tarnowie? kris123 0 2 736 07.06.2011, 20:40
Ostatni post: kris123
  Jakuszyce - reaktywacja - sukces? Virakocha 5 4 279 22.08.2010, 10:18
Ostatni post: mikrobart

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.