• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przystanek Szczekociny - reaktywacja?
#1
Są szanse na przystanek w Szczekocinach

Jak donosi "Dziennik Zachodni", społeczna inicjatywa przywrócenia przystanku kolejowego w Szczekocinach zaczyna przynosić znaczące efekty. W akcję „Przystanek Szczekociny” angażuje się miejscowa młodzież.

O sprawie informowaliśmy już kilkakrotnie. Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o modernizacji i budowie linii kolejowej 64, jednak projekt nie uwzględnia przystanku kolejowego w Szczekocinach. Nie uwzględnia też możliwości jego odbudowy w przyszłości. Przystanek ten wciąż istnieje, jednak na chwilę obecną nie zatrzymują się przy nim żadne pociągi.

Źródło: Rynek Kolejowy

Trochę odgrzewany kotlet, ale warty komentarza
  Odpowiedz
#2
A co tam będzie jeździć?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#3
Pociągi IR przewoźnika Przewozy Regionalne
  Odpowiedz
#4
Druga Włoszczowa? Pośpieszne pociągi będą zatrzymywać się w miejscowości, która ma około 5 tys mieszkańców?!
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#5
Wiedziałem, że argument o Włoszczowie Płn się pojawi 8-) . Stety/niestety tego się porównywać nie da. We Włoszczowie był budowany od podstaw peron na CMK, Szczekociny to linia 64, która będzie modyfikowana do 140km/h. Jeśli chcecie przeczytać cały artykuł to tutaj jest link Dziennik Zachodni

//Pisz staranniej
przem710
  Odpowiedz
#6
Może i masz rację, ale moim zdaniem powinni tam upchać jakiś pociąg Regio, na którym skorzystałyby także inne miejscowości na tej linii.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#7
Ale WSZYSTKIE przystanki pomiędzy Kozłowem a Koniecpolem idą do likwidacji. Do tego dochodzi problem z tym, że 64 przechodzi przez 3 wojwództwa.

//edit by Obleśny Szczur
Zaczynamy zdanie WIELKĄ literą.
  Odpowiedz
#8
Właśnie, problemem w Polsce jest to, że taka a nie inna linia przechodzi przez 3 województwa. Może to OT, przepraszam, ale to po prostu paranoja. Czy współpraca jest aż tak trudna?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#9
PR nie będzie mieć pociągów na tej linii bo, musiała by być opłacana przez 3 województwa. IR nie ma interesu w tym żeby puszczać skład gdyż stan trasy(szczególnie od Koniecpola do Czewy) jest fatalny. Ten sam powód ma PKP IC. To jest tzw. kwadratura koła Wink.
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
  Odpowiedz
#10
O tym mówię - problemy lokalnie dają nam obraz tego, jaki jest problem globalnie. "Niedasię", bo linia przechodzi, nieszczęśliwie, przez 3 województwa.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#11
Paradoksalnie jest szansa na powrót do życia połączeń Kraków-Miechów-Szczekociny-Koniecpol-Częstochowa-i dalej. Jest to spowodowane tym, że Kraków-Katowice idzie, prędzej czy później, do remontu więc pociągi(jadące od Krakowa na Zawiercie) będą jeździć inną trasą. Jedynym logicznym rozwiązaniem jest puszczenie ich przez 64-ke. Jedyny kłopot to to, że na łączniku Koniecpolskim nie ma kabla a prędkość od Koniecpola do Czewy woła o pomstę do nieba ;-)
  Odpowiedz
#12
Sprawa koniecpolska jest głośna i u mnie, bo tą trasą najszybciej dojechałyby EIC z Wrocławia do Warszawy, ale przez ten feralny odcinek szans na przetrasowanie niektórych z E20 nie ma. Ponad 5 h jazdy między tymi miastami to stanowczo za dużo, stąd dziwi brak ruchów inwestycyjnych na wspomnianym odcinku, ale kto zrozumie polską kolej? ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#13
Ja słyszałem o tzw. lobby łódzkim ;-) ale z natury w teorie spiskowe nie wierze
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
  Odpowiedz
#14
rolmops napisał(a):PR nie będzie mieć pociągów na tej linii bo, musiała by być opłacana przez 3 województwa. IR nie ma interesu w tym żeby puszczać skład gdyż stan trasy(szczególnie od Koniecpola do Czewy) jest fatalny. Ten sam powód ma PKP IC. To jest tzw. kwadratura koła Wink.

Chwila chwila... to które pociągi w założeniu w końcu mają się tam zatrzymywać? Smile

Teraz pytanie... czy Szczekociny chcą bardziej połączenie z Krakowem, czy z Częstochową i Kielcami?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#15
Teraz przez Szczekociny jadą pociągi: z jednej strony od Kozłowa/Krakowa, a z drugiej zjeżdżają na CMK-e. Nie ma(z przyczyn jakie wymieniłem w tym cytacie) połączeń, które jechałyby "prosto" do Koniecpola a potem np. dalej do Czewy/Łodzi/Szczecina itp. Co do połączeń to do Krakowa/Wa-wy(i wszystko pomiędzy czy też dalej) jest w orbicie naszego zainteresowania.
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Reaktywacja połączeń pasażerskich na linii numer 411 Stargard-Pyrzyce - PETYCJA Mykolej 1 971 13.06.2017, 02:37
Ostatni post: vulcan
  Prędkość pociągu przejeżdżającego przez przystanek/stację wizzair98 4 2 340 02.02.2013, 19:14
Ostatni post: mixer
  Przystanek Wrocław Stadion - falstart? mikrobart 25 3 459 10.12.2011, 18:46
Ostatni post: Tomasz K.
  Stary/nowy przystanek w Tarnowie? kris123 0 1 492 07.06.2011, 20:40
Ostatni post: kris123
  Jakuszyce - reaktywacja - sukces? Virakocha 5 1 940 22.08.2010, 10:18
Ostatni post: mikrobart

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości