• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ZNLE Gliwice] E4MSU Griffin
#1
A jednak! Jupi!!!

Cytat: Nowa polska lokomotywa pasażerska

ZNLE pracuje nad wielosystemową lokomotywą do prowadzenia przewozów pasażerskich i towarowych. Nowy produkt ma się nazywać E4ACU Elephant, mieć moc 6 MW i osiągać prędkość 200 km/h. Producent przedstawi lokomotywę na konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce" organizowanej przez RK Konferencje.

[Obrazek: 85789793.th.jpg]
Rys. ZNLE Gliwice

Nowa lokomatywa wyposażona będzie w cztery osie, w przeciwieństwie do zaprezentowanego w zeszłym roku sześcioosiowego E6ACT Dragon. Elephant ma spełniać wymogi interoperacyjności (TSI). Pełne opracowanie systemu napędowego, sterowania i zasilania w energię wzięła na siebie firma Medcom, w tym m. in. falowniki trakcyjne dużej mocy chłodzone cieczą i przetwornice statyczne - Projekt mechaniczny jest już zakonczony - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Janusz Biliński z Medcom.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", prezentacja gotowej lokomotywy ma się odbyć na targach Trako, które odbędą się w październiku w Gdańsku. Tymczasem więcej szczegółów na temat swojej nowej lokomotywy ZNLE przedstawi na konferencji Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce, organizowanej przez RK Konferencje 10 marca w Warszawie.
http://www.rynek-kolejowy.pl/21986/Nowa ... zerska.htm
  Odpowiedz
#2
A jednak! rewelacyjnie, wydzielam wątek. Ciekawe, jakie będzie zainteresowanie rynku polskiego, może PR się pokusi? Chociaż w ich sytuacji finansowej może to być trudne.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#3
Po co PRom 200km/h? Oficjalnie przyznają że nie zamierzają przekraczać 160km/h. Z drugiej strony ZNLE twierdzi że może wyprodukować Dragona z mocą podwyższoną do 6MW, takie silniki w E4ACx dałyby ok. 4MW i z Vmax 160km/h mamy idealnego, budżetowego następcę EPoki (PIC też by się pewnie skusił bo zmodernizowanych torów przybywa i już teraz nie za bardzo mają czym to obsłużyć). Sytuacja finansowa nie musi być dużą przeszkodą - zawsze można wziąć w leasing.
  Odpowiedz
#4
sphinx, lokomotywa zapewne będzie tania w porównaniu z produktami Bombardiera czy Siemensa, dlatego możliwe, że znajdą się kupcy, którzy do końca nie będą chcieli wykorzystać jej możliwości.
Jestem przekonany, że ES64F4 - który jeździł z Vmax bodajże 130 km/h (ale głowy nie daję, poprawcie mnie) to lokomotywa droższa niż planowana cena produktu ZNLE.

Oczywiście, za wcześnie mówić o cenie lokomotywy, która nie istnieje, ale chyba takie wnioski już wyciągnąć można.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#5
To trzeba będzie się wybrać na tegoroczne TRAKO Smile.
  Odpowiedz
#6
Nie uważacie że na TRACO mogą się nie wyrobić.
  Odpowiedz
#7
przem710, nie wiadomo ile czasu trwają już nad nim prace. Wyraźnie jest napisane w artykule: "pracuje", a nie "rozpoczął pracę".

Na pewno wybiorę się na Traco, jeśli lokomotywa będzie tam zaprezentowana.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#8
Wiem, lecz wiecie jaka jest polska rzeczywistość. Ja również na pewno będę już po raz trzeci. Tak szczerze to nie widzę potencjalnych klientów dla tego produktu, jedynie IC, ewentualnie ktoś z zagranicy.
  Odpowiedz
#9
Lokomotywa lokomotywą, ale ta nazwa? Słoń kojarzy mi się raczej z czymś powolnym i silnym, czyli bardziej pod pociągi towarowe.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#10
Były już na RK propozycje - Elektron, Atom, to dużo lepiej brzmi.

"O, słoń jedzie, 200 km/h". Paradoks lekki ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#11
Zagranica ma swoje sprawdzone konstrukcje. Po co dac zarobic innemu krajowi jak można ładować w swoja gospodarkę.

IC samo nie wie jaki ma cel i co ma kupić.
  Odpowiedz
#12
Łukasz Turek, niekoniecznie. Czesi chętnie od Polaków kupują - zamówienia zgarnia PESA.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#13
Tylko, że PESA ma x lat doświadczenia w tej dziedzinie. Widocznie nikt nie robi takich SZT.

Zobacz na rynek elektrowozów za granicą. Simensa ma sporo krajów w Europie. Mają doświadczenie, części, warsztat itp.

Jestem sceptyczny co do tego, że inne kraje to kupią.

Myślmy realistycznie a nie mikolowsko.
  Odpowiedz
#14
Ja też jakoś szczególnie nie liczę na to, że Elephant się sprzeda w krajach zachodnich, tam Siemens walczy z Bombardierem i na tą walkę chyba jesteśmy skazani. Wydaje mi się jednak, że w Czechach, na Słowacji lokomotywa może się sprzedać. Oczywiście żadnych argumentów na to nie mam oprócz tego, że Czesi kupowali od PESY - taki argument pośredni ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#15
Ot taki przykład. Od lat x jeździsz skodą octavią. Zapłacileś za nia powiedzmy 70 tyś zł.
W razie czego masz serwisy, ASO, itp.

Podoba ci sie ten samochód - ma świetne wyposażenie, dobre właściwości jezdne itp.

Krótko - warto było wydać te 70 kawałków.

I nagle u nas w FSO powstaje polonez air. Opływowe kształty, dobre wyposażanie (ale jakies nie znanej firmy), silnik o mocy 2,5 litra, ale własnej konstrukcji. Nie ma serwisu. Jest to właściwie auto zbudowane od podstaw i nie wiadomo jak się bedzie zachowywać.

Auto kosztuje 40 tyś.

Co kupisz? Skodę - sprawdzona od lat, z dobrymi silnikami, wyposażeniem itp, czy też poloneza? Różnica wynosi 30 tys.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZNLE Gliwice] E6ACT Dragon Virakocha 696 199 703 13.03.2017, 21:54
Ostatni post: szy_mat
  [oddzielony] NEWAG Griffin E4DCU-DP 0 839 mniej niż 1 minutę temu
Ostatni post:

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości