• 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maszyniści stażyści PKP Cargo
#1
Witam. Czy na forum są jacyś maszyniści stażyści zatrudnieni na jesieni 2017 do PKP CARGO w Łodzi lub Warszawie ? Ile godzin już wyjeździliście ? Jaką mieliście wypłatę w lutym,bo ja miałem poniżej 1900? Czy słyszeliście kiedy i gdzie ma być organizowany kurs na świadectwo maszynisty ?
  Odpowiedz
#2
Ja czekam aż ruszy w zakładzie zachodnim (ruszy najprawdopodobniej jakoś na wiosnę), póki co siedze na szopie i jak dobrze pójdzie będę miał uprawnienia rewidenta.Wyplata też coś blisko 1900 , jak za naukę to bardzo dobre pieniądze.
  Odpowiedz
#3
Ja bym się tak z uprawnień rewidenta nie cieszył na Twoim miejscu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#4
Dokładnie drogi kolego, te uprawnienia to tylko mogą ci zaszkodzić, piszę to nie by ciebie przestrzec,bo wyjścia nie masz,ale by ciebie i was,psychicznie przygotować..wszyscy stażyści z uprawnieniami typu manewrowy rewident ,będą potem jako maszyniści ,wykorzystywani na tych stanowiskach,czyli patrz w zależności od potrzeb, zamiast jeżdzić za nastawnikiem cały miesiąc , to możesz kilka służb robić na w/w stanowiskach i nic nie poradzisz...a pamiętajcie..zarabiasz jeżdżąc a nie sprzęgając składy albo latając z młotkiem...aha..i zapomnijcie o dorobieniu sobie w wolnych dniach u prywaciaży jako np rewident...wcześniej czy później ktoś was sprzeda a wtedy wylatujecie z hukiem z pracy i kto wie czy nie będziecie zwracać kosztów bo to będzie z waszej winy dyscyplinarka...reasumując "gratulacje PKP Cargo" ..pracownik do wszystkiego jest do niczego a i korzyści w przyszłości z niego nie będzie...no ale żaden prezesik i dyrektor sie tym nie przejmuje bo dziś pracują w firmie A i wiedzą że za maks kilka lat zmienią ich a oni sami bedą w firmie B i C...amen
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
  Odpowiedz
#5
Witaj, czy podpisywałeś już może "lojalkę" lub może wiesz na jaki okres czasu ona będzie?
  Odpowiedz
#6
Nie, jeszcze nic nie podpisalem bo siedze na szopie. Chłopaki z wcześniejszych naborow z tego co wiem mają 3 lata i 160 tysięcy.
  Odpowiedz
#7
Nie wiem skąd oni biorą te kwoty. W IC 60 tys.
  Odpowiedz
#8
W Captrainie moi znajomi z licencji mają 120 tysięcy. Najniższa mi znana lojalka to 30 tysięcy w PMT.

Moim zdaniem taka kwota bierze sie stąd że PKP Cargo nie chce aby prywaciarze wykupywali im maszynistów. W IC ta kwota jest mniejsza gdyż po wprowadzeniu świadectw z kategoriami na pasażery i towarowe takiego gosca prywaciarz musiałaby jeszcze doszkalac a z Cargo miałby gotowca. Takie jest moje zdanie, a teraz czekam na hejty XD
  Odpowiedz
#9
(24.02.2018, 21:00)Konrad1961 napisał(a): W Captrainie moi znajomi z licencji mają 120 tysięcy. Najniższa mi znana lojalka to 30 tysięcy w PMT.

Moim zdaniem taka kwota bierze sie stąd że PKP Cargo nie chce aby prywaciarze wykupywali im maszynistów. W IC ta kwota jest mniejsza gdyż po wprowadzeniu świadectw z kategoriami na pasażery i towarowe takiego gosca prywaciarz musiałaby jeszcze doszkalac a z Cargo miałby gotowca. Takie jest moje zdanie, a teraz czekam na hejty XD

Lojalka w CARGO,oznacza że po zakończeniu szkolenia na świadectwo będziesz pracował jeszcze 3 lata, jeśli zrezygnujesz w trakcie to do zwrotu masz 80 tyś.
  Odpowiedz
#10
W Cargo do zwrotu jest różna kwota ale NA PEWNO  nie 80 tyś !!!  160-180 i to są potwierdzone informacje..
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
  Odpowiedz
#11
Taaak dokładnie.....160 tysięcy za świadectwo + 20-30 tysięcy za manewrowego, ustawiacza lub rewidenta jak Ci zrobią.
  Odpowiedz
#12
Wprawdzie odbiegając od tematu, ale jeszcze zapytam. Czy w Cargo można odmówić wykonania dodatkowych szkoleń? Czy po prostu, bez tego nie zatrudnią na świadectwo?
  Odpowiedz
#13
Wycwanili się, wpierw zatrudniają cię na umowie jako wlasnie manewrowy lub rewident,nie zrobisz tego kursu lub specjalnie nie zdasz to wypad. dopiero mając to masz nową umowę o pracę i zmianę stanowiska na maszynista stażysta.
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
  Odpowiedz
#14
Ja właśnie wybrałem drogę przez rewidenta do maszynisty dlatego aby mieć pewne miejsce na szkoleniu na świadectwo. Nie wiem jak będą przyjmowani inni ale pewnie zrobią im manewrowych lub ustawiaczy. Ja już wolałem posiedzieć na warsztacie i mieć tego rewidenta. Szkolenie na rewidenta jest dosyć długie bo trwa jakieś 8 miesięcy, więc może mi się jeszcze upiecze.
  Odpowiedz
#15
(27.02.2018, 19:24)PeKaP napisał(a): Wycwanili się, wpierw zatrudniają cię na umowie jako wlasnie manewrowy lub rewident,nie zrobisz tego kursu lub specjalnie nie zdasz to wypad. dopiero mając to masz nową umowę o pracę i zmianę stanowiska na maszynista stażysta.
A nie jest tak, że jak komuś chcą zrobić kurs pierw manewrowego, to muszą go wysłać na badania, na których będzie napisane, że to jest na te stanowisko? Wiem, że chłopaków z tegorocznego naboru od razu wysłali na badania "uzyskanie świadectwa maszynisty".
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Maszyniści łamią przepisy rustsaltz 8 1 774 27.02.2015, 19:37
Ostatni post: rustsaltz
  Poszukiwani maszyniści OTTO Polska 0 2 070 13.08.2013, 12:28
Ostatni post: OTTO Polska

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości