Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektryczny Gagarin 207E
#1
Aż dziw, że jeszcze nie powstał temat o tej lokomotywie.

Rail Polska dziś wysłała swoją prototypową lokomotywę 207E-001 do Żmigrodu na testy. 
Moje zdjęcie poglądowe: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=40713
Docelowo tych lokomotyw ma być nawet kilkanaście. Mają powstawać na bazie odstawionych M62 należących do tego przewoźnika.
Co sądzicie na ten temat?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#2
Ktoś wie jaki był zamysł inżynierów by w tych typach kabin na lokomotywach szybę czołową zaprojektować tak by była widoczność tylko do przodu?  Na ukos mechanik nie ma możliwości nic dojrzeć a po bokach są małe okna  i musiałby się nawet do nich wychylić w tył...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

#3
Z tego co gdzieś czytałem zamierzenia w tego typu kabinach są dwa:
1 "mądre głowy" twierdzą że maszynista ma skupić cała uwagę na szlaku i nie mogą go rozpraszać żadne ładne widoczki za bocznym oknem Sad
2 grube boczne słupki są elementem tzw klatki bezpieczeństwa obejmującej kabinę (chociaż nie wiem czy tutaj zastosowano coś takiego) czyli solidna konstrukcja ma w razie "w" wytrzymać jak najwięcej a każdy duży otwór w konstrukcji osłabia jej wytrzymałość
Odpowiedz

#4
Ciekawe jak wyjdą na tym eksperymencie, ale chyba są pewni swego bo planują mieć 30 takich loków. Chyba ich zabolało po kieszeni puszcznie Gagarinów po zelektryfikowanych szlakach
Odpowiedz

#5
Swoją drogą ciekawe czy ktoś z was wie, jaki jest koszt przewoźników po torach PLKi np za 1km używając elektrowozu a jaki diesla.. wg mnie taniej wychodzą spalinowozy, wszak na szlaku jest ich mnóstwo...

No powiedzmy że najlepiej jakby to przeliczyć na 100km..
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

#6
Gdzieś tam w czasach zamierzchłych było coś takiego jak próg elektryfikacji. Diesel ma większe koszty jednostkowe i jest droższy w zakupie oraz utrzymaniu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#7
Ekonomiczniej wychodzi elektryk koszt przewiezienia danego brutta lokiem elektrycznym jest ponoć 30% niższy niż gdyby ten pociąg ciągnąć spalinówką. Do tego zazwyczaj elektryk jest mocniejszy a więc można wziąć większe brutto, a jak wiadomo u prywaciarza liczy się każdy wagon. Na korzyść diesli przemawia jedynie fakt że można nią wjechać na praktycznie każdą bocznice lub punkt załadunkowy, przy elektryku trzeba ciągnąc ze sobą jakąś stonke lub trzymać ją na stacji końcowej a więc płacić za postojowe.
Odpowiedz

#8
Całe życie mieszkam obok "Odrzanki" i tam spalinowka to naprawdę rzadkość, jak się pojawia to najczęściej jakaś stonka lub trumna ciagnieta przez elektryka. Poza tym zauważyłem że wielu przewoźników na stacjach takich jak Czerwieńsk lub Krzyż Wielkopolski gdzie odchodzą linie niezelektryfikowane trzyma na stałe jakąś spalinke aby mogła jechać dalej.
Odpowiedz

#9
(24.01.2018, 11:06)Lokermat napisał(a): 2 grube boczne słupki są elementem tzw klatki bezpieczeństwa obejmującej kabinę (chociaż nie wiem czy tutaj zastosowano coś takiego) czyli solidna konstrukcja ma w razie "w" wytrzymać jak najwięcej a każdy duży otwór w konstrukcji osłabia jej wytrzymałość

207E Ma klatkę bezpieczeństwa.


(24.01.2018, 20:52)Konrad1961 napisał(a): Ciekawe jak wyjdą na tym eksperymencie, ale chyba są pewni swego bo planują mieć 30 takich loków. Chyba ich zabolało po kieszeni puszcznie Gagarinów po zelektryfikowanych szlakach
.
Loków ma być 20. Gagariny po zelektryfikowanych czy nie zelektryfikowanych szlakach są tak samo drogie w utrzymaniu

(25.01.2018, 06:56)PeKaP napisał(a): Swoją drogą ciekawe czy ktoś z was wie, jaki jest koszt przewoźników po torach PLKi np za 1km używając elektrowozu a jaki diesla.. wg mnie taniej wychodzą spalinowozy, wszak na szlaku jest ich mnóstwo...

No powiedzmy że najlepiej jakby to przeliczyć na 100km..

Kalkulacja jest dużo bardziej złożona niż Ci się wydaje, zależy ona przede wszystkim od brutta pociągu.

(25.01.2018, 14:10)Lokermat napisał(a): Ekonomiczniej wychodzi elektryk koszt przewiezienia danego brutta lokiem elektrycznym jest ponoć 30% niższy niż gdyby ten pociąg ciągnąć spalinówką. Do tego zazwyczaj elektryk jest mocniejszy a więc można wziąć większe brutto, a jak wiadomo u prywaciarza liczy się każdy wagon. Na korzyść diesli przemawia jedynie fakt że można nią wjechać na praktycznie każdą bocznice lub punkt załadunkowy, przy elektryku trzeba ciągnąc ze sobą jakąś stonke lub trzymać ją na stacji końcowej a więc płacić za postojowe.
Istotnie można przyjąć w zależności od przypadku, że jest to ok 30 % taniej .
E6ACTd wjedzie PRAWIE wszędzie Big Grin

(25.01.2018, 15:14)Konrad1961 napisał(a): Całe życie mieszkam obok "Odrzanki" i tam spalinowka to naprawdę rzadkość, jak się pojawia to najczęściej jakaś stonka lub trumna ciagnieta przez elektryka. Poza tym zauważyłem że wielu przewoźników na stacjach takich jak Czerwieńsk lub Krzyż Wielkopolski gdzie odchodzą linie niezelektryfikowane trzyma na stałe jakąś spalinke aby mogła jechać dalej.

To jeszcze mało widziałeś Wink
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  M62 czyli Iwan Gagarin mirmur2 1 2 225 15.07.2020, 19:31
Ostatni post: zeus04

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.