• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jedno PKP?
#1
Cytat:Nie można zapominać, że Przewozy Regionalne są obecnie de facto spółką Skarbu Państwa, a w przyszłości, w świetle zapowiedzi, staną się częścią holdingu - Grupy PKP 
To powiedział na antenie Radia Kraków dyrektor oddziału Małopolskiego Andrzej Siemieński. Sam Krzysztof Mamiński, Prezes Grupy PKP, ma plany powrotu do jednego PKP, co potwierdzają słowa Andrzeja Siemieńskiego.
Więcej:   http://inforail.pl/przewozy-regionalne-stana-sie-czescia-grupy-pkp-_more_101943.html
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
  Odpowiedz
#2
Należy się sprostowanie - nie ma mowy o powrocie do jednego PKP. Plany Prezesa PKP jak i obecnego Ministerstwa Infrastruktury zakładają po prostu powiązanie kapitałowe kolejowych spółek Skarbu Państwu - natomiast za tym nie łączy się powrót do klasycznego, jednego PKP
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#3
@Gżągal, o powrocie klasycznego PKP jakie istniało do czasu podziału na spółki, wiadomo że nie ma mowy. Wiem że za to co teraz napiszę mogę zostać posądzony że nosi mnie fantazja, ale dobrym posunięciem byłoby połączenie PR i PKP IC w jeden podmiot, jako państwowa spółka świadcząca przewozy pasażerskie. Wówczas można by wrócić dawnej zasady, gdzie biletem bazowym był bilet na pociąg osobowy, a podczas korzystania z pociągu wyższej kategorii uiszczało się jedynie dopłatę za odcinek przejechany pociągiem wyższej kategorii. 

Po takiej transformacji widziałbym cztery kategorie pociągów: 
REGIO - pociągi zatrzymujące się na wszystkich stacjach i przystankach z najtańszą taryfą. 
InterRegio (czyli obecna TLK)  - byłyby to pociągi przyśpieszone zatrzymujące się na ważniejszych stacjach, według albo taryfy Regio, albo nieco wyższej od Regio, ale niższej od IC. Obsługa tej kategorii taborem o niższym standardzie, czyli stare wagony i powiedzmy gorszego gatunku EZT z EN57 włącznie.
InterCity - jak dotychczas, czyli pociągi dalekobieżne nazwijmy to pośpieszne, o wyższym standardzie, mniejszą ilością postoi, no i wyższą taryfą. Do tej grupy powinny zostać także dodane obecne wagonowe EIC
ExpressInterCity lub InterCityPremium - czyli pociągi najwyższej kategorii i najwyższą taryfą obsługiwane składami Pendolino, z postojami wyłącznie w dużych aglomeracjach.

Ktoś może zapytać, o spółki samorządowe, więc widziałbym to tak. Podział na bilety lokalne i globalne. 
Bilet lokalny, tańszy uprawniający do przejazdu tylko pociągami konkretnej, wybranej spółki, 
Bilet globalny, nieco droższy uprawniający do przejazdu każdą spółką (coś w stylu obecnych turystyków i REGIOKarnetów). Do biletu globalnego możliwa także dopłata do pociągów IR, IC lub EIC/EIP
Tak wygląda moja wizja, jednak zdaję sobie z tego sprawę że, w realiach panujących na polskiej kolei, coś takiego może być ciężkie do zrealizowania, ale pomarzyć czasem można Smile
  Odpowiedz
#4
Jeśli chodzi o IR to po prostu mogłaby to być kategoria zamiast dzisiejszej TLK, a IC jako dzisiejsze IC, bo (jak ja to mówię) "przed reformą" było b. podobnie: wówczas były osobowe, zatrzymujące się na wszystkich stacjach, pospieszne zatrzymujące się na niektórych stacjach (np dawniej pociągi do W-wy nie stawały w Bdg Wschód) i expresy, gdzie prócz biletu dopłacało się za miejscówkę no i najwyższa kategoria wówczas to Intercity; dlatego po prostu bym optował za tym aby dzisiejsze TLK były zgodnie z sugestią Adamsa zmienione w IR.
  Odpowiedz
#5
Ja bym też poświęcił trochę uwagi najwyższej kategorii. Skoro jest to kategoria najwyższa, a co za tym idzie najdroższa, to powinna być także i najszybsza. Wiele tego nie ma, więc te postoje można by ograniczyć do minimum. Czasami jak przeglądam rozkłady niektórych Pendolino, to odnoszę wrażenie, jakbym przeglądał rozkład pociągu pośpiesznego, a nie EIP. Postoje na takich stacjach jak Bochnia, Włoszczowa, Brzeg, czy Ciechanów są czymś niedorzecznym jak dla mnie. Żeby nie było, to nawet bym dla tej kategorii wyciął postoje w Sosnowcu. Mimo że jest to spore miasto, jednak bliskość Katowic i dość dobra tam komunikacja tak miejska, jak i kolejowa, może zwolnić od postoi Pendolino tutaj.
  Odpowiedz
#6
Mam nadzieję, że nie dojdzie do połączenia tych spółek. PR to obecnie wielkie dno, że starym taborem. Przewozy by pociągnely na dno IC. Niech każda spółka rozwija się swoim tempem. Jak słyszę o modernizacji EN57 to jestem chory...
  Odpowiedz
#7
@pershing1899, wcale by nie musiało tak być jak piszesz. Jeśli tabor byłby przeznaczony do takiej obsługi, jak obecnie to w zasadzie nic by się nie zmieniło. Nikt nie mówi że Flirt czy Dart miałby obsługiwać pociągi Regio, a kibel IC. Jedyne co by się zmieniło, myślę że na plus dla pasażerów, to zasady honorowania biletów, o czym pisałem powyżej.
  Odpowiedz
#8
Zgadza się, PR to obecnie studnia bez dna i w wielu województwach jak np w dolnośląskim dalsze funkcjonowanie stoi pod dużym zznakiem zapytania wobec konkurencji ze strony przewoźników marszałkowskich. Moim zdaniem powinno się zlikwidować PR a cały tabor oraz infrastrukture oddać województwom. KD, KW, KS czy KM pokazały że przewoźnicy samorządowi mogą funkcjonować dobrze. IC niech robi to co robi teraz, rozwija się dobrze i nie potrzebuje kuli u nogi.
  Odpowiedz
#9
Dokładnie, zlikwidować PR i oddać to KW, KD etc. Gdyby IC i PR była jednością to kasa by szła ma PR, a IC by stała w miejscu przez kilkanaście lat...
  Odpowiedz
#10
Skąd to wiesz?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
  Odpowiedz
#11
Nie wiem, to tylko moja skromna opinia.
  Odpowiedz
#12
Ale Twoja teza musi być poparta argumentami. Teza, że PR by się rozwijało, a IC stało w miejscu, jest tezą która musi posiadać jakikolwiek argument. To tak, jak ja bym powiedział, że jutro w Ziemię uderzy meteoryt i uzasadnił, mówiąc "To jest moja opinia". Smile
Bardziej mnie ciekawi jak doszedłeś do takich wniosków? Tongue
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
  Odpowiedz
#13
Wytłumaczenie jest proste - przepaść istniejąca między PR a IC zmusiłaby potencjalnego właściciela do nadrobienia braków w PR, a że budżet nie jest z gumy to takie zasypywanie przepaści spowoduje stagnację w IC. Dlatego lepiej nie walczyć z prawami ekonomii i pozwolić PRom spokojnie upaść.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#14
(20.01.2018, 08:29)wołodyjowskiIC napisał(a): Ale Twoja teza musi być poparta argumentami. Teza, że PR by się rozwijało, a IC stało w miejscu, jest tezą która musi posiadać jakikolwiek argument. To tak, jak ja bym powiedział, że jutro w Ziemię uderzy meteoryt i uzasadnił, mówiąc "To jest moja opinia". Smile
Bardziej mnie ciekawi jak doszedłeś do takich wniosków? Tongue
PR to spółka która wymaga tak dużych inwestycji w tabor, infrastrukture oraz pracowników że głowa mała. Do tego dochodzą przepychanki na lini PR-samorządy oraz PR-przewoźnicy marszałkowscy. Chodzi tutaj oczywiście o trasy do obsługi a jak wiadomo samorządy wolą swoją spółkę. Jak mi nie wierzysz to spójrz na Poznań i Wrocław. Po co IC taki wrzód na 4 literach? Dla mnie PR to przeżytek i łączenie tej firmy z IC miało sens 15 lat temu.

(20.01.2018, 08:29)wołodyjowskiIC napisał(a): Ale Twoja teza musi być poparta argumentami. Teza, że PR by się rozwijało, a IC stało w miejscu, jest tezą która musi posiadać jakikolwiek argument. To tak, jak ja bym powiedział, że jutro w Ziemię uderzy meteoryt i uzasadnił, mówiąc "To jest moja opinia". Smile
Bardziej mnie ciekawi jak doszedłeś do takich wniosków? Tongue
PR to spółka która wymaga tak dużych inwestycji w tabor, infrastrukture oraz pracowników że głowa mała. Do tego dochodzą przepychanki na lini PR-samorządy oraz PR-przewoźnicy marszałkowscy. Chodzi tutaj oczywiście o trasy do obsługi a jak wiadomo samorządy wolą swoją spółkę. Jak mi nie wierzysz to spójrz na Poznań i Wrocław. Po co IC taki wrzód na 4 literach? Dla mnie PR to przeżytek i łączenie tej firmy z IC miało sens 15 lat temu.
  Odpowiedz
#15
Koledzy wyżej wyjaśnili dosadnie o co mi dokładnie chodzi. PR to dno i szkoda w tą spółkę inwestować. Lepiej jak umrze śmiercią naturalną. Lepiej pieniadze ładować w IC niż starać się ratować PRy. Dlatego nie warto łączyć tych spółek.
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości