• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Powrót Interregio
#61
A ten Sandomierz - Wrocław to przez Staszów czy Skarżysko?
  Odpowiedz
#62
(05.10.2018, 22:08)ET40 napisał(a): A ten Sandomierz - Wrocław to przez Staszów czy Skarżysko?

Przez Skarżysko.


Załączone pliki
.pdf   Wrocław - Sandomierz.pdf (Rozmiar: 354,54 KB / Pobrań: 4)
  Odpowiedz
#63
POLREGIO mają zgodę na pociągi Katowice – Gdynia po Węglówce. Wbrew opinii ministerstwa

Cytat:Urząd Transportu Kolejowego udzielił Przewozom Regionalnym otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Katowice – Gdynia Główna – Katowice.

Składy EN57 ALd oraz EN57 FPS pojawią się jednak prawdopodobnie po zakończeniu modernizacji linii.

Czytaj więcej ->

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...JB02lL85pY
  Odpowiedz
#64
Cytat:Ministerstwo Infrastruktury i Koleje Śląskie zwróciły się z wnioskiem o zbadanie równowagi ekonomicznej. Ministerstwo obawiało się, że uruchomienie połączenia przez PR obniży rentowność pociągu Hutnik przez PKP Intercity, na który przyznawana jest dotacja.
Coś takiego mnie w tym kraju najbardziej rozbraja. Jak tu się dziwić że PKP IC robi co chce, skoro MI na siłę chce utrzymać monopol PIC w segmencie dalekobieżnym. Tym bardziej że w tym przypadku powody do obaw są znikome, gdyż po pierwsze na tej trasie nie kursuje żaden PICowski skład, a po drugie jazda kiblem, nawet po głębokiej modernie na tak długiej trasie do luksusowych należeć nie będzie. Jednak w zamian na pewno dość konkurencyjny będzie czas przejazdu i pewnie cena (która jeszcze nie jest znana) i to MI chyba najbardziej boli, bo połączenie komercyjne będzie tańsze niż to na które idzie dotacja. 

Kiedyś czekałem na pociąg w czeskiej Ostravie pół godziny i w tym czasie odjechały trzy pociągi w kierunku Pragi. Odpowiednio w kolejności - Leo Express, Regio Jet i na samym końcu Pendolino CD. Jak widać tam konkurencja na torach ma się dobrze i nikt z tego nie robi afery tylko każda spółka walczy o pasażera odpowiednią ofertą. U nas jakby z Katowic czy Krakowa w kierunku Warszawy miało jechać dwóch prywaciarzy i dopiero PIC, to w PKP IC, UTK, MI i bóg wie gdzie jeszcze by zawału dostali. Z resztą przecież takim sposobem uwalono IR.
  Odpowiedz
#65
Połączenia komercyjne POLREGIO: Znamy pierwszą trasę, marka jeszcze tajna

Cytat:Przewozy Regionalne otrzymały już z UTK większość decyzji potrzebnych do uruchomienia połączeń komercyjnych. Jako pierwsze ma zostać uruchomione połączenie Wrocław – Sandomierz. 


Mimo to już w tym rozkładzie jazdy przewoźnik planuje uruchomienie pierwszego połączenia Wrocław – Sandomierz. Przypomnijmy, że zgoda została wydana na okres od 9 czerwca 2019 r. do 31 grudnia 2023 r. na pociąg uruchamiany w piątki i niedziele (jedna para), przez Ostrowiec Świętokrzyski, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Włoszczową, Częstochowę Stradom, Opole i Brzeg pociągiem serii EN57 ALd. Według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego" pociąg może zostać czasowo skrócony do Ostrowca Świętokrzyskiego.


Więcej 
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...91487.html
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości