15.01.2018, 14:53
To, co proponujesz ma jakiś sens i tego typu miejsc gdzie takie połączenia mogłyby zdać egzamin znalazłoby się więcej, jednak tu także są przeszkody. Nowy, komfortowy tabor z którego korzystają PR-y, to albo jest własnością Urzędów Marszałkowskich, albo zakupiony z dotacji i przeznaczony wyłącznie do obsługi linii regionalnych. Na wykorzystanie tego taboru w celach komercyjnych (lub innych) nikt zgody nie wyrazi, czego najlepszym przykładem jest sytuacja z Nowego Sącza opisana tutaj
Jedynym taborem, który bezproblemowo mógłby być wykorzystany do tych połączeń są EN57 i wagony i w tym miejscu całe kółeczko się zamyka i wracamy do tego, co pisałem wcześniej.
Wspomniałeś też o ED74. Tu się zgodzę. Zawsze byłem zdania że te jednostki byłyby idealne właśnie dla kategorii IR, ale PKP IC to pies ogrodnika pełną gębą. Tymi jednostkami były zainteresowane przecież najpierw Koleje Dolnośląskie, a później Koleje Małopolskie, jednak w obie spółki z tego zrezygnowały, gdyż PKP IC zażądały kosmicznej ceny, niewspółmiernej do stanu technicznego tych jednostek. W końcu PKP IC zdecydowało się na ich głęboką modernizacje i powrotu do ruchu jako IC.
Jedynym taborem, który bezproblemowo mógłby być wykorzystany do tych połączeń są EN57 i wagony i w tym miejscu całe kółeczko się zamyka i wracamy do tego, co pisałem wcześniej.
Wspomniałeś też o ED74. Tu się zgodzę. Zawsze byłem zdania że te jednostki byłyby idealne właśnie dla kategorii IR, ale PKP IC to pies ogrodnika pełną gębą. Tymi jednostkami były zainteresowane przecież najpierw Koleje Dolnośląskie, a później Koleje Małopolskie, jednak w obie spółki z tego zrezygnowały, gdyż PKP IC zażądały kosmicznej ceny, niewspółmiernej do stanu technicznego tych jednostek. W końcu PKP IC zdecydowało się na ich głęboką modernizacje i powrotu do ruchu jako IC.
Kolejowo-turystyczne Klimaty by Facebook - polub nas