27.09.2017, 20:37
(27.09.2017, 10:44)Onitchi napisał(a): Panowie, przeleciałem sporo stron r1 i pytanie czy tą instrukcję trzeba całą znać ? . Jest tutaj dużo informacji związane z pracą dyżurnych ruchu i nie do końca wiem czy przykuwać do tego również uwagę tak jak np do e1 bo to wiadomo od pierwszej do ostatniej strony lepiej znać
Dobrze jest przeczytać całą to zwiększy sie twoja ogólna wiedza dotycząca zasad ruchu bedziesz mniej wiecej wiedział co robi dyżurny w jakiej sytuacji, dlaczego np stoisz na boku, które pociągi mają pierszeństwo, zasady zapowiadania pociągów, co to nastawnia dysponująca a co wykonawcza, co to nastawnia miejscowa i jak są oznaczone i jakie mają zadania itp. Oczywiście najważniejsze dla ciebie jest to co dotyczy maszynisty i jego pracy. Najważniejsze dla ciebie z Ir-1 będą na pewno rozkazy kiedy jaki sie wydaje, który czego dotyczy, jazda po torze lewym ( kiedy na wskaźnik a kiedy na rozkaz i jaki rozkaz )prędkości jazd, oznaczenie torów, co to szlak, odstęp, odcinek, jazda przez zamknięte posterunki ruchu, jazda na widocznośc, jazda z zahamowanym wagonem, głoszenie gotowości np po objęciu lokomotywy, jakie dokumenty powinieneś mieć na lokomotywie i wiele innych.