Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KW] Koleje Wielkopolskie - temat zbiorczy
#1
Jako, że w temacie o Kolejach Wielkopolskich zrobił się pewien misz-masz, zapytam Was w oddzielnym temacie.

Czy kolejowa Polska dzielnicowa, jak napisał ktoś w komentarzach na rynek-kolejowy.pl, służy rozwojowi kolei?
Po co kolejna spółka?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#2
Jak to po co? Żeby stanowiska były. Wszystko byłoby dobrze, gdyby za utworzeniem kolejnej spółki poszła likwidacja zakładu PR. Istnienie równoległe dwóch spółek spowoduje taki sam efekt jak na Dolnym Śląsku. Przecież pasażer zrozumie, że trzeba dwóch miesięcznych, że to dwie różne spółki. I na pewno kupi te dwa miesięczne...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Skupię się na samej KW. Spółka jeszcze nie wystartowała (no chyba że wirtualnie...) a w swojej administracji ma już 20 pracowników. Co więcej. Kochana przez tu niektórych KD ma około 25 pracowników biurwy, jak dla mnie za dużo, o wiele za dużo. Arriva RP posiada też koło 20 pracowników administracji, choć spółka ta przecież operuje na 2 razy większym zakresie niż KD. Ustanowiono że istniejąca już administracja KW zajmie się serwisowaniem szynobusów należących do UMWW, a obecnie użytkowanych przez PR. Do serwisowanie została wynajęta przez wspomnianą biurwę pewna firma. Jaki był efekt prac tej firmy? Z 22 szynobusów, niekiedy jeźdizły tylko 8. Dziękuje. Dobranoc.
...
Odpowiedz

#4
Utworzenie spółki kolejowej przez samorząd to dla niego wręcz powód do domu. Nie wiem skąd ten hurraoptymizm - mamy przykład KD, na którym widać, że łatwo nie jest, że trzeba menadżerów przez duże M żeby jakimś cudem wyjść na prostą.

Plusy są - jest szansa na reaktywację niektórych linii, o ile takie są (nie znam sytuacji, możliwe, że Wielkopolska nie ma swojej Trzebnicy).
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#5
Cytat:Plusy są - jest szansa na reaktywację niektórych linii, o ile takie są (nie znam sytuacji, możliwe, że Wielkopolska nie ma swojej Trzebnicy).
Co wy macie z ta Trzebnicą!? Co ma spółka samorządowa do reaktywacji!? Daną linię reaktywuje UM zlecając zwycięskim, w przetargu lub z wolnej ręki, podmiotom obsługiwanie danej linii. Linia do Trzebnicy była wyremontowana nie pod żadną KD. równie dobrze mogłaby tam jeździc PR. Reaktywowano też linię Szklarska Poręba-Harrachov. I co? Jeźdiz tam KD? Nie, trasę tą obsługuje PR. Pisanie że spółka samorządowa przyczynia sie do "wznowienia ruchu" jest TOTALNĄ bzdurą. Ile to już reaktywaowano linii (np. Rzepin-Międzyrzecz, Piła-Wałcz)? I co? Do tego jest potrzebna samorzadowa spółka? Pondto, co chcesz do jasnej ciasnej reaktywować w Wlkp. jeśli nie ma taboru? W mniemaniu niektóych, z tą Trzebnicą i KD, to tak jak by wyrównać i uzbroić teren nie dla klientów tylko koniecznie dla biedronki. Może sprawdź najpierw fakty, później myśl. Przepraszam za wybuch, ale aż mnie trzęsie jak ktoś pisze swoje "przypuszczenia".
...
Odpowiedz

#6
Każdy zaraził się sukcesem KM i teraz wszyscy chcą mieć taką samą kolej u siebie. Dziwna sprawa skoro firma praktycznie nie istnieje a już zatrudnia 25 osób, cóż świadczy to tylko i wyłącznie braku profesjonalizmu. Gdy dodamy jeszcze argumenty Lubuszanina odnośnie SZT, tworzy nam się obraz kolejnej nieudolnej spółki, która metodą prób i błędów będzie próbowała zaistnieć w kolejowym świecie.
Odpowiedz

#7
Oczywiście Lubuszaninowi umknęło tylko żródło tych info o KW.
Nie wnikam już jak to się stało że przekazanie obsługi serwisowej szynobusów odbyło się 29 grudnia a 15 stycznia w necie pojawia się info że w porywach jeździ aż 8 sprawnych szynobusów.

Widać jak wielką rolę w PR odgrywał ten tabor, jego obsługa i kultura techniczna jaką serwowały PR-y w codziennej eksploatacji.
Właściciel taboru wraz z pasażerami tylko postawiony pod ścianą mógł wybrać takie rozwiązanie, wcale nie tak znów oryginalny w utrzymaniu taboru.

Reasumując przy obecnym poziomie usług oferowanych przez PR w Wielkopolsce,Śląsku, Dolnym Śląsku,Podkarpaciu, Lubuskim KW mogą wnieść tylko lepsze i nowe podejście do klienta.

A to w tym biznesie najważniejsze.
Odpowiedz

#8
Cytat:Reasumując przy obecnym poziomie usług oferowanych przez PR w Wielkopolsce,Śląsku, Dolnym Śląsku,Podkarpaciu, Lubuskim KW mogą wnieść tylko lepsze i nowe podejście do klienta.
To chyba nie wiesz jakie rewolucje są przeprowadzane w WZPR. Nowe, duże, czytelne tablice z rozkładem na przystankach, wielkopolska infolinia, liczne składy wagonowe w województwie zamiast zdezelowanych ezetów, zaszynobusy (jak padną szynobusy już gdy KW zacznie jeździć to co? KKZ, bo przecież nie mają innego taboru). Wreszcie coś zaczyna się dziać. Śląsk, Podkarpacie to inna sprawa, ale w Wlkp. dzieje się rewolucja za tego nowego dyrektora WZPR. Chyba nie pamiętasz co się działo zimą i nie tylko gdy Wilkanowicz-obecny prezes KW-był dyrektorem WZPR. Nie wiem jak ty, ale ja nie głosuje na ludowców, jestem przeciwny takiemu bawieniu się w coś, o czym nie ma się zielonego pojęcia. Widocznie nie jeździłeś pociągami za czasów Wilkanowicza, wtedy to był dopiero burdel. Teraz to przynajmniej można się czegoś dowiedzieć, no i wreszcie ograniczono administrację.

//Alt nie gryzie!
przem710
...
Odpowiedz

#9
Cytat:Podstawową misją Spółki jest zapewnienie mieszkańcom województwa wielkopolskiego bezpiecznego, sprawnego i komfortowego transportu do szkół, uczelni oraz miejsc pracy. Misja Spółki realizowana będzie poprzez zapewnienie atrakcyjnej oferty przewozowej, konkurencyjnej w stosunku do innych środków transportu w województwie wielkopolskim, której atrakcyjność przejawia się w szczególności poprzez:

•wysoki standard świadczonych usług,
•dostosowanie częstotliwości kursowania pociągów do potrzeb ludności,
•wprowadzenie atrakcyjnej oferty taryfowej,
•zapewnienie szybkiego, pewnego i bezpiecznego transportu do aglomeracji miejskich,
•wprowadzenie nowoczesnego taboru kolejowego, przyjaznego dla osób niepełnosprawnych.

Zródło: http://www.koleje-wielkopolskie.com.pl/

Oh jak to pięknie brzmi. Normalnie amerykański sen. Już widzę te pociągi przystosowane czasowo do potrzeb ludności. Ten wiecznie przyjazny personel. Ten nowoczesny tabor o awaryjości na poziomie 0%... :roll:
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

#10
Misja w ekonomii ma to do siebie, że nie zawsze da się ją spełnić w 100% Wink Ale trzeba dążyć właśnie do takich założeń i po to one są. No ale pewnie rzeczywistość zrobi swoje.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#11
Koleje Wielkopolskie opublikowały rozkład jazdy - obowiązuje od 1 czerwca 2011 r.:
http://www.koleje-wielkopolskie.com.pl/ ... ozkad.html
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#12
Najgorsze moi mili,że pociągi do Głogowa (z Ostrowa) zostają rozbite na dwie relacje. To było do przewidzenia :-|
Odpowiedz

#13
Virakocha napisał(a):Najgorsze moi mili,że pociągi do Głogowa (z Ostrowa) zostają rozbite na dwie relacje

Nie zostają bo były od zawsze, obecnie jest tylko jeden w relacji bezpośredniej z 18-to minutowym postojem w Lesznie.
Odpowiedz

#14
Czy w Kolejach Wielkopolskich wzorem KD i Arrivy będą honorowane takie bilety jak Turystyczny Przewozów Regionalnych?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#15
Mam do was pytanie, jeśli ktoś się orientuje, czy bilety na pociąg KW kupuje się w kasie PR?
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wagony Push-Pull POLREGIO - Temat zbiorczy norbis97 11 5 658 23.01.2018, 20:27
Ostatni post: DamianT
  Ankieta na temat oceny usług Kolei Śląskich szymon23331 1 2 730 16.11.2015, 21:36
Ostatni post: kazio
  [Dolny Śląsk] Konsultacje społeczne na temat r.j. 2013/2104 Adams 3 6 076 24.01.2013, 08:38
Ostatni post: Bartek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.