Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Praca na kolei - jaka przyszłość?
#1
// mikrobart: Wydzielono z tematu.

Obleśny Szczur napisał(a):Zaraz, zaraz, to teraz już po zwykłym liceum biorą na dyżurnego ruchu? A jakaś wiedza na temat ogólnych zasad ruchu na kolei to skąd? Z lekcji historii czy polskiego?
Przy takich brakach w zasobach pracowniczych możliwe, że chwytają się każdej możliwości, może sami doszkalają stażystów...nie wiem. W PLK też brakuje dyżurnych.
Odpowiedz

#2
Ale w PLK taka sytuacja występuje chronicznie Tongue
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Oczywiście, doszkolić można osobę która ma jako takie pojęcie o przedmiocie. Osoba po liceum o kolei nie wie nic, o ile nie jest MK. Taka osoba ma odpowiadać za bezpieczeństwo ruchu?

Specjalistów brakuje, ale transport czy transport szynowy kierunkami zamawianymi nie są - przynajmniej we Wrocławiu i Poznaniu.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#4
Idź na najbliższą nastawnię jako MK i ogarnij. Prawda jest taka, że teoria teorią, ale praktyka swoje. Tak jak z jazdą samochodem Tongue.

Z wyższym wykształceniem to zostaniesz urzędnikiem a nie pójdziesz na linię, a techników kolejowych coraz mniej...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
Z tego co wiem, nie s± to kierunki zamawiane na ¿adnej z uczelni. Pañstwo nie potrzebuje specjalistów w dziedzinie transportu bo do ³atania dziur w jezdni wykszta³cenie jest zbêdne, a kolej... kolej wiadomo.
Odpowiedz

#6
Co nie zmienia faktu, że kolejowych specjalistów brakuje. Oczywiście, ale jako takie podłoże teoretyczne pozwala na wydajniejsze przyswajanie wiedzy podczas kursów i szkoleń. Dawaniu tego podłoża teoretycznego i praktycznego służyły technika kolejowe, ale jak sam mówisz - jest ich coraz mniej.

A propos nastawni - chodzę i już trochę ogarniam. Trochę.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#7
To teraz wbijaj do przekaźnikowni Tongue
Ostatnio czytałem, że IC nie ma mechaników, KM-kierowników pociągów, więc kształcić się, kształcić, bo kolej Was potrzebuje Big Grin. Podłoże teoretyczne zdobędziesz w każdym technikum (chyba, że będziesz ciastkarzem), poza tym jak ktoś będzie chciał to się nauczy, bo fizyka to nawet w liceach jest. Prawda jest taka, że na kolej nikt nie pójdzie, dopóki stawki będą takie jakie są. Poza tym na kolej nie każdy się nadaje.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#8
Tak, był na RK artykuł o tym, że maszynistom IC zabiera się dodatki kilometrowe, przez co przechodzą do konkurencji. To co się dzieje w tej spółce to temat na rozprawę doktorską.

Wg pracę na kolei trzeba kochać, żeby ją wykonywać sumiennie, to praca dość specyficzna - 12 h dzień pracy (na większości stanowisk "ruchowych" w PLK), praca w świątek, piątek i niedziele. Oczywiście - nie tylko na kolei pracuje się w tej sposób, ale tylko na kolei pracuje się za tak marne pieniądze.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#9
rustsaltz napisał(a):Prawda jest taka, że na kolej nikt nie pójdzie, dopóki stawki będą takie jakie są.


oooo! Czytałem te wszystkie posty i się zastanawiałem, czy ktoś napisze główny powód braku chętnych do pracy choćby w nastawni.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#10
Obleśny Szczur napisał(a):Z tego co wiem, nie są to kierunki zamawiane na żadnej z uczelni. Państwo nie potrzebuje specjalistów w dziedzinie transportu bo do łatania dziur w jezdni wykształcenie jest zbędne, a kolej... kolej wiadomo.
Kolej potrzebuje pracowników, także z wyższym wykształceniem, tylko płace jakoś nie zachęcają, no ale lata wypinania się rządów na podstawę transportu dużego kraju robią swoje...Z inż. transportu do PLK przyjmują bardzo chętnie.

Sam myślę nad kontynuowaniem edukacji w kierunku właśnie kolei, poważnie zastanawiam się nad studiami na kier. transport na Politechnice Radomskiej.
Odpowiedz

#11
ET40, mnie w tym roku czeka matura, zamierzam iść na Transport na PWr. Jeśli uda mi się wcielić w życie moje zamiary, to na wodotryski po studiach nie liczę - mam nadzieję, że specjaliście nadal będą na polskiej kolei potrzebni.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#12
Praca na kolei (przynajmniej w większości etatów) ma to do siebie, że czy święto, czy nie, jeśli w grafiku masz dniówkę, bądź nockę, nie ma wyjścia - trzeba iść. To dziś zniechęca młodych, którzy kombinują, by mieli ciepło i przytulnie w pracy. Dawniej tak nie było.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#13
@mikrobart - myślę że będą Smile. Kolej to nie tylko przewozy pasażerskie ale i towarowe, a liczba przewożonych towarów rośnie z każdym rokiem. A nad przewozami towarowymi ktoś panować również musi. Ja też w tym roku zdaję maturę Smile.

@DamianT - u nowobogackich prywaciarzy różnych branż też jest w wielu miejscach praca w świątki, piątki, niedziele, za mniejsze pieniądze i bez żadnych przywilejów typu zniżka na przewozy, a zwłaszcza w handlu. Do tego jeszcze nierzadko z wyżywającym się kierownikiem nad uchem. Wiem, bo pracowałem u prywatnych pracodawców, dorywczo ale jednak. Nadmienię, że wielu licencjatów i magistrów zwłaszcza kierunków humanistycznych można spotkać właśnie w dyskontach i zakładach produkcyjnych...

Ja na przekór obecnym "trendom" uważam, że warto iść na kolej. Na całym świecie kolej wraca do łask, w końcu i w Polsce tak będzie. Świat się przekonał, że nie wszystko można przewieźć gumokolami. Jeżeli pójdę na transport na PR (nie mylić ze spółką kolejową Smile ) to też na wodotryski nie liczę po studiach ale po jakich studiach obecnie można mieć gwarancję stałej i dobrze płatnej pracy? Chyba tylko po medycynie a gdzie ja i medycyna? :lol: A praca w państwowym sektorze ma swoje plusy, nawet jeżeli nie jest zbyt wysoko płatna.

Było kiedyś nawet takie przysłowie: "kto ma w głowie olej ten idzie na kolej" Smile.
Odpowiedz

#14
ET40, też wychodzę z tego założenia. Kolej istnieć będzie zawsze, chociaż niekoniecznie w formie, którą widzimy w Polsce obecnie. Jeśli atmosfera polityczna będzie sprzyjająca - pojawi się w końcu zainteresowanie tą gałęzią transportu, to pojawią się też miejsca pracy, na co liczę, startując na Transport.

Powodzenia na maturze, tak przy okazji :-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#15
Dzięki, wzajemnie Smile.
Jaro

Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Praca na kolei mariowski1981 3 1 180 28.08.2023, 23:55
Ostatni post: CounterSpace838
  Jaka firma dla maszynisty w Śląskim? BRT1 9 1 821 01.04.2023, 11:01
Ostatni post: BRT1
  Praca na kolei w 2022 roku Grer 10 2 858 29.03.2023, 18:41
Ostatni post: elogreko
  Jaka medycyna kolejowa najlepsza jeśli chodzi o badania lekarskie? BaKu_Mechanik 1 1 528 18.11.2022, 09:15
Ostatni post: MR Q
Question Praca na kolei w okolicy Gorzowa Wlkp Marcin 3 2 037 30.03.2021, 10:02
Ostatni post: erap2

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.