14.07.2017, 13:39
Jeśli chodzi o pasażery to tak zalety: stały grafik, mało manewrów, jazda z punktu A do B w z góry wiadomym czasie, lepszy sprzęt (a przynajmniej czystszy ), mniej papierologi, interesuje cię tylko lok, od składu masz kierownika (próba, manewry stan techniczny, czystość wyposażenie na jego głowie), jeśli nie pracujesz w IC to zazwyczaj praca blisko domu a jeśli w Ic to też przeważnie zaczynasz blisko w tą i z powrotem i znów w domu zasówasz z przyzwoitą prędkością po lepszych torach
Wady: presja czasu, wszędzie musisz być tak jak zakłada rozkład jazdy, większa odpowiedzialność ( za plecami masz kilkaset ludzi więc jak coś odwalisz to sumienie masz spaprane), z czasem troche nudno jeśli jeździsz ciągle w koło te same trasy, trudniej złapać jakieś nadgodziny i dorobić
Towarki zalety: nie masz takiej presji na bycie na czas, u niektórych pracodawców możesz sie dogadać i mieć elastyczny grafik, (pracujesz np codziennie norme wypracowujesz w połowie miesiąca i dalej masz wolne), łatwiej o nadgodziny, za każdym razem inny pociąg i często nowe trasy,
wady: często praca na tel, nigdy nie wiesz gdzie skończysz, możesz zaczynać w jednym końcu polski a kończysz w drugim, dużo czasu tracisz na dojazd-powrót z pracy (choć zazwyczaj jesteś do niej dowożony przez firmowych kierowców), dużo manewrów, stanie po cały dzień na załadunkach-rozładunkach, zazwyczaj stary zużyty sprzęt, jazda z szalonymi prędkościami rowerzysty, przepuszczanie pasażerów a wiec znów stanie na boku, często jazda po liniach zapomnianych przez boga i ludzi, wszystko na twojej głowie jak jedziesz sam, dużo papierologi ( jak zrobią Ci uprawnienia rewidenta to jeszcze więcej plus próby, oględziny itd),
Ale wiesz co kto lubi
Wady: presja czasu, wszędzie musisz być tak jak zakłada rozkład jazdy, większa odpowiedzialność ( za plecami masz kilkaset ludzi więc jak coś odwalisz to sumienie masz spaprane), z czasem troche nudno jeśli jeździsz ciągle w koło te same trasy, trudniej złapać jakieś nadgodziny i dorobić
Towarki zalety: nie masz takiej presji na bycie na czas, u niektórych pracodawców możesz sie dogadać i mieć elastyczny grafik, (pracujesz np codziennie norme wypracowujesz w połowie miesiąca i dalej masz wolne), łatwiej o nadgodziny, za każdym razem inny pociąg i często nowe trasy,
wady: często praca na tel, nigdy nie wiesz gdzie skończysz, możesz zaczynać w jednym końcu polski a kończysz w drugim, dużo czasu tracisz na dojazd-powrót z pracy (choć zazwyczaj jesteś do niej dowożony przez firmowych kierowców), dużo manewrów, stanie po cały dzień na załadunkach-rozładunkach, zazwyczaj stary zużyty sprzęt, jazda z szalonymi prędkościami rowerzysty, przepuszczanie pasażerów a wiec znów stanie na boku, często jazda po liniach zapomnianych przez boga i ludzi, wszystko na twojej głowie jak jedziesz sam, dużo papierologi ( jak zrobią Ci uprawnienia rewidenta to jeszcze więcej plus próby, oględziny itd),
Ale wiesz co kto lubi