• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rok Zarządu PKP Intercity
#1
Za kilka dni będziemy obchodzili pierwszą rocznicę odejścia bankomatów z PKP Intercity (Leonkiewicz, Zajączkowska, Rybotycki) i rozpoczęcia pracy przez nowy zarząd. Mimo tak ważnej zmiany nie widzę na forum konstruktywnej krytyki o zarządzie Intercity, która zawsze była obecna. 

Marek Chraniuk i Jarosław Oniszczuk to wieloletni pracownicy PKP Intercity. Artur Resmer to finansista, wszak jest Członkiem Zarządu ds. Finansowych. 

Czy ubiegłoroczna zmiana wyszła kolei na dobre? I tak i nie. 

na plus: 
+ ograniczenie liczby dyrektorów w centrali 
+ wdrożenie programu modernizacji i zakupów taboru 
+ pociągi międzynarodowe go Grodna i Lwowa 
+ zakończenie sporu zbiorowego z pracownikami 

na minus: 
- utrzymanie problemów z wagonami restauracyjnymi - ich brak w pociągach EIC 
- brak WiFi w Pendolino 
- kiepskie kierowanie wizerunku - jałowe odpowiedzi na Facebooku, zatrudnienie nikomu nieznanego człowieka na stanowisku rzecznika prasowego 
- mimo zakończenia sporu zbiorowego pracownicy nadal nie mają konkretnych informacji o podwyżkach wynagrodzeń 

A Wy jak oceniacie obecny stan PKP Intercity?
  Odpowiedz
#2
Według mnie jest o wiele lepiej niż było, dla przykładu w ub. roku tj. w 2016 przewieziono najwięcej pasażerów w historii przewoźnika. Co się tyczy minusów, które wymieniłeś z paroma się zgodzę, a z niektórymi nie np wspomniałeś o wagonach restauracyjnych, a problemem jest Pesa, która zwleka z oddaniem wagonów, a Wi-Fi nie zamontują dopóki im tego Alstom nie zrobi, bo inaczej stracą gwarancję.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
  Odpowiedz
#3
(01.03.2017, 22:52)wołodyjowskiIC napisał(a): Według mnie jest o wiele lepiej niż było, dla przykładu w ub. roku tj. w 2016 przewieziono najwięcej pasażerów w historii przewoźnika.

I uważasz, że to zasługa PKP IC? Moim zdaniem to zasługa lepszej infrastruktury.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#4
Infrastruktura, infrastrukturą ale trochę ludzi chciało się przejechać Pendolino, trochę się poprawiła jakość. A ja jako mieszkaniec "Dzikiego Wschodu" już zapomniałem co to jest IC...
  Odpowiedz
#5
DamianT uważam tak, bo wiele zależy od komfortu pasażerów, dobrej reklamie, zniżkom, które honoruję PKP IC. Ja osobiście cieszę się, że PIC wraz ze zmianą zarządu stało się bardziej przychylne MK np. wyremontowało EP05, przemalowało EP07. Zajęli się wreszcie rdzewiejącymi ED74 w Bieżanowie, a także chcą modernizować tabor. Jednak zgadzam się, że także trochę zależy od infrastruktury to, że pasażerowie częściej jeździli pociągami PIC.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
  Odpowiedz
#6
Dla mnie jako osoby dość często kursującej do W-wy jest sporym minusem, że teraz zamiast ED74, jeżdżą stare TLKi, owszem lubię stare wagony i pociągi jednakże osobiście na dłuższą trasę odpowiadały bezprzedziałowce Wink
  Odpowiedz
#7
ED74 to kolejny nieuregulowany temat.

A jak oceniacie wizerunek medialny PKP Intercity - za Żurkowskiego, za Prześługi, za Warsewicza, za Malinowskiego, za bankomatów i teraz? Jakieś tendencje są?
  Odpowiedz
#8
Raczej PKP IC jest coraz lepiej postrzegane, co wynika z dużego doinwestowania w ostatnich latach. Obawiam się, że tylko z tego, choć wymiana pokoleniowa w kadrach mających bezpośredni kontakt z klientem (pasażerem) też chyba wychodzi spółce na dobre. Z całym szacunkiem dla starszych pokoleń konduktorów i kierowników, wraz z naturalnym procesem wymiany kadr na młodsze coraz rzadsza jest opryskliwość wobec pasażerów. Choć to oczywiście żadna reguła, że młodzi konduktorzy są bardziej uprzejmi, bo wcale nie zawsze tacy są, a starsi bywają bardzo pomocni.
  Odpowiedz
#9
A czy przejęcie sterów w spółce-matce PKP S.A. prze Mamińskiego może zaszkodzić PKP Intercity? Czy raczej wszytskim trzem spółkom (PKP, PKP IC, PR) wyjdzie to na dobre?
  Odpowiedz
#10
Czas pokaże.
  Odpowiedz
#11
(01.03.2017, 21:23)Antoni Kłusek napisał(a): na plus: 
+ ograniczenie liczby dyrektorów w centrali 
+ wdrożenie programu modernizacji i zakupów taboru 
+ pociągi międzynarodowe go Grodna i Lwowa 
+ zakończenie sporu zbiorowego z pracownikami 

A czy wcześniej nie było pociągów do Lwowa? To raz. Dwa - IC w ostatnich latach bardzo odmłodziło swój park taborowy (60 nowych EZT, 10 spalinowych Gam), więc to wdrożenie programu szału nie robi. W kwestii wagonów się nie wypowiadam, aczkolwiek często widzę świeżo wyglądające wagony w ekspresach.
Ciągle czekam na chwilę kiedy IC zamówi przynajmniej z 40 nowych elektrowozów :-).

(01.03.2017, 22:52)wołodyjowskiIC napisał(a): Według mnie jest o wiele lepiej niż było, dla przykładu w ub. roku tj. w 2016 przewieziono najwięcej pasażerów w historii przewoźnika.

Bzdura. PKP Intercity w 2009, po przejęciu od Przewozów Regionalnych całości połączeń pospiesznych, przewiozło prawie 52 miliony pasażerów. Przy tej liczbie 38 milionów, które przewieziono w 2016, nie robi takiego wrażenia. Natomiast warto odnotować, że liczba pasażerów w IC wzrosła w przeciągu 2 lat o 50%!

(02.03.2017, 20:59)dak napisał(a): Infrastruktura, infrastrukturą ale trochę ludzi chciało się przejechać Pendolino, trochę się poprawiła jakość. A ja jako mieszkaniec "Dzikiego Wschodu" już zapomniałem co to jest IC...

Myślę, że efekt Pendolino miał miejsce w pierwszym roku kursowania tych składów w Polsce.

(03.03.2017, 10:06)wołodyjowskiIC napisał(a): Ja osobiście cieszę się, że PIC wraz ze zmianą zarządu stało się bardziej przychylne MK np. wyremontowało EP05, przemalowało EP07. Zajęli się wreszcie rdzewiejącymi ED74 w Bieżanowie, a także chcą modernizować tabor. Jednak zgadzam się, że także trochę zależy od infrastruktury to, że pasażerowie częściej jeździli pociągami PIC.

A wcześniej to PIC nie był przychylny MK? Litości... Nie pamiętasz jak w 2010 przywrócono musztardowe malowanie EP09-046? A w 2013 pomarańczowe EP08-007? Żółte czoło EP07-174 też przecież było namalowane jakiś czas temu? A trapezy 338 i 442?
Co do ED74, to widocznie komuś zamigotało przed oczami widmo prokuratury. No kurna, żeby w miarę nowy tabor gnił w krzakach bez jakiejkolwiek ochrony?! Toż to nadaje się do kryminału.
Nie trochę, nie trochę. Infrastruktura jest ważna, choć niektórzy zdają się nie zauważać jej znaczenia. Bez dobrej infrastruktury niewiele się zdziała. Jeśli czas przejazdu nie będzie atrakcyjny, to wygodny tabor, czy niska cena biletu może nie wystarczyć.
  Odpowiedz
#12
Niech Ci będzie, ale bardziej chodzi mi o to, że obecny zarząd jest cały czas przychylny MK i to mnie cieszy , co się tyczy ilości przewiezionych pasażerów to masz rację to ja się źle wysłowiłem chodziło mi, że w ubiegłym roku przewieźli najwięcej pasażerów od paru ładnych lat.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
  Odpowiedz
#13
No i okrągły roczek minął. Na szczęście wagony restauracyjne powoli wracają do pociągów EIC...
  Odpowiedz
#14
Zamiast pozbywać się swojej firmy, państwowa kolej planuje duże inwestycje w tabor Intercity. Mamiński jest przekonany, że uda się zrealizować program taborowy. Zakłada on do 2020 r. zakup 55 nowych wagonów i gruntowną modernizację 455 już używanych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw elektrycznych i spalinowych




http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosc...82452.html
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości