• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Malejąca liczba ST43 i SU46 w Dolnośląskim Zakładzie Cargo we Wrocławiu
#1
Witajcie, kochani!

Dziś postanowiłem tym razem na ruszt wziąć dosyć trudny i bolesny (chociażby dla miłośnika klasycznej kolei) temat, a mianowicie zmierzch diesli serii ST43 i SU46 w Dolnośląskim Zakładzie Spółki PKP Cargo we Wrocławiu (na obecną chwilę ten owy CT ma cztery sekcje przewozów taboru: na wrocławskim Brochowie, w Kamieńcu Ząbkowickim, Legnicy i Węglińcu).

Niestety jak wiecie, drodzy MK i forumowicze, to zmiany w DSU z jesieni 2015 roku (o wprowadzeniu restrykcji, w której loczek odstawiany jest po przejechaniu 400.000 km lub 12 lat po wykonaniu ostatniej naprawy rewizyjnej) doprowadziły bynajmniej na Dolnym Śląsku do odstawki dużej ilości pożądanych wozów serii ST43 i SU46, powodując spadek dostępnej liczby taboru do wykonywania przewozów towarowych po dolnośląskich żelaznych szlakach i bocznicach od nich odbiegających.

Na obecną chwilę, 19 lutego 2017 r. to przedstawię Wam aktualną liczbę czynnych Rumuństw i Suczencji:

ST43 - 43-198, 43-272, 43-295, 43-325, 43-333, 43-334, 43-355 i 43-368
SU46 - 46-007 (jutro, z dniem 20 lutego, oficjalnie schodzi z szlaków z powodu, że owa SU to ostatnią NR przeszła dokładnie 12 lat temu), 46-023, 46-029, 46-034, 46-035 i 46-047

Krótko mówiąc, owa "kolej rzeczy" doprowadza do tego, że "wszystko, co dobre... szybko się kończy" Angry
Także, jak macie chęć pogadać lub zadawać pytania, zapraszam do dyskusji w komentach!



  Odpowiedz
#2
Witajcie, moi drodzy,

jak zapewnie wiecie, niestety w obecnej chwili następuje zmierzch zasłużonych dla polskiej kolei dieselków, serii ST43 i SU46.
Na obecną chwilę są czynne te egzemplarze (podzielę na dwie rubryki wg. serii, a w nich egzemplarze, Zakład Taboru w którym służą i do kiedy ma ważne papiery sprawności technicznej)

ST43:
  • ST43-198 (CT Wrocław, do 30.10.2017 r.)
  • ST43-333 (CT Wrocław, do 30.03.2019 r.)
  • ST43-334 (CT Wrocław, do 26.01.2018 r.)
  • ST43-340 (CT Wrocław + trafił z CT Poznań, do 30.12.2017 r.)
  • ST43-355 (CT Wrocław, do 28.02.2019 r.)
  • ST43-364 (CT Katowice, do 14.02.2018 r.)
  • ST43-365 (CT Poznań, do 23.03.2018 r.)
  • ST43-366 (CT Katowice, do 29.04.2019 r.)
  • ST43-368 (CT Wrocław, do 02.04.2018 r.)
  • ST43-397 (CT Poznań, do 03.11.2017 r.)
SU46:
  • SU46-004 (CT Gdynia, do 27.07.2022 r.)
  • SU46-017 (CT Lublin, do 20.05.2024 r.)
  • SU46-023 (CT Wrocław, do 27.02.2021 r.)
  • SU46-029 (CT Wrocław, do 29.06.2023 r.)
  • SU46-031 (CT Gdynia, do 30.03.2024 r.)
  • SU46-035 (CT Gdynia, do 19.01.2024 r.)
  • SU46-047 - Rodzynek w Węglińcu (CT Wrocław, do 28.07.2021 r.)
Jak to mawia jedno powiedzenie: wszystko co dobre, szybko się kończy... :/
Więc wzywam Was do tego: spieszcie się uwieczniać te maszyny, bo tak szybko odchodzą... Sad

Trzymajcie się więc cieplutko! Piona!
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gdzie można spotkać ST43 (ST43-R/060DA) tzw. Rumuna? 123p456 5 447 11.01.2020, 20:29
Ostatni post: sopelsky
  Czy zna ktoś miejsce postoju ST43-218? 123p456 4 794 24.11.2019, 15:18
Ostatni post: 123p456
  Czy lokomotywy SU46 mogłyby trafić do PKP Intercity ? KazET21224142 17 1 315 02.10.2019, 19:50
Ostatni post: 1olek
  Ostatnie ST43 przem710 82 21 344 22.02.2018, 09:08
Ostatni post: codizwierzak
  Wiskol kupuje ST43 od PKP Cargo DamianT 24 5 905 28.10.2016, 19:00
Ostatni post: Jaszczur

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości