31.10.2017, 20:14
Ten zapis oznacza, że należy spojrzeć do dziennika ruchu R 146, czy wcześniej nie została uzgodniona między stacjami jazda pociągu po torze przeciwnym do zasadniczego (dawniej niewłaściwym). Spojrzenie do rozkładu jazdy lub do SWDR nic nie da, bowiem tam takich jazd nie ma z zasady (mamy do czynienia ze szlakiem dwutorowym, gdzie tory są jednokierunkowe z zabudowaną jednokierunkową blokadą liniową). I dlatego też dyżurny ruchu, będący jedynym dysponentem toru prawego w kierunku zasadniczym szlaku dwutorowego nie musi uzgadniać jazd manewrowych ze swojej stacji w kierunku tego toru (jak wcześniej zaznaczyłem, jeśli przy tym torze stoi wskaźnik W5, dyżurny ruchu wydaje polecenie ustne na jego pominięcie, a jazda manewrowa może teoretycznie odbyć się do semafora wjazdowego do sąsiedniej stacji, bo to tego miejsca jest on dysponentem toru).