Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Praca jako konduktor-realne szanse
#1
Szanowni Państwo,
Zarejestrowałem się na tym forum żeby uzyskać co nieco informacji n.t. pracy jako konduktor pociągu. Czy są realne szanse, by móc starać się o tą pracę z tzw. ulicy, bez pleców? Niestety (jakkolwiek to brzmi) nie znam nikogo, kto pracuje na kolei. Mam obecnie 25 lat, jestem w trakcie studiów zaocznych i cechuje mnie ogromna chęć i motywacja do pracy na kolei. Angielski znam dość dobrze, jestem komunikatywny i ambitny, ale chciałbym uzyskać szczerą opinię na szanse. Na tą chwilę mam wykształcenie średnie (po ogólniaku) i jestem ciekaw czy większość przyjmowanych jest po studiach czy również starała się o pracę ze średnim. Na jakich stronach najlepiej szukać? Bardzo prosiłbym Państwa o odpowiedzi na moje pytania i jakieś dodatkowe wskazówki.
Pozdrawiam.
Odpowiedz

#2
Musisz szukać na stronach przewoźników, przy czym rzadko są tam oferty pracy na konduktora, niedawno pojawiła się na stronie Arrivy oferta pracy jako konduktor.
Ja z ciekawości w czwartek przeleciałem strony SKM, IC, PR, Arrivy, Kolei Dolnośląskich, Mazowieckich, Małopolskich, KW i tylko w Małopolskich szukali na kierownika pociągu...
Odpowiedz

#3
Igorze, a ze zdrowiem nie masz kłopotów? Wzrok dobry?
Odpowiedz

#4
Żadnych problemów ze wzrokiem i słuchem nigdy nie miałem. Okularów nie noszę.
SAP102, Kujawy to zdecydowanie zbyt daleko od mojego miejsca zamieszkania. Mieszkam niedaleko Kielc i tam zresztą studiuję. Tzn. Chętnie złożyłbym cv do Arrivy natomiast pojawia się pytanie czy nawet gdyby udało mi się zostać zaproszonym na rozmowę i zakładając że dostałbym się na kurs nikt nie robiłby mi trudności w uczęszczaniu na zjazdy. Poza tym szczerze, czy są realne szanse, żeby zatrudniać osobę praktycznie z drugiego końca Polski mając do dyspozycji osoby ze swojego regionu? Czy nie ma już czegoś takiego jak rejonizacja?
Odpowiedz

#5
Na kolei, przynajmniej na samym początku, płacą bardzo słabo (a przynajmniej tak twierdzą moi znajomi, którzy mieli bliską styczność z koleją). Z czego się utrzymasz w obcym mieście? Myślę, że powinieneś szukać w świętokrzyskim oddziale Przewozów Regionalnych lub IC. Małpiszony chyba nie dojeżdżają jeszcze z Krakowa do Kielc?
Odpowiedz

#6
Afrika_Bambaata problem w tym, że te ogłoszenia są dość rzadko. Zresztą, napisz mi co sądzisz o samej rekrutacji. Czy większość aplikujących ma wyższe wykształcenie? Czy bez protekcji człowiek z "ulicy" ma jakiekolwiek szanse się dostać? Nadmienię, że już składałem dokuemnty do pracy na kolei, jednakże do Straży Ochrony Kolei, gdzie na 1 wakat było ponad 100 aplikacji. Co prawda zostałem zaproszony na rozmowę, dałem z siebie 100%, jednakże nie zostałem zaproszony na dalszy etap rekrutacyjny. Zastanawiam się czy w ogóle warto próbować składać na konduktora. Wiem, że na kolei chce pracować dużo osób, praca fajna, bo i ciekawa, nie monotonna, stabilna i odpowiedzialna, ale wiadomo jak jest w naszym pięknym kraju z dostaniem się do ciekawej pracy :/.
Odpowiedz

#7
Jak tak bardzo chcesz na kolei, to na maszynistę idź. Tam masz kilku chętnych na 2000 potrzebnych Tongue
Odpowiedz

#8
Na maszynistę się nie nadaję. Jest to praca, od której zależy życie dziesiątek jak nie setek osób i iść tam tylko i wyłącznie ze względu na zarobki jest głupotą Smile. Zdecydowanie bardziej zrealizowałbym się jako konduktor.
Odpowiedz

#9
A to jest coś innego, co trzyma w pracy maszynisty poza zarobkami?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#10
Może ktoś to lubi Smile? Czuje się jak "pilot za sterami samolotu" i czerpie z tego satysfakcję? Smile SOKiści też zarabiają marne grosze, a jednak walą tam tłumy, ciężej się dostać niż do Policji Smile. Ja np. wybrałbym konduktora, bo i praca ciekawa, mobilna, coś się dzieje, codziennie coś nowego, bezpośredni kontakt z ludźmi, wykorzystywanie umiejętności interpersonalnych jak mediacja i perswazja. Praca ciekawa i pewna. Tylko że i ogłoszeń jak na lekarstwo. Przeglądam codziennie oferty, zwłaszcza na stronie Intercity i dupa. A pewnie przy znikomej ilości etatów też dużo zainteresowanych.
Odpowiedz

#11
Pasja, spokój w pracy (w sensie że raczej nie musisz użerać się z ludźmi), no i pieniądze.

Ja na przykład idę w to, bo nie potrafiłbym spędzić w biurze, czy gdzieś na budowie 8-12 godzin. Ponadto, nie mam cierpliwości do ludzi - za dużo skarg od pasażerów na mnie by było Big Grin
Odpowiedz

#12
A Ty się nie orientujesz w jakiej spółce najłatwiej dostać posadę konduktora? Tzn tam, gdzie przyjmują najmniej "plecaków" i rekrutacja jest w miarę rzetelna Smile? Bo ogólnie szukałem info odnośnie naborów, rozmów i kurczę mało jest o rekrutacji itp.
Odpowiedz

#13
igor91, a może spróbujesz jak ja - jako przysłowiowy kanar w komunikacji miejskiej? Smile Potem będziesz miał większe szanse na pracę jako konduktor
Odpowiedz

#14
Nie chcę być wścibski, ale czy Ty pracujesz już jako konduktor?
Odpowiedz

#15
Nie, na razie jestem kontrolerem ale w komunikacji miejskiej, nie jako konduktor. Chodzi o to, że uważam, że jak teraz przez rok-dwa nabędę doświadczenia to potem będzie mi łatwiej znaleźć pracę jako konduktor.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Sad Kobieta, jako maszynista w Cargo - Dlaczego nie? MartaMechanikCargo 5 719 20.03.2024, 12:02
Ostatni post: vulcan
  konduktor koleje wielkopolskie kamarama 0 333 08.12.2023, 15:35
Ostatni post: kamarama
  Praca jako rewident a uwalone badania na licencji Kamilnexia 4 1 121 08.06.2023, 23:19
Ostatni post: Kamilnexia
  Praca jako sygnalista - operator automatycznego systemu ostrzegania erkom 0 675 30.11.2022, 21:11
Ostatni post: erkom
  Praca jako stażysta maszynista w Kolejach Malopolskich kilka pytań sherdog 7 2 492 21.04.2022, 10:07
Ostatni post: 4est

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.