Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turkol
#1
Zaniepokoiła mnie trochę informacja na stronie TURKOLu, iż z końcem sierpnia zakończona została współpraca z Wielkopolskim Oddziałem PR. Jak wynika z kalendarium wszystkie pociągi / oprócz Galeonu / będą składały się z zabytkowych wagonów dwuosiowych. Jednocześnie jest info, że podejmą współpracę z "innymi przewoźnikami ". Czy ktoś z forumowiczów posiada wiedzę co takiego się stało ?. Jednak dłuższe trasy zabytkowymi wagonami mogą być trochę męczące a i oferta tym samym stanie się uboższa.
Odpowiedz

#2
Nie zapominaj o "Syrence" do Warszawy. Tu z pewnością pojedzie coś innego niż zabytkowe wagony dwuosiowe. Na stronie Turkola jest informacja, że ludzie mają przyjechać do stolicy elektrycznym zespołem trakcyjnym.
Nie zmienia to faktu, że koniec współpracy z WOPR (obstawiam coraz mniejszą liczbę sprawnych wagonów i lokomotyw w PR) może mocno ograniczyć plany Turkolu na kolejne lata. Szkoda.
Odpowiedz

#3
Tak tak, nie zapomniałem. po prostu na ich stronach "Syrenka" widnieje z adnotacją "szczegóły w przygotowaniu". Też naszła mnie myśl, że chodzi o brak wagonów w WOPR w szczególności po przeczytaniu kilku artykułów na temat tzw niegospodarności w WOPR. Tyle, że kolega Jarek Woźny organizuje 15.10 imprezę Jesień z SM 42 z dwoma oliwkowymi Bh , w Krzyżu są wagony kupione/dzierżawione przez TURKOL / podobno do remontu - tyle doczytałem /, są też do dyspozycji / podobno / jakieś "bohuny" / latem pojawiały się na Kamieńczyku - czyli wagony na imprezy turystyczne są. Tzn albo zła wola albo brak umiejętności podejmowania decyzji albo logistyka taborowa, cóż "trochę" leży.
Odpowiedz

#4
Jak to mówią - jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze ;-). Pytanie tylko, czy PR zażądały większej kasy, czy Turkol ma jakieś problemy finansowe?
Odpowiedz

#5
Zapewne rezygnacja ze współpracy wiąże się z tym wątkiem:


http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 77372.html
Odpowiedz

#6
Dziwne, ja bym wręcz powiedział, że wynajem wagonów na weekendowe Turkole to przejaw gospodarności, a nie niegospodarności. Nie od dziś wiadomo, że oferta weekendowa pociągów osobowych jest znacznie uboższa niż w tygodniu. A to oznacza, że część taboru stoi nieużywana. Skoro jest możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy, to dlaczego z tego nie skorzystać?
Mam nadzieję, że Turkol kiedyś wróci do współpracyz PRami.
Odpowiedz

#7
Też żyję nadzieją na wznowienie współpracy Turkolu z PRami. Jednak jak czytałem szumne informacje o założeniu Instytucji Kultury Parowozownia Wolsztyn w dniu 29.06.2016 a pięć dni później Woltur ogłosił, że zawiesza kursy składów historycznych do Zbąszynka to jednak już takim optymistą nie jestem. Jakoś tak się dzieje, że powstaje coś żeby było lepiej i nagle jest gorzej ??.
Odpowiedz

#8
Afrika_Bambaata napisał(a):Dziwne, ja bym wręcz powiedział, że wynajem wagonów na weekendowe Turkole to przejaw gospodarności, a nie niegospodarności. Nie od dziś wiadomo, że oferta weekendowa pociągów osobowych jest znacznie uboższa niż w tygodniu. A to oznacza, że część taboru stoi nieużywana. Skoro jest możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy, to dlaczego z tego nie skorzystać?
Mam nadzieję, że Turkol kiedyś wróci do współpracyz PRami.

Tu prawdopodobnie "przegięto pałę" w drugą stronę i ktoś "życzliwy" doniósł :-(
Odpowiedz

#9
substytut parowozu,niestety Pt47 przestało wytwarzać parę w Lesznie, a tym samym dalsza jazda była niemożliwa Lokomotywa spalinowa znacznie umniejsza poziom atrakcji, ale cóż...


https://www.youtube.com/watch?v=ruBB4ILaf1M
in vita vermis, post vitam pulvis
Odpowiedz

#10
Bądźmy jednak bardziej konkretni. To był pociąg KRASNAL organizowany przez TURKOL. SM na czele składu wywołuje u wielu sarkastyczny śmiech. Jednak pamiętajmy DLA KOGO organizowane są takie przejazdy. 99 procent osób w tym pociągu nie miało zielonego pojęcia jaka jest różnica między Pt47 a SM42 ?. Ale pewnie wiedzieli co to parowóz a co to lok spalinowy. Tyle, że spalinowa manewrowa to dla wycieczkowiczów termin nieznany. Nie zgadzam się z twierdzeniem, że lok spalinowy umniejsza poziom atrakcji. Na 15.10 ( Jesien z Sm42 ) miejsc już nie ma mimo, że nie będzie parowozu . Konkludujac. Może warto skupić się w końcu na samych wagonach,których ubywa w zastraszającym tempie ?
Odpowiedz

#11
Goldenpass napisał(a):Bądźmy jednak bardziej konkretni. To był pociąg KRASNAL organizowany przez TURKOL. SM na czele składu wywołuje u wielu sarkastyczny śmiech. Jednak pamiętajmy DLA KOGO organizowane są takie przejazdy. 99 procent osób w tym pociągu nie miało zielonego pojęcia jaka jest różnica między Pt47 a SM42 ?. Ale pewnie wiedzieli co to parowóz a co to lok spalinowy. Tyle, że spalinowa manewrowa to dla wycieczkowiczów termin nieznany. Nie zgadzam się z twierdzeniem, że lok spalinowy umniejsza poziom atrakcji. Na 15.10 ( Jesien z Sm42 ) miejsc już nie ma mimo, że nie będzie parowozu . Konkludujac. Może warto skupić się w końcu na samych wagonach,których ubywa w zastraszającym tempie ?
Witam, Kolego jak ktoś się umawia na parowóz i płaci to ma prawo oczekiwać parowozu choć takowy może się zepsuć i proponuje nie wydawać opinii za uczestników tej i sądzę innych wycieczek bo jedni nie mają pojęcia i im to nie przeszkadza a sądzę ,że większość w dobie internetu zagląda na stronę Turkolu / Wolsztyna i wie jaki parowóz ma przyjechać. A co do taboru to niestety uwaga Kolegi dotyczy i parowozów i wagonów ( wystarczy przypomnieć sobie imprezy z przed 5-10 laty ) .... szkoda :-|
Odpowiedz

#12
@Goldenpass - słusznie zauważyłeś, że imprezy kolejowe Turkolu są skierowane do innego klienta niż imprezy organizowane przez SHK czy Krzysztofa Waszkiewisza i Ziemowita (nazwiska niestety nie pamiętam). Takim imprezom przyświeca również trochę inny cel. Nie porównuj też plastikowego kioska, który ciągnął Krasnala z oliwkową SM42, która ma pojechać na przywołanej przez Ciebie imprezie. Myślę, że gdyby Jarosław Woźny zaproponował kioska odzew byłby słabszy. Z drugiej strony organizacja imprezy z parowozem jest dużo droższa niż za lokomotywą spalinową. Kiedyś rozmawiałem z Patrykiem Skopcem z Turkolu, który wspominał, że nie byłoby tak rozbudowanej oferty wycieczek, gdyby nie dofinansowanie ze strony samorządów, które w ten sposób chcą się promować.
Odpowiedz

#13
Panowie ! Ależ całkowicie się z Wami zgadzam.Tylko ,że :
wlodek1956 - przyjrzyj się regulaminowi przejazdów organizowanych przez TURKOL. Wyraźnie było napasane , że organizatorem przejazdów są PR Sp zoo. De facto oznacza to, że TURKOL nie ponosi odpowiedzialności za ew. awarię parowozu/lokomotywy. Tylko nie w tym rzecz. Z Turkolem odbyłem / trochę czasu mi wyliczenie zajęło Smile / 19 podróży. Pociągi były i spóźnione i zdarzyła się awaria ogrzewania albo brakło jakiegoś wagonu w składzie. I co ? Wszystkie te podróże to super przygoda, możliwość jazdy składem z lat 70/80, świetna atmosfera w wagonach , fajni współpodróżni. Z racji tylu podróży z Turkolem to mogę trochę wypowiadać sie na temat tego co sądzili współpasażerowie / w końcu w przedziałach nie siedziałem sam /. Jednak faktyczne żal imprez, które były organizowane jeszcze 5-10 lat temu,
Afrika-Bambaata - oczywiście, że nie ma sensu porównywania ze sobą pewnych imprez kolejowych. Jak to nazwałeś "plastikowy kiosk " na Krasnalu raczej nie byłby do przyjęcia na Jesieni z Sm42. To są dwa różne bieguny imprez. Również rozmawiałem wielokrotnie z Panem Patrykiem Skopcem. I nie jest żadną tajemnicą, że oferty Turkolu są wspierane przez samorządy. urzędy powiatowe,marszałkowskie, gminne / nawet na ich stronach są wymieniani partnerzy imprezy /. Co do kosztów. Przecież na długich przejazdach w składzie był i parowóz a np na popychu lok spalinowy. No to koszty wzrastały prawda ? I po co ? A no chodziło o to żeby podróżnych zawieźć i przywieźć terminowo / nieraz z poślizgiem /. Czyli wypracowujemy markę SmileSmile
Odpowiedz

#14
Goldenpass napisał(a):Wyraźnie było napasane , że organizatorem przejazdów są PR Sp zoo. De facto oznacza to, że TURKOL nie ponosi odpowiedzialności za ew. awarię parowozu/lokomotywy.

Obecnie rozwijana jest też współpraca z KD
Odpowiedz

#15
Goldenpass napisał(a):Przecież na długich przejazdach w składzie był i parowóz a np na popychu lok spalinowy. No to koszty wzrastały prawda ? I po co ? A no chodziło o to żeby podróżnych zawieźć i przywieźć terminowo / nieraz z poślizgiem /. Czyli wypracowujemy markę SmileSmile

Nie pamiętam, żeby np. pociągi Pirat do Kołobrzegu prowadzone przez parowóz były wspomagane przez dodatkową lokomotywę. Loki spalinowe były zawsze na Kilofie z tej prostej przyczyny, że w górskim terenie parowóz mógłby sobie nie poradzić z 6-8 wagonami. Aczkolwiek przypominam sobie Turkola z 2014 roku, kiedy na odcinku Kamieniec Ząbkowicki - Kłodzko pociąg był ciągnięty przez kiosk Lotosu (dzięki temu postój w Kłodzku był znacznie krótszy).

[ Dodano: 2016-09-27, 11:17 ]
vulcan napisał(a):
Goldenpass napisał(a):Wyraźnie było napasane , że organizatorem przejazdów są PR Sp zoo. De facto oznacza to, że TURKOL nie ponosi odpowiedzialności za ew. awarię parowozu/lokomotywy.

Obecnie rozwijana jest też współpraca z KD

Z mojego punktu widzenia KD mają do zaoferowania znacznie mniej niż PR.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [TURKOL] wycieczka po lini 211 i 281 matiwi 3 3 696 10.04.2018, 12:41
Ostatni post: matiwi
  TurKol Pogórze 2017 Bartek 0 2 168 04.11.2017, 09:38
Ostatni post: Bartek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.